Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΟ μήνας της διόρθωσης και η επιστροφή σε επίπεδα Απριλίου

Ο μήνας της διόρθωσης και η επιστροφή σε επίπεδα Απριλίου

Ο μήνας που μας πέρασε είναι αυτός που έμελλε να φέρει πρωτοσέλιδα γεμάτα με την λέξη διόρθωση. Είναι λοιπόν γεγονός πως έπειτα από αρκετούς μήνες σταθερά ανοδικής πορείας, οι ναυλαγορές έχουν επιστρέψει περίπου στα επίπεδα που βρίσκονταν τον περασμένο Απρίλιο. Ιδιαίτερα για τη ναυλαγορά στις περιοχές του Ειρηνικού Ωκεανού τα πράγματα είναι ίσως και σε επίπεδα κάτω από τους δείκτες και σε αυτό έχει συντελέσει σημαντικά η ενεργειακή κρίση που πλήττει τον μεγαλύτερο εισαγωγέα της περιοχής που είναι η Κίνα.

Επίσης, σε αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι τα Κινέζικα λιμάνια άφησαν τα φορτωμένα με κάρβουνο πλοία από την Αυστραλία να περιμένουν αρκετό καιρό έξω από τα λιμάνια για να ξεφορτώσουν

Παρόλα αυτά, είναι σοφό να τονίσουμε πως οι ναυλαγορές βρίσκονται ακόμη σε κερδοφόρα επίπεδα για τους πλοιοκτήτες και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αν θυμηθούμε τι γράφαμε στο παρόν άρθρο για την Α.Μ τον περασμένο Απρίλιο.

«Φυσικά το ράλι της αγοράς του ξηρού φορτίου συνεχίζεται με την κερδοφορία των πλοίων να αγγίζει επίπεδα προηγούμενης δεκαετίας. Διάφοροι αναλυτές σχολιάζουν πως η ναυλαγορά θα συνεχίσει να βρίσκεται σε παρόμοια επίπεδα και το επόμενο διάστημα. Ένας σημαντικός παράγοντας που ισχυροποιεί τις απόψεις αυτές είναι το ιστορικό χαμηλό που έχει καταγραφεί σε παραγγελίες νεότευκτων με αποτέλεσμα το προσφερόμενο τονάζ να δείχνει πως θα παραμείνει το ίδιο τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια».

Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι το προαίσθημα για την ίδια αγορά αλλά με διαφορετικό momentum. Εκείνος ο Απρίλιος είχε επίσης σημαδευτεί από το ατύχημα του Evergrande στην διώρυγα του Σουέζ αλλά και από τον θάνατο του Γιάννη Αγγελικούση.

Οι παράγοντες που αναμένεται να επηρεάσουν την πορεία της αγοράς είναι πολλοί και γι’ αυτό το λόγω υπάρχει αρκετά μεγάλη διαφοροποίηση ανάμεσα στις απόψεις και τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Σημαντικό στοιχείο για την συνέχεια είναι οι κινήσεις και στο κομμάτι των αγοραπωλησιών να είναι στοχευμένες. Ίσως και μία ενδεχόμενη εναρμόνιση/διόρθωση των τιμών των πλοίων με την ναυλαγορά να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Σπύρος Αλεξανδρόπουλος

Managing Director

Intelligence Trade & Consultancy Maritime Inc (ITCM)

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ