Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΣε κατάσταση συναγερμού η Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Σε κατάσταση συναγερμού η Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Αντιμέτωπη με μια σειρά από προκλήσεις φαίνεται ότι είναι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου η οποία μετρώντας τις πληγές της αναζητεί σανίδα σωτηρίας στην Ευρώπη. Τα προβλήματα ξεκίνησαν με το Brexit, εντάθηκαν με την πανδημία που οδήγσε σε ελλείψεις στον εφοδιασμό ημιαγωγών (μικροτσίπ) και κορυφώθηκε με τον πόλεμο στην Ουκρανία που οδήγησε σε παγκόσμια ενεργειακή κρίση.

Οι έως τώρα εκτιμήσεις της ACEA (European Automobile Manufacturers Association) να κάνουν λόγο για συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου στη γηραιά ήπειρο περισσότερο από το ¼ των πωλήσεων του 2019, το τρέχον έτος, η Ένωση ζητά από την Ευρώπη τη διαμόρφωση ενός πλαισίου πολιτικής που θα δώσει ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου με γνώμονα πάντα τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.

«Για να διασφαλίσουμε την επιστροφή στην ανάπτυξη –με ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να μπορούν να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι– χρειαζόμαστε επειγόντως τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών πλαισίου», δήλωσε πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, στο πλαίσιο εκδήλωσης της ACEA. «Αυτά περιλαμβάνουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις εφοδιαστικές αλυσίδες της Ευρώπης, έναν Ευρωπαϊκό νόμο για τις κρίσιμες πρώτες ύλες, που θα διασφαλίζει τη στρατηγική πρόσβαση που απαιτείται για την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης και την ταχεία ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης».

Σύμφωνα με την ACEA, ο αντίκτυπος των προκλήσεων των τελευταίων ετών αντικατοπτρίζεται στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ. Στο 8μηνο του 2022, οι συνολικοί όγκοι συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 12% για να φτάσουν να πωλούνται 6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα.

Μέχρι στιγμής, η αγορά περιοριζόταν μόνο από την πλευρά της προσφοράς, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόρισαν τον όγκο παραγωγής.

Ωστόσο, η ζήτηση μπορεί επίσης να υποφέρει τους επόμενους μήνες λόγω του πληθωρισμού και των φόβων για ύφεση.

Η ACEA προχώρησε σε αναθεώρηση της αρχικής της πρόβλεψη ότι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου θα επιστρέψει σε αναπτυξιακή τροχιά το 2022. Αντίθετα, εκτιμάται ότι θα συρρικνωθεί και πάλι φέτος, διολισθαίνοντας κατά 1% στα 9,6 εκατομμύρια οχήματα. Σε σύγκριση με τα προ πανδημίας στοιχεία – του 2019 – αυτό αντιπροσωπεύει πτώση της τάξης του 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις 3 ετών.

«Παρά τη συρρικνούμενη αγορά και την πίεση από τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει μαζικά στην Έρευνα και την Ανάπτυξη και στις δεξιότητες και τις τεχνολογίες που οδηγούν την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση», εξήγησε η νέα γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ