Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΗ «νέα», ευέλικτη ΔΕΗ και το στοίχημα κερδοφορίας του 2023

Η «νέα», ευέλικτη ΔΕΗ και το στοίχημα κερδοφορίας του 2023

Στο μέσο ενός εξαιρετικά φιλόδοξου και ολιστικού πλάνου πλήρους μετασχηματισμού βρίσκεται η ΔΕΗ, με στόχο να μετατραπεί σε μια βιώσιμη και σύγχρονη επιχείρηση ενέργειας, που θα μπορεί να σταθεί επάξια στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται.

Έχοντας ήδη δείξει δείγματα γραφής την τελευταία διετία, όπου η ΔΕΗ από τις παρυφές της χρεοκοπίας έχει επιστρέψει σε μια δυναμική επιχειρησιακή οντότητα – κάτι που αντανακλάται και στο ράλι της μετοχής περί το +400% από τον Ιούνιο του 2019, η Επιχείρηση στοχεύει να αλλάξει «πίστα» έως το 2023.

Υλοποιεί ένα φιλόδοξο σχέδιο μετάβασης από μια βαθιά κρατική – δυσκίνητη με δαιδαλώδεις διαδικασίες επιχειρησιακή «μηχανή» σε ένα πιο ξεκάθαρο και πιο ευέλικτο επιχειρηματικό σχήμα, απαλλαγμένο από βαρίδια του παρελθόντος.

Απομάκρυνση από το λιγνίτη, στροφή στην «πράσινη» ενέργεια με επενδύσεις και συνεργασίες στις ΑΠΕ, ψηφιακός μετασχηματισμός, οικονομικό νοικοκύρεμα αλλά και διαμόρφωση μικρότερου αλλά πιο «ποιοτικού» πελατολογίου, είναι οι κεντρικοί στόχοι των επόμενων ετών.

«Το δύσκολο κομμάτι του στρατηγικού μετασχηματισμού έχει ήδη γίνει και μπορούμε πλέον να επικεντρωθούμε στην υλοποίηση του υπόλοιπου σχεδίου, με περιορισμένο κίνδυνο», τόνισεκατά τη διάρκεια της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Στάσσης, δίνοντας το στίγμα.

Παράλληλα, τόνισε πως η Επιχείρηση στοχεύει να φτάσει το 2023 σε κέρδη EBITDA 1,1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο στόχο για μια εταιρεία που έχει καταγράψει σημαντικές παθογένειες όλα τα τελευταία χρόνια με εκατοντάδες εκατομμύρια ζημιές.

Για το 2021, ο κ. Στάσσης προέβλεψε σταθερή πορεία και έκανε λόγο για επανάληψη των επιδόσεων του 2020 σε επίπεδο EBITDA. Επισήμανε μάλιστα με έμφαση ότι η επαναλαμβανόμενη λειτουργική κερδοφορία του 2020 ήταν καλύτερη του αναμενομένου, στα 886 εκατ. ευρώ, έναντι προϋπολογισμού για 665 εκατ. ευρώ. 

Βασικοί πυλώνες, όπως ανέφερε, για την ολική μεταστροφή της εταιρείας και την παγίωση της λειτουργικής κερδοφορίας είναι η προώθηση του στρατηγικού μετασχηματισμού, δηλαδή, ο εξορθολογισμός των τιμολογίων προμήθειας και η εφαρμογή μίας νέας βελτιωμένης πιστωτικής πολιτικής για τους πελάτες.

Αναφορικά με τις τιμές του ανταγωνισμού αλλά και τη στάση που κρατά η Επιχείρηση, ο κ. Στάσσης σημείωσε πως οι ανταγωνιστές θα πρέπει «να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην παραπλανούν τον κόσμο» καθώς, όπως είπε, εμφανίζουν μεγάλες εκπτώσεις ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζουν μεγάλες ρήτρες προς τα πάνω. Υπενθύμισε δε ότι η ΔΕΗ διαθέτει και σταθερά τιμολόγια, χωρίς ρήτρες αναπροσαρμογής για 1-2 χρόνια.

Παράλληλα πρόσθεσε πως «η αγορά στην Ελλάδα ζει την πραγματική της απελευθέρωση και είναι λογικό να υπάρχουν εταιρείες με δυνατές εμπορικές πολιτικές». Σύμφωνα με τον ίδιο «στόχος της ΔΕΗ είναι να μειώσει το μερίδιο της στο 50%. Σε καμία ελεύθερη αγορά δεν υπάρχει προμηθευτής με μερίδιο 70%. Εμείς επιδιώκουμε να πείσουμε τους καλούς πελάτες ώστε να μείνουν σε εμάς», συμπλήρωσε.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ