Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΟι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στη σκιά του πολέμου

Οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στη σκιά του πολέμου

Η 24η Φεβρουαρίου 2022 θα γραφτεί στην ιστορία ως η μέρα που ο εφιάλτης του πολέμου επέστρεψε στην Ευρώπη, με τη Ρωσία να εισβάλει στην Ουκρανία. Η εν λόγω εξέλιξη είχε σαν αποτέλεσμα, πλοιοκτήτες και αναλυτές να αξιολογούν σε συνεχή κλίμακα την επίδραση του πολέμου στις ναυλαγορές.

Σε γενικές γραμμές, όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί παράγοντες, μπορεί βραχυπρόθεσμα ορισμένοι κλάδοι ή και συγκεκριμένες διαδρομές να κερδίζουν από μια αναταραχή, όπως μια πολεμική σύγκρουση, μακροπρόθεσμα όμως η ναυτιλία κερδίζει από την ανάπτυξη του εμπορίου. Οι αναλυτές εστιάζουν κυρίως στην μεταφορά LNG, καθώς περισσότερα πλοία ταξιδεύουν από τις ΗΠΑ προς στην Ευρώπη, με το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών να στρέφεται στα δεξαμενόπλοια. 

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Τον μήνα που μας πέρασε οι ναυλαγορές επέδειξαν ανοδική πορεία, κυρίως στις περιοχές του Ατλαντικού Ωκεανού. Αυτό συνέβαλλε στην αυτοπεποίθηση των Ελλήνων πλοιοκτητών που προχώρησαν σε σημαντικές κινήσεις και αγορές. Επίσης, λόγω του ίδιου γεγονότος, δεν ήταν λίγοι οι πλοιοκτήτες εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν και την μεγάλη ζήτηση σε πλοία από Κινέζους αγοραστές πετυχαίνοντας συμφέρουσες συμφωνίες για τα παλαιότερα πλοία τους.

Ενδεικτικά:

Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Capesize “Stella Anita” (2012, Dalian, Κίνα, SS 01/2027 DD 01/2025) προς 29.6 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Minerva αγοράσαν τα Capesize “Dong-A Astrea” (2010, HHI, Κορέα, SS 04/2025 DD 12/2023), “Dong-A Oknos” (2010, HHI, Κορέα, SS 02/2025 DD 05/2023) και “Dong-A Eos” (2009, HHI, Κορέα, SS 09/2024 DD 08/2022) προς 81 εκατ. δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Neda αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Alam Kukuh” (2019, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 01/2024) προς 38.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Primerose αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “BW Rye” (2019, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα, SS/DD 01/2024) προς 37.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Unisea Shipping πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Oceanic” (2007, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 12/2026 DD 12/2024) προς 21 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας NGM. Πελάτες της εταιρείας Chartworld αγοράσαν το Kamsarmax “Galaxy” (2012, Qingdao Beihai, Κίνα, SS/DD 11/2022) προς 19.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Lomar αγοράσαν τα εξοπλισμένα με σύστημα BWTS Kamsarmax  “Golden Enterprise” (2011, Jinhai, Κίνα, SS 12/2025 DD 11/2023) προς 18 εκατ. δολάρια, “Golden Empress” (2010, Jinhai, Κίνα, SS 12/2025 DD 12/2023) και “Golden Endeavour” (2010, Jinhai, Κίνα, SS 12/2025 DD 11/2023) προς 17.5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Hellenic Star πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax “Sea Melody I” (2002, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 07/2023) προς 13.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Allseas πουλήσαν το Supramax “Friendly Seas” (2008, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα, SS/DD 02/2023) προς 18 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Almi Marine πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Karimu” (2010, STX, Κορέα, SS 12/2025 DD 12/2023) προς 19.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Technomar πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Antero” (2011, Hantong, Κίνα, SS 08/2026 DD 02/2024) προς 17.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Costamare αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Bao Prosper” (2010, Hantong, Κίνα, SS 08/2025 DD 06/2023) και το Supramax “Bao Grand” (2010, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 06/2025 DD 06/2023). Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Orient Rise” (2010, Qingshan, Κίνα, SS 04/2025 DD 04/2023) προς 17 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Tramontana” (2011, Shimanami, Ιαπωνία, SS 04/2025 DD 09/2023) προς 14.5 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Ο Μάρτιος κύλησε χωρίς κάτι το αξιοσημείωτο στο κομμάτι των αγοραπωλησιών για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Παρόλα αυτά, η αύξηση στις τιμές των ναύλων που έχει έρθει ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία αναμένεται να αλλάξει το περιβάλλον αφού ήδη έχουμε παρατηρήσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενδιαφέρονται για αγορές σε δεξαμενόπλοια. 

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Delta Tankers αγοράσαν το Suezmax “Densa Orca” (2012, HHI, Κορέα, SS/DD 04/2022) προς 33.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας New Shipping αγοράσαν το Suezmax “Erviken” (2004, Samsung, Κορέα, SS/DD 08/2022) προς 15 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Estoril Navigation πουλήσαν το Aframax “Blue Power” (2003, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 09/2023) προς 13.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Centrofin αγοράσαν το LR1 “Tectus” (2009, STX, Κορέα, SS 07/2024 DD 09/2022) προς 15.5 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το MR1 “Nord Swan” (2009, GSI, Κίνα, SS 07/2024 DD 04/2022) προς 10.8 εκατ. δολάρια

Νεότευκτα

Και τον μήνα που μας πέρασε, τα φώτα στράφηκαν στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την πρόσφατη παραγγελία πελατών της εταιρείας Danaos για 4 κομμάτια χωρητικότητας 7,100 κουτιών στο κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα καράβια θα μπορούν να χρησιμοποιούν και την μεθανόλη ως καύσιμο. 

Επίσης φημολογείται ότι και πελάτες της εταιρείας Capital έβαλαν παραγγελία για αντίστοιχα πλοία σε Κορεάτικο ναυπηγείο. Εξ άλλου, πελάτες της εταιρείας Metrostar, έβαλαν παραγγελία για 2+1 δεξαμενόπλοια μεγέθους στο Βιετναμέζικο ναυπηγείο της Hyundai προς 61,5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα με παράδοση στα μέσα και τα τέλη του 2024.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα προσφέροντας 660 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 670$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 680$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η Ινδία προσέφερε 640 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 650$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 660$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το Πακιστάν κυμάνθηκε σε επίπεδα 630 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 640$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 650$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ