don't even ask

don't even ask

spot_img

…γενναία διόρθωση, η Γερτρούδη στη δίνη των εμβολίων, το μπλοκ των…ρύπων, ΤΙΤΑΝ-επίσκεψη στο Καμάρι, σιγή ασυρμάτου για Nova/Wind, Ινδοί billionaires στην Αθήνα και πτώση για TESLA

*Με απώλειες και στην δεύτερη συνεδρίαση του Απριλίου. Τα στοιχεία για τον δείκτη PCE (τιμών προσωπικής κατανάλωσης) ενίσχυσαν τις επιφυλάξεις για το αν η Fed θα μπορούσε να προχωρήσει σε μείωση επιτοκίων τον Ιούνιο. «Οι αναλυτές δίνουν πιθανότητα περίπου 57% η Fed να κόψει τα επιτόκια της κατά 25 μονάδες βάσης τον Ιούνιο, ενώ περιμένουν άλλες δύο μειώσεις μέχρι το τέλος του 2024», σύμφωνα με το εργαλείο FedWatch του CMEGroup. Υπενθυμίζεται ότι δύο εβδομάδες πριν, οι πιθανότητες περικοπής των επιτοκίων τον Ιούνιο, ήταν στο 70%. Απογοήτευσαν τα οικονομικά αποτελέσματα, “βουτιά” για τη μετοχή της TSLA.

*Πυκνώνουν τα σύννεφα στη νέα υποψηφιότητα της Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μετά τη χθεσινή είδηση ότι ερευνάται (και) από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για την υπόθεση των εμβολίων Pfizer, υπόθεση γνωστή ως Pfizergate. H εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την ανακήρυξη της κας Ούρσουλας ως υποψήφιας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (του ισχυρότερου στην Ευρωβουλή), όπου όμως μόνο 499 από τους 591 αντιπροσώπους που εγγράφηκαν επέλεξαν τελικά να ψηφίσουν. Κι από αυτούς 10 έριξαν άκυρο και 89 την απέρριψαν. Είδα (Χαμαιλέων/euro2day) και μεταφέρω: Όσα είπε τότε βεβαίως (σ.σ η Ούρσουλα), με αποκορύφωμα τα τσιπ από πλυντήρια και ψυγεία, αποδείχτηκαν επικίνδυνες ανοησίες. Με αποτέλεσμα τώρα να προετοιμάζεται η Ευρώπη (και το ΝΑΤΟ) για να εξασφαλίσει αποτρεπτική ισχύ απέναντι στη Ρωσία, η οικονομία της οποίας αναπτύχθηκε με ρυθμό 3% το 2023, υψηλότερο απ’ όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, επιτρέποντάς της να εξοπλίζεται με φρενήρεις ρυθμούς. Πλην όμως μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού κατεστημένου ανησυχεί μήπως και χάσουμε την Ούρσουλα, το…. κελεπούρι, από το τιμόνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και μετά απορούμε για ποιο λόγο μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης ψηφίζει αντισυστημικούς… Και πως να διαφωνήσεις…

*Μεταξύ Τραμπ-ακροδεξιάς και παγκόσμιου χάους, του Δημήτρη Απόκη. Στο τελευταίο τεύχος της “Ακτής Μιαούλη”, που μόλις κυκλοφόρησε.

*Και κάτι εύλογο: Μαζί με Πολωνία και Τσεχία η Ελλάδα μπλόκαρε το σχέδιο μείωσης των ρύπων κατά 90% έως το 2040. Στα 50 δισ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών και αντικατάστασης καυστήρων πετρελαίου και αερίου. Για πρώτη φορά η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη παίρνει αποστάσεις από κομβικές πράσινες ευρωπαϊκές πολιτικές ως αποτέλεσμα της μειωμένης αποδοχής των πολιτών για περιβαλλοντικούς στόχους, όπως φάνηκε από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των αγροτών. Και πολύ σώφρων έπραξε. 

*Σημειώναμε χθες στην DeA: Όταν σε λίγα 24ωρα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δηλώνει, με αφορμή δημοσιεύματα, ότι “…στόχος τους δεν είναι άλλος από το να ρίξουν τον εκλεγμένο πρωθυπουργό της χώρας, τον Κυριάκο Μητσοτάκη…” θα ήταν αφέλεια να πιστέψει κάποιος πως η κατάσταση θα άφηνε ανεπηρέαστη την επιχειρηματική/επενδυτική κοινότητα. Άλλωστε, είχαν προηγηθεί οι αυστηρές προειδοποιήσεις από τη Moody’s, η παρέμβαση-καμπανάκι της JPMC για το Χρηματιστήριο Αθηνών, δημοσιεύματα λ.χ. Bloomberg για τον αναβαλλόμενο φόρο των τραπεζών, το ενδεχόμενο έγκρισης από τον SSM μερισμάτων με το σταγονόμετρο η έφοδος της Έφοδος της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε εταιρείες πληροφορικής ακόμη και οι αναφορές του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος για ολιγοπώλια κ.λ.π που προφανώς έχουν και οικονομικό αποτύπωμα… Από αυτή την άποψη, απολύτως φυσιολογική η χθεσινή ισχυρή διόρθωση.

*Με απώλειες 2% στις 1.393,84 μονάδες ο Γενικός Δείκτης. Με 1,95% στις 3.353,65 ο FTSE25 και μόλις 3 blue chips στο “πράσινο”: Jumbo (26,74), OTE (13,81), ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή (18,11). Με 2,08% στις 1.170,02 ο Δείκτης Τραπεζών, σε Πειραιώς (3,768), Εθνική (7,12) τα 31 από τα 125 εκατ. της συνολικής αξίας συναλλαγών. Με 3,13% στις 2.318,68 ο FTSEMidCap, με μόλις 1 από τις 20 με θετική μεταβολή. Dimand στα 9,90 (0,20%) ανακοίνωσε οικονομικά αποτελέσματα 2023, χθες.

*Σήμερα είναι η σειρά της Motor Oil, οριακές απώλειες 0,07% στα 27,60 ευρώ.

*Επιθετικές ρευστοποιήσεις στην μετοχή του ΟΛΠ, στο μείον 7,12% και τα 26,75 ευρώ. Να ξεφόρτωσε λίγο το Helikon; ενδεχομένως.

*Η επικείμενη αναθεώρηση των δεικτών FTSE/Russell θα γίνει σύμφωνα με τη μέση συνολική κεφαλαιοποίηση του Απριλίου και όχι με βάση τη συνολική κεφαλαιοποίηση της τελευταίας συνεδρίασης που ίσχυε μέχρι τώρα. Από χθες (2/4) ξεκίνησε η μέτρηση (της μέσης κεφαλαιοποίησης) ώστε τέλος Απριλίου να ανακοινωθούν οι αλλαγές.

*Ενδιαφέρουσα η χθεσινή περιήγηση στις εγκαταστάσεις του ομίλου ΤΙΤΑΝ Cement Int. στο Καμάρι/Βοιωτίας. Κράτησα: την επισήμανση του Δημήτρη Παπαλεξόπουλου πως, η Γερτρούδη Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν φαίνεται να κατάλαβε ότι η “πράσινη μετάβαση” ούτε βιαστικά (και πολυδάπανα) μπορεί να γίνει, αλλά ούτε και μεμονωμένα από την Ευρώπη. Πάντως, εάν της πήρε 3 χρόνια για να καταλάβει τα αυτονόητα…

*Δεν “παίζει”- για το 2024- το ενδεχόμενο ενός ΙΡΟ της ΤΙΤΑΝ America, στο NYSE. Η εφαρμογή ΑΙ τεχνολογίας στις μονάδες παραγωγής (διεθνώς) έως το τέλος του 2025 θα μπορούσε να αποφέρει flows 20-25 εκατ. Ο όμιλος εφαρμόζει καινοτόμες έρευνες που θα μπορεί να παρέχει και σε τρίτους.

*Όσον αφορά στα του ΣΕΒ, υποθέτω πως εάν Θεοδωρόπουλος- Τσέτη συνεχίσουν και εφ’ όσον του ζητηθεί θα μπορούσε να είναι ΟΚ και για τρίτη θητεία στον Σύνδεσμο. Έχουμε χρόνο, άλλωστε τώρα πρωτεύουν άλλα.

*Το (ξανα)συζητά ο Νίκος Σταθόπουλος για την Inter. Ε! όχι και nerazzurro ο rossonero BC Partners. Και μιας ο λόγος, ύφεση και σιγή ασυρμάτου στα επίμαχα- για την NOVA/Wind- μέτωπα.

*Νηνεμία και από την πλευρά του CVC Capital, όπως με διόρθωσαν (αρμοδίως) όσον αφορά στον κλάδο της υγείας. ΟΚ, το κρατάω, mea culpa…

*Η πτήση εγκαινίων από τη Σαγκάη προς την Αθήνα προσγειώθηκε στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στις 2 Απριλίου, σηματοδοτώντας την επιτυχημένη έναρξη της πρώτης απευθείας διηπειρωτικής σύνδεσης με τη Σαγκάη το 2024, η οποία αποτελεί το τέταρτο διηπειρωτικό δρομολόγιο που πραγματοποιείται από την Juneyao Air. Μου έκανε εντύπωση η αναφορά του Wang Junjin, Πρόεδρος της Juneyao Air πως, «με τη συνδρομή της υποστήριξης και της ουσιαστικής συνεργασίας όλων των μερών, το δρομολόγιο Σαγκάη – Αθήνα της Juneyao Air, για το οποίο απαιτήθηκαν τέσσερα έτη προετοιμασίας,…”. Τέσσερα χρόνια προετοιμασίας!

*Ινδοί billionaires στην Αθήνα. Ωστόσο, την απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση Δελχί-Αθήνας ακόμη την…συζητούν. Εν τω μεταξύ ο Ρ.Τ Ερντογάν σταθερός στην πολιτική προβολής ισχύος, επαναφέρει την Turkish επί λιβυκών αεροδρομίων (Τρίπολη, Βεγγάζη και Μισράτα). Καραμπινάτη η κρατική χρηματοδότηση της Turkish ευθέως σε βάρος των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, αλλά στις Βρυξέλλες καθεύδουν.         

*Μήνυμα επίσπευσης εμβληματικών έργων: Αττική Οδός: απορρίφθηκε η προσφυγή Vinci/Mytilineos κατά του ΤΑΙΠΕΔ.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask