Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤα αυγουστιάτικα deals των Ελλήνων εφοπλιστών

Τα αυγουστιάτικα deals των Ελλήνων εφοπλιστών

Η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών του Αυγούστου έχει σημαδευτεί από την αξιοσημείωτη πτώση της ναυλαγοράς σε όλα τα μεγέθη των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Στον τομέα των αγοραπωλησιών, με εξαίρεση ένα αξιοσημείωτο enbloc deal από πελάτες της εταιρείας Diana, η κινητικότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών ήταν περιορισμένη. 

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Transmed πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Ekaterini” (2012, Bohai, Κίνα, SS 01/2027 DD 09/2024). Πελάτες της εταιρείας Diana Shipping αγοράσαν τα εξοπλισμένα με σύστημα BWTS Tier II Ultramax “STH Montreal” (2018, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 11/2023), “STH Oslo” (2018, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 08/2023), “STH Chiba” (2017, Mitsui, Ιαπωνία, SS 01/2027 DD 01/2025), “STH Kure” (2016, JMU, Ιαπωνία, SS 04/2026 DD 02/2024), “STH Sydney” (2016, JMU, Ιαπωνία, SS 01/2026 DD 01/2024), “STH Tokyo” (2016, JMU, Ιαπωνία, SS 02/2026 DD 02/2024), “STH New York” (2015, JMU, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 09/2023), “STH Athens” (2015, Mitsui, Ιαπωνία, SS 08/2025 DD 07/2023) και “STH London” (2015, Mitsui, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 08/2023) προς 330εκ. δολάρια κατανεμημένα σε μετρητά και μετοχές. Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize “Nord Montreal” (2012, Onomichi, Ιαπωνία, SS/DD passed) προς 22,85εκ. δολάρια συνοδευόμενο από μονοετή χρονοναύλωση στους πωλητές καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier I Handysize “Miss Simona” (2010, SPP, Κορέα, SS 06/2025 DD 08/2023) προς 16.8εκ δολάρια. Πελάτες της εταιρείας White Sea Navigation πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Sophia K” (2011, Mitsui, Ιαπωνία, SS 07/2026 DD 10/2023) προς 22.9εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navina Maritime πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax “Kriton” (2003, Hyundai Samho, Κορέα, SS /DD 11/2023) προς 15εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Sky Shipping Agenciesπουλήσαν το Handysize “Maria L” (1998, Hakodate, Ιαπωνία, SS/DD 10/2022) προς 7.3εκ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Σε πλήρη αντίθεση με την αγορα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι ναυλαγορές για τα δεξαμενόπλοια συνέχισαν να καταγράφουν ανοδικές πορείες, κατι που πλέον παρατηρείται και για τα μεγάλα VLCC τα οποία δεν είχαν ακολουθήσει τα μικρότερα μεγέθη. Ως εκ τούτου, παρατηρήσαμε ιδιαίτερα αυξημένη δραστηριότητα από τους Έλληνες αγοραστές με ιδιαίτερη προτίμηση στην αγορά τονάζ μεγέθους Suezmax. Αξίζει να σημειωθεί πως τα πλοία αυτού του μεγέθους, είναι τα λιγότερα αυτή τη στιγμή στο νερό σε σχέση με τα μικρότερα αλλά και τα μεγαλύτερα από αυτά ενώ οι Έλληνες πλοικτήτες κατέχουν και τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών σε αυτό το μέγεθος. 

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα Scrubber VLCC“MaranAndromeda” (2005, Daewoo, Κορέα, SS 01/2025 DD 09/2022) προς 37.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Pantheon Tankers πουλήσαν τα Suezmax “Astro Phoenix” (2004, HHI, Κορέα, SS 01/2025 DD 08/2022) και “AstroPolaris” (2004, HHI, Κορέα, SS 01/2025 DD 09/2022)προς 43εκ. Δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Suezmax “Ridgebury Lessley B” (2013, Samsung, Κορέα, SS/DD 09/2023) προς 45εκ. Δολάρια ενώ πουλήσαν το MR1 “Seaexplorer” (2003, HMD, Κορέα, SS 08/2025 DD 11/2023) προς 9.1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Avin αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Suezmax “Ridgebury Mary Selena” (2006, Universal, Ιαπωνία, SS/DD 12/2022) προς 31εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Samos Steamship πουλήσαν το Aframax “Oracle” (2008, Sumitomo, Ιαπωνία, SS/DD 07/2023) προς 28.75εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Estoril Navigationπουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Oberon” (2005, HHI, Κορέα, SS/ DD 11/2022) προς 25.3εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας LL Energy πουλήσαν το Aframax “Blue Pride” (2004, Daewoo, Κορέα, SS 08/2024 DD 11/2022) προς 23εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Oceangold Tankers πουλήσαν το LR1 “Alpine Penelope” (2008, Sungdong, Κορέα, SS/ DD 04/2023) προς 21εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Product Shipping&Trading πουλήσαν το MR2 “Orwell” (2010, HMD, Κορέα, SS 08/2025 DD 11/2023) προς 25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Product Shipping&Trading πουλήσαν το MR2 “Orwell” (2010, HMD, Κορέα, SS08/2025 DD 11/2023) προς 25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Stealth Maritime αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber ICEA 1A Suezmax “Ridgebury Lindy B” (2007, Universal, Ιαπωνία, SS 01/2027 DD 05/2025) προς 33εκ. δολάρια.

Νεότευκτα

Τον μήνα που μας πέρασε, δεν καταγράγηκε καποια σημαντική νέα παραγγελία σε νεότευκτα από τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Σε παγκόσμια κλίμακα, οι νέες παραγγελίςς που έγιναν αφορούσαν κατά κύριο λόγο σε πλοία μεταφοράς υγορποιημένου φυσικού αερίου LNG) και σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου μεγέθους Handysize

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα στην αγορά προσφέροντας 570 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 5800$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η Ινδία προσέφερε 560 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 580$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το  Πακιστάν κυμάνθηκε σε επίπεδα 550 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 560$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 570$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ