don't even ask

don't even ask

spot_img

Δάνειο μετά τον ”γάμο”, στα ύψη η Wall Street, τι ΔΕΝ μας λέει ο Ράπανος, το ρευστό του Κόκκαλη, η παγίδα του Ηρακλή και ο πόλεμος των αμνοεριφίων

*«Συγχωνευτείτε για να δανειοδοτηθείτε». Αυτό θα είναι το… μήνυμα που θα σταλεί στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα προκειμένου να βρεθεί λύση σε ένα από τα πιο μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το μικρομεσαίο επιχειρείν: την περιορισμένη έως μηδενική πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό. Το πρόβλημα αποτυπώθηκε με τον πλέον σαφή τρόπο στην προχθεσινή συνεδρίαση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Ο υπουργός Οικονομικών ζήτησε να ανοίξουν οι στρόφιγγες του τραπεζικού δανεισμού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι τράπεζες επικαλέστηκαν την έλλειψη πιστοληπτικής ικανότητας των μικρομεσαίων για να δικαιολογήσουν τα «ψαλίδια» στα αιτήματα. Ο υπουργός Οικονομικών έθιξε ουσιαστικά ζήτημα προσαρμογής των κριτηρίων δανειοδότησης στα νέα δεδομένα πάντοτε με σεβασμό στους ευρωπαϊκούς κανόνες. Ποια είναι τα δεδομένα; Δεν μπορείς να κρίνεις την πιστοληπτική ικανότητα ενός επαγγελματία μόνο με βάση το παρελθόν. Αν στερηθεί του δανεισμού η επιχείρηση επειδή της σφραγίστηκε μια επιταγή μέσα στην πανδημία ή μέσα στην μνημονιακή κρίση ή επειδή κοκκίνησε ένα δάνειο, το οποίο όμως πλέον έχει ρυθμιστεί, πρακτικά αποκόπτεται από τη χρηματοδότηση η πλειοψηφία των επιχειρήσεων. Ο στόχος είναι στα κριτήρια, να μπει και ο παράγοντας «προοπτική» των επιχειρήσεων. Ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν και τα κίνητρα συγχωνεύσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα ενεργοποιήσει η κυβέρνηση μέσα στην επόμενη χρονιά. Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, δεν ενδιαφέρονται για τα φορολογικά κίνητρα πολύ απλά διότι λόγω ζημιών ή περιορισμένης κερδοφορίας, η φορολογική υποχρέωση είναι πολύ μικρή. Το ζητούμενο είναι η πρόσβαση στην χρηματοδότηση και αυτό ακριβώς το κενό θα έρθει να καλύψει το νέο πλαίσιο. Λεπτομέρειες, προσεχώς.

*Προς νέα υψηλά η Wall Street. Με “καύσιμο” τα αποτελέσματα 9μηνου. Σήμερα (22/10) η σειρά της American Express. Και από Δευτέρα, όπως θυμίζει ο Μάνος Χατζηδάκης (ΒΕΤΑ χρηματιστηριακή), ακολουθούν Facebook (25/10), General Motors, Microsoft, 3M (26/10), Coca Cola TBC, Ford (27), Apple στις 28 Οκτωβρίου (αργία στο Χρηματιστήριο Αθηνών) με Caterpillar, Mastercard και στις 29/10 Exxon Mobil, Alibaba, Berkshire.

*Καλά μας τα λέει ο Βασίλης Ράπανος (πρόεδρος της ΕΕΤ) για τους λόγους, που δεν χρηματοδοτείται-από τις τράπεζες- η “μικρομεσαία” επιχειρηματικότητα. Δεν μας λέει, ωστόσο, εάν τα TLTROs, που αφειδώς χορηγεί η ΕΚΤ προς το εγχώριο banking καταλήγουν στις επιχειρήσεις ή εξωραΐζουν τους ισολογισμούς των τραπεζών. Από τις 800.000 ΜμΕπιχειρήσεις, οι μόλις 60.000 χρηματοδοτούνται κ. Ράπανε.

*Συγκεντρώνει ρευστότητα η πλευρά Κόκκαλη, ξεπερνά-ήδη- τα 200 εκατ. Άλλοι λένε, πως απο-επενδύει, άλλοι ότι ετοιμάζεται κάτι πολύ μεγάλο και σύνθετο. Είμαι με τους δεύτερους και θα το συνδύαζα- έμμεσα- και με τις εξελίξεις στην Κέκρωψ.

*By the Book, προχωρεί η υπόθεση των 2 καζίνο (Ελληνικού, μεταφορά “Πάρνηθας” στο Μαρούσι). Αμφότερα έχουν την έγκριση της νυν αλλά και της πρώην κυβέρνησης. Από τα λίγα ζητήματα, που υπάρχει λειτουργική συνέχεια, και καλώς.

*Μου… ψιθύρισαν, κάτι για αποζημίωση (1) ΕΝΟΣ εκατομμυρίου ευρώ. Δεν τους πίστεψα, αλλά Ελλάδα είμαστε, λέτε να…;

*Ο έλεγχος συναλλαγών, μέσω συνδεδεμένων μερών, ελέγχεται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς; τότε, πως…

*Για την Navios (Αγγελική Φράγκου) και Danaos (Δρ Γιάννης Κούστας) μαθαίνω, πως ετοιμάζεται και άλλος Greek της ποντοπόρου (επίσης εισηγμένος στο NYSE) για έκδοση εταιρικού ομολόγου (για εισαγωγή/διαπραγμάτευση στην ελληνική αγορά). Περιμένω το Ο.Κ, για να σας μεταφέρω το όνομα.    

*Είναι γνωστή η… αδυναμία της στήλης στον Μπόρις Τζόνσον. Πάλι κατάφερε να ξεσηκώσει κόσμο στο νησί. Αυτή τη φορά με τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, χωρίς δασμούς, που έκανε με τη Νέα Ζηλανδία, μετά από διαπραγματεύσεις 16 μηνών. Επί της ουσίας η συμφωνία αυτή ουδέν κέρδος (0,2%) θα αποφέρει για τη Βρετανική οικονομία. Ωστόσο, προκάλεσε ήδη τον ”πόλεμο των αμνών”. Οι Νεοζηλανδοί θα εξάγουν στη Βρετανία αμνοερίφια χωρίς δασμούς και σε τιμές εξαιρετικά ανταγωνιστικές. Η Ένωση Βρετανών Κτηνοτρόφων και το Εργατικό κόμμα πνέουν μένεα κατά του Μπόρις, ο οποίος πασχίζει επί ματαίω να αποδείξει ότι η συμφωνία είναι προς όφελος του Λονδίνου. Ο πόλεμος των αμνών, έρχεται να προστεθεί στην έλλειψη γαλοπούλας, που προκάλεσε με τη σειρά της η έλλειψη Ευρωπαίων εκδοροσφαγέων. Ενός Brexit ”μύρια δεινά” ‘έπονται.

*Ναυτιλία και ιστορία σήμερα. Η Alcyon Shipping πούλησε σε Κινέζους το μεγαλύτερο σε ηλικία πλοίο της, από τα επτά Γιαπωνέζικα που διαθέτει, ένα cape του 2002, το ”Bluemoon”, έναντι 15,5 εκ. δολαρίων. Είναι μόλις το δεύτερο πλοίο που πουλάει στη δευτερογενή αγορά, από το 2008. Μια συνηθισμένη ναυτιλιακή είδηση θα πείτε. Σωστά. Όμως η Alcyon, γι΄αυτό το γράφουμε, είναι μία από τις παλαιότερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Ιδρύθηκε το 1846 παρακαλώ, από τον Νικόλαο Ντάμπαση και το πρώτο της βαπόρι που καταχωρίστηκε ως εμπορικό πλοίο ήταν το ”ΑΡΓΥΡΩ”. Στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο έχασε ένα πλοίο της. Το 1947 η αμερικανική και η ελληνική κυβέρνηση δώρισαν στην οικογένεια Ντάμπαση το ”John W Troy”, αξίας 580 χιλιάδων δολαρίων. Το όνομα του πλοίου δόθηκε προς τιμήν του πολιτικού του Δημοκρατικού κόμματος Troy, κυβερνήτη της Αλάσκας από το 1933 έως το 1939. Ωραίες ναυτιλιακές ιστορίες που ο Γκαίτε ποτέ δεν θα άφηνε να διαβούν απαρατήρητες.

*Η… παγίδα του Ηρακλή: Προέκυψε τελευταία, καθώς οι αγοραστές (funds) των ομολογιών (χρέους) μειωμένης εξασφάλισης αναλάμβαναν μικρό μέρος κινδύνου (πολύ μικρότερου απ’ ότι αναλογούσε) με ότι αυτό σήμαινε στην πραγματικότητα. Εξέλιξη, που σήμανε συναγερμό στον ΟΔΔΗΧ και την κυβέρνηση, καθώς ήταν ορατός ο κίνδυνος το μεγαλύτερο μέρος των εγγυήσεων (που χρησιμοποιήθηκε για καλύψεις στον Ηρακλή Ι και ΙΙ) να λογισθεί ως χρέος (και να προστεθεί στο υφιστάμενο κρατικό/εξωτερικό). Η Αθήνα ακολούθησε ΜΕΝ το “ιταλικό μοντέλο” τιτλοποιήσεων ΑΛΛΑ εν μέρει. Και αυτό το “α λ λ ά” θα μπορούσε να αντιστοιχίσει ακόμη και έως 20-23 δισ. (χρέους). Πρακτικά, η Ρώμη με τον μηχανισμό (SAGS) διευκόλυνε τις τράπεζες να πουλήσουν προβληματικά ανοίγματα μέσω οχημάτων τιτλοποίησης (SPV) παρέχοντας εγγύηση ΜΟΝΟ για το μέρος των κύριων ομολόγων τους (πλήρους εξασφάλισης τα senior notes) αφήνοντας ΕΚΤΟΣ τα μειωμένης (mezzanine notes). Σε αντίθεση με την Αθήνα που έβαλε στο ίδιο “καλάθι” senior και mezzanine bonds. H μεν Ρώμη με αυτό τον τρόπο επέλυσε μία και έξω το πρόβλημα των 242 δισ NPLs, η δε Αθήνα κινδυνεύει να βρεθεί με την… γίδα στην πλάτη.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask