don't even ask

don't even ask

spot_img

Σε ρυθμούς Τραμπ, εκκινεί η διαδικασία για το “Ελ. Βενιζέλος”, τα teams των τραπεζών και τα μεγάλα…πορτοφόλια στη ΝΥ, τα ραντεβού της Mytilineos, ο Αλεξ Φωτακίδης και το Μαξίμου και μετά την ANEMOS RES τι;

*…Όλο και περιπλέκεται το γεωπολιτικό, επί ξυρού ακμής ισορροπούν οι traders στις αγορές.

*ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ: Εάν παρατηρήσει κάποιος πότε και από που ξεκίνησε η τελευταία κρίση και πως έχει διευρυνθεί, θα έχει την ευρύτερη εικόνα της κατάστασης. Αρχές Οκτωβρίου και την Γάζα, πλέον προς τα τέλη Ιανουαρίου και μέχρι τα σύνορα Ιράν-Πακιστάν (στο διαφιλονικούμενο Βαλουχιστάν). Κατάσταση που δεν δείχνει να εξομαλύνεται, αντιθέτως αρχίζει να αποκτά τον χαρακτήρα/χρονισμό του μετώπου στην Ουκρανία.

*ΗΠΑ: Σαρωτική επικράτηση Τραμπ και στο Νιου Χαμσάιρ, θεωρούμενη έδρα της Νίκι Χέιλι. Πάντως στην Wall Street δεν δείχνουν να συμμερίζονται τις ανησυχίες των πολιτικών στις Βρυξέλλες. O Δημήτρης Απόκης τα’ χει αναλύσει, στην Ακτή Μιαούλη. Για τον Τραμπ και ένα σύστημα που παίζει με τη φωτιά.

*Με την εκκίνηση- σήμερα Πέμπτη- της διαδικασίας εισαγωγής ποσοστού του ΔΑΑ “Ελευθέριος Βενιζέλος” στο Χρηματιστήριο Αθηνών, συνδυαστικά με το Road Show της JPMC στη Νέα Υόρκη και τις επόμενες ενέργειες των τραπεζιτών, το εγχώριο σύστημα περνά στην επόμενη φάση. Παράλληλα με την διενέργεια των παρουσιάσεων των ελληνικών τραπεζών στο απαιτητικό επενδυτικό κοινό των ΗΠΑ, το “άνοιγμα” του “βιβλίου προσφορών” για την διάθεση του 30% (19%+10%+1%) και η συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Με την πρώτη ματιά, μεταξύ τους ασύνδετα τα τρία πλην όμως έμμεσα συνδεόμενα καθώς αφορούν στην “επόμενη ημέρα” για το banking-συστημικό και μη, καθώς στη Νέα Υόρκη πέραν των 4 συστημικών Eurobank, Εθνικής, Πειραιώς και Alpha Bank συμμετείχε η Attica Bank, σε μία συγκυρία που τεράστια projects θα πρέπει να (υπο)στηριχθούν χρηματοδοτικά.

*Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από Νέα Υόρκη, το team της Πειραιώς-υπό τον Χρήστο Μεγάλου- έχει περισσότερες από 40 συναντήσεις με ενεργούς στην ελληνική αγορά, αλλά κυρίως “μεγάλα πορτοφόλια” που μέχρι τώρα έχουν εκτός monitoring τους μικρά μεγέθη όπως είναι για αυτούς το ελληνικό Χρηματιστήριο των-ούτε καν- 100 δισ. σε όρους αποτίμησης. Πάνω από 35 Β2Β επαφές έχει η διοικητική ομάδα της Eurobank- υπό τον Φωκίωνα Καραβία- προτάσσοντας το γεγονός πως είναι η τράπεζα με τον μεγαλύτερο βασικό μέτοχο (Fairfax/Prem Watsa) και η πρώτη που επαν-ιδιωτικοποιήθηκε πλήρως μετά την επαναγορά του 1,4% που είχε απομείνει στο ΤΧΣ. Ανάλογο αριθμό συναντήσεων, για τους επικεφαλής των Εθνικής και Alpha Bank σε κύκλους παρουσιάσεων σε ανώτατο επίπεδο και σε ένα κοινό που ουδεμία σχέση με ανάλογων road shows που έχουν διοργανωθεί εδώ και μία 15ετία. Το κλίμα πρόσφορο, φάνηκε και στις 2 εξόδους που επιχείρησαν Eurobank και Εθνική, καθώς με διαφορά λίγων ημερών άντλησαν 300 και 600 εκατ. μέσω ομολογιακών εκδόσεων.

*Κοινό μυστικό πως το CVC Capital που αναζητά διέξοδο απο-επένδυσης από τον κλάδο της “υγείας” θα ενδιαφερόταν να ενισχύσει την θέση του στο μ.κ της Επιχείρησης. Μέχρι και το 35% θα ήθελε ο Αλεξ Φωτακίδης, μου έλεγε πηγή που είναι σε θέση να γνωρίζει, πλην όμως είναι κάθετα αντίθετο το Μαξίμου. Πάντως την κράτησα την πληροφορία, για εάν και όταν…

*Όμιλος ΔΕΗ: Το πλάνο για να γίνει ενεργειακός ηγέτης στην Ν.Α. Ευρώπη- Οι πράσινοι στόχοι, όπως τους ανέλυε ο Γιώργος Αλεξάκης.

 *Τι κερδίζει η Motor Oil από την πλήρη εξαγορά της Anemos RES. Η εταιρεία διαθέτει ένα σύγχρονο χαρτοφυλάκιο συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 837 MW, το 94% του οποίου είναι μονάδες παραγωγής με βάση την αιολική ενέργεια. Επιπρόσθετα, διαχειρίζεται έργα σε διάφορα στάδια ανάπτυξης συνολικής ισχύος 2.2 GW. Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο 2023, αδειοδοτήθηκαν περισσότερα από 450 MW νέα έργα με περιβαλλοντικές άδειες, ενώ λήφθηκαν τελικοί όροι σύνδεσης με το δίκτυο για 287 MW.

*Ο έτερος κλάδος που ενδιαφέρει σφόδρα την πλευρά Βαρδινογιάννη είναι η “διαχείριση απορριμμάτων”, δηλαδή εν προκειμένω η Ηλέκτωρ. Κάποια στιγμή οι 2 πλευρές Χόλντερμαν-Βαρδινογιάννης θα συμφωνήσουν και σε αυτό. Χρόνια είχαμε να τον δούμε να δραστηριοποιείται στην αγορά, αυτή την περίοδο είναι στον Fourlis, πιο πριν στην Aegean και τον Mytilineos group. Από τους πιο δυνατούς στην κατηγορία του.

*Περισσότερα από 20 ραντεβού θεσμικών έχουν κλειστεί για τη Mytilineos στο πλαίσιο του συνεδρίου της JP Morgan. Ενδεικτικά ονόματα των Artisan Partners, η Lazard Asset Management, η Passaic Capital Management, η Fidelity, η BNP Paribas, η Morgan Stanley Investment Management, η Oaktree Capital Management, η Rwc Asset Advisors, η Axiom Inc, η MIRAE, η State Street Global Advisors. Σήμερα όμως και το παραδοσιακό conference call για τα αποτελέσματα του 2023.

*Παρατείνεται η αγωνία για την τύχη του σχεδίου διάσωσης της Folli Follie, καθώς η απόφαση του Αρείου Πάγου που συνεδρίασε προχθές, δεν πρόκειται να ανακοινωθεί νωρίτερα από τον Μάρτιο. Η διοίκηση της εταιρείας θα συνεδρίαζε χθες προκειμένου να εξεταστούν οι διαθέσιμες επιλογές που είναι διαθέσιμες.

*Νέα υψηλά χθες, για: Mytilineos (39,46), Motor Oil (25,88), TITAN (23,20), ΔΕΗ (12,52) αλλά και για Intracom (3,60), Lavipharm (0,85), Αστικά Ακίνητα/Alpha Real Servicers (10,50). Ιστορικά υψηλά για: Mytilineos, Motor Oil, TITAN. Αυτά, με το διεθνές περιβάλλον όλο και πιο αβέβαιο-όπως σημειώναμε στην αρχή- .

*Θα περιοριστώ στα των μεταφορών: Bloomberg: το μεγαλύτερο ημερήσιο άλμα από το 2022 κατέγραψε το κόστος για τη μεταφορά καυσίμων, εκτοξεύοντας τα κέρδη των τάνκερ, εξαιτίας της διακοπής της διέλευσης πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα. Οι τιμές για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα από τη Μέση Ανατολή στην Ασία, έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από τότε που οι ΗΠΑ και η Βρετανία εξαπέλυσαν αεροπορικές επιδρομές στους Χούθι της Υεμένης, έχοντας φτάσει τα $83000 την ημέρα, από περίπου $30000. Αυξήθηκαν δηλαδή κατά 182% από τις 12 Ιανουαρίου.

*…και…σε υψηλό 16 μηνών κινούνται οι τιμές των ναύλων για containerships λόγω της κλιμακούμενης και παρατεινόμενης έντασης στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο δείκτης αναφοράς Shanghai Containerized Freight Index εκτινάχθηκε στις 2239 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2022, καθώς περισσότερα από 2300 πλοία αναδρομολόγηθηκαν για να αποφύγουν πιθανές επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask