Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΈντονη κινητικότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων

Έντονη κινητικότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων

Δραστήριοι είναι τον συγκεκριμένο μήνα οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι «δείχνουν» διάθεση να ενισχύσουν τους στόλους τους, ενώ ταυτόχρονα προχωρούν και σε έναν σημαντικό αριθμό πωλήσεων, ιδιαίτερα στο ξηρό φορτίο. Να σημειωθεί πως σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομία διαδραματίζει και το σκληρό lockdown στην Σανγκάη, καθώς η Κίνα προσπαθεί να περιορίσει την έξαρση των κρουσμάτων του κορονοϊού στη μεγαλύτερη και πιο εύπορη πόλη της χώρας.

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Παρά την σχετική μείωση των ναύλων στις αγορές της Άπω Ανατολής, ο μήνας που πέρασε διατήρησε την υψηλή κερδοφορία του προηγούμενου διαστήματος, ενώ σε αυτό βοήθησε και η μεγάλη καθυστέρηση που δημιουργήθηκε γύρω από τα λιμάνια της Σαγκάης λόγω της καραντίνας που έχει επιβληθεί στην πόλη. Στο κομμάτι των αγοραπωλησιών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατά κύριο λόγο προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές προσφερόμενες τιμές και πούλησαν αρκετά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Valhal αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Red Sage” (2015, JMU, Ιαπωνία, SS 01/2025 DD 01/2023) προς 47.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Anangel πουλήσαν τα παρακάτω Mini Capesize: “Maran Dawn” (2011, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 10/2025 DD 02/2023), “Maran Sky” (2011, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 07/2025 DD 07/2022), “Maran Sun” (2011, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 08/2025 DD 10/2022), “Maran Progress” (2014, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 01/2024 DD 01/2024), “Maran Wisdom” (2014, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 04/2024 DD 05/2024), “Maran Zenith” (2013, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 04/2023 DD 04/2023), “Maran Aspiration” (2012, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 10/2024 DD 10/2022) και “Maran Ocean” (2011, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 08/2024 DD 08/2022) προς 200 εκατ. δολάρια enbloc. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Kamsarmax “Azur” (2007, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 11/2022) προς 20.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Swiss Marine πουλήσαν το Panamax “Aeolian Grace” (2007, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 07/2022). Πελάτες της εταιρείας Century Bulk Carriers πούλησαν το Panamax “Maribella” (2004, Imabari, Ιαπωνία, SS 12/2024 DD 02/2023) προς 15.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Meadway Shipping αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax “Nicon Fortune” (2019, Shin Kashado, Ιαπωνία, SS/DD 01/2024) προς 36.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Centrofin αγοράσαν τα εξοπλισμένα με σύστημα BWTS και Scrubber Ultramax “S-Hermes” (2016, Imabari, Ιαπωνία, SS 02/2026 DD 02/2024), “S-Echo” (2015, Imabari, Ιαπωνία, SS 07/2025 DD 05/2023) και “S-Echo” (2015, Imabari, Ιαπωνία, SS 09/2025 DD 03/2023) προς 30.5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Almi Marine πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Karimu” (2010, STX, Κορέα, SS 12/2025 DD 12/2023) προς 19.2 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Orient Lucky” (2010, Bohai, Κίνα, SS 07/2025 DD 06/2023) προς 17.9 εκατ. δολάρια με άμεση παράδοση στον Ατλαντικό και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Orient Rise” (2010, Qinghsan, Κίνα, SS 04/2025 DD 04/2023) προς 17 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios πουλήσαν το Supramax “Titan II” (2009, STX, Κορέα, SS 09/2024 DD 08/2022) προς 17.5 εκατ. δολάρια με παράδοση τον Αύγουστο. Πελάτες της εταιρείας Empire Bulkers πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Neraida” (2005, Oshima, Ιαπωνία, SS 01/2025 DD 04/2023) προς 17 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Athemar πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Eratios” (2011, Oshima, Κίνα, SS 07/2026 DD 10/2024) προς 17.6 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Franco Compania Naviera πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Eny” (2006, Iwagi, Ιαπωνία, SS 06/2026 DD 07/2023) προς 17.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Seadar Management πουλήσαν το Supramax “Lucky Sea” (2005, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 01/2025 DD 02/2023) προς 12 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Chios Navigation πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Doric Spirit” (2001, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 10/2026 DD 08/2024) προς 13.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Ionic πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Ionic Halo” (2012, Dae Sun, Κορέα, SS/DD passed) προς 19 εκατ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Dalomar. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Handysize “Sinoway Act” (2008, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 05/2023) προς 13.9 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Eco Dynamic” (2005, Kanda, Ιαπωνία, SS 11/2025 DD 11/2023) προς 14 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας GS Maritime πουλήσαν το Handysize “Nikolaos GS” (2002, Imabari, Ιαπωνία, SS 05/2025 DD 05/2023) προς 9.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας New Horizon πουλήσαν το Handysize “Corsair” (2001, Minaminippon, Ιαπωνία, SS 07/2025 DD 06/2023) προς 11 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Με τις ναυλαγορές να βρίσκονται σε ανοδική πορεία, είναι εμφανής αυτόν τον μήνα και η διάθεση των Ελλήνων πλοιοκτητών να προσθέσουν πλοία στους στόλους τους, με σκοπό να εκμεταλλευτούν το προσοδοφόρο περιβάλλον που δημιουργείται τώρα που οι τιμές των πλοίων βρίσκονται ακόμη σε λογικά επίπεδα μην έχοντας ακολουθήσει ακόμη αναλογικά την αύξηση των ναύλων.

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Suezmax “SKS Skeena” (2006, Hyundai Samho, Κορέα, SS 05/2026 DD 08/2024) προς 23.5 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Suezmax “Bari” (2005, Hyundai Samho, Κορέα, SS 04/2025 DD 11/2023) προς 21.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Tsakos Columbia πουλήσαν το LR2 “Proteas” (2006, HHI, Κορέα, SS 05/2026 DD 08/2024) προς 20.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Atlas Maritime πουλήσαν τα εξοπλισμένα με σύστημα BWTS και Scrubber Aframax “New York Star” (2022, Dehan, Κορέα) και “Philadelfia Star” (2022, Dehan, Κορέα) προς 61.5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το MR1 “Nord Swan” (2009, GSI, Κίνα, SS/DD 07/2024) προς 10.8 εκατ. δολάρια και το MR1 “Torm Gyda” (2009, HMD, Κορέα, SS 01/2024 DD 11/2023) προς 13.5 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα

Τον μήνα που μας πέρασε είδαμε δύο αρκετά σημαντικές παραγγελίες Ελλήνων πλοιοκτητών. Πρόκειται για εκείνη των πελατών της εταιρείας Danaos που αφορά σε 4 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 7,200 κουτιών στο Κορεάτικο ναυπηγείο της Daehan. Αξίζει να σημειωθεί πως τα νέα αυτά πλοία, όταν παραδοθούν από την άνοιξη έως και το καλοκαίρι του 2024 θα μπορούν να καταναλώνουν και μεθανόλη ως καύσιμο. Επίσης, πελάτες της εταιρείας Metrostar παρήγγειλαν δεξαμενόπλοια μεγέθους LR2 στο Βιετναμέζικο ναυπηγείο της Hyundai στο Vinashin για παράδοση  από την άνοιξη έως και το καλοκαίρι του 2024.

Διαλύσεις πλοίων

Η Ινδία ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα προσφέροντας 670 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 680$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 690$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η αγορά του Πακιστάν προσέφερε 660 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 670$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 680$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το Μπαγκλαντές  κυμάνθηκε σε επίπεδα 650 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 660$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 670$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ