Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΜε «προίκα» 1 δισ. ευρώ ξεκινά ο κλάδος κατασκευών και παραχωρήσεων της...

Με «προίκα» 1 δισ. ευρώ ξεκινά ο κλάδος κατασκευών και παραχωρήσεων της Μυτιληναίος

Σε μια κομβική συγκυρία όπου σύσσωμος ο κλάδος της ενέργειας και των υποδομών βρίσκεται σε δημιουργικό αναβρασμό έχοντας τεράστια projects προς υλοποίηση ενώ υπάρχει και το ταμείο Ανάκαμψης που λειτουργεί ως επιταχυντής, ο όμιλος Μυτιληναίου προβαίνει σε μεγάλο μετασχηματισμό, με απόσχιση από τη μητρική των τομέων Κατασκευών και Παραχωρήσεων (έργα ΣΔΙΤ).

Οι δύο αυτοί τομείς θα αναληφθούν από δύο νέες εταιρείες που θα αναλάβουν με πιο ξεκάθαρο πλάνο να «τρέξουν» τόσο τα έργα που ήδη έχει αναλάβει ο όμιλος τα οποία θα εισφερθούν σε αυτές, όσο και αυτά που θα αναλάβει μελλοντικά, ενώ η μητρική εταιρεία θα κρατήσει τους τομείς Ενέργειας και Μετάλλων.

Οι δύο νέες εταιρείες Κατασκευών (ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ) και Παραχωρήσεων (ΜΕΤΚΑ Παραχωρήσεις) ξεκινούν με «προίκα» 1 δισ. ευρώ ρευστότητα, εκ των οποίων τα 300 εκατ. ευρώ σε κατατεθειμένο μετοχικό κεφάλαιο και τα 700 εκατ. ευρώ σε εγγυητικές. Μάλιστα, ο κλάδος των κατασκευών έχει ανεκτέλεστο περί το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται εντός των επόμενων δύο ή τριών ετών, να εισαχθεί στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Στόχος λοιπόν είναι η περαιτέρω αναγνώριση του brand που δραστηριοποιείται στην «πράσινη» ενέργεια, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την καλύτερη και ευνοϊκότερη πρόσβαση στις χρηματοδοτήσεις, καθώς αλλιώς χρηματοδοτούνται τα πράσινα έργα, αλλιώς τα υπόλοιπα από τις αγορές.

Η διαδικασία της απόσχισης των δύο κλάδων θα ξεκινήσει από το νέο έτος και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στη χθεσινή παρουσίαση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ευάγγελος Μυτιληναίος (φωτό) έκανε λόγο για τα μεγάλα projects άνω των 20 δισ. ευρώ που θα υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια, τα οποία όπως είπε, δύναται να δημοπρατηθούν είτε ως δημόσια έργα είτε μέσω ΣΔΙΤ – παραχωρήσεων. Παράλληλα, τόνισε πως και το πεδίο που ανοίγεται σε περιβαλλοντικά έργα και άλλα έργα διαχείρισης που στοχεύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη είναι τεράστιο.

Επίσης, στην ομιλία του ο κ. Μυτιληναίος αναφέρθηκε στα καλά δείγματα γραφής έως τώρα του τρόπου που «τρέχει» τα έργα η κυβέρνηση τονίζοντας με νόημα: «Θα στενοχωρηθώ πάρα πολύ εάν τα δείγματα γραφής της κυβέρνησης για το πως πρέπει να γίνονται τα έργα στην Ελλάδα καθώς και το νέο μοντέλο που θέλει να εισάγει το Υπουργείο Υποδομών και προσωπικά ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής αλλά και ο Υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης, δεν προχωρήσει. Και αυτό γιατί, τα λεφτά που βάζουμε είναι πολλά και η εμπιστοσύνη που δείχνουμε στην Ελλάδα είναι μεγάλη οπότε ελπίζουμε στα καλύτερα».

Οι επιδιώξεις του μετασχηματισμού

Μέσα από το μετασχηματισμό και το διαχωρισμό δραστηριοτήτων, ο όμιλος επιδιώκει ένα πιο λειτουργικό μοντέλο που ευνοεί εσωτερικές συνέργειες, αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων, καλύτερη εσωτερική επικοινωνία, με βασική στόχευση την προοδευτική αποκέντρωση αποφάσεων της Διοίκησης.

Επίσης επιδιώκει:

Την αναγνώριση της πραγματικής χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας και την περαιτέρω αύξησή της, με παράλληλη στόχευση investment grade rating στο δανεισμό της.

Επικέντρωση στην ανάπτυξη του Ανθρωπίνου Δυναμικού, η οποία να δημιουργεί συνθήκες αξιοκρατικής ανέλιξης, με ξεκάθαρο value proposition.

Περαιτέρω ανάπτυξη σε δραστηριότητες όπου παρουσιάζονται ευκαιρίες (π.χ., Υποδομές & Παραχωρήσεις στην Ελλάδα, νέες τεχνολογίες, νέες αγορές διεθνώς).

Ο νέος εταιρικός μετασχηματισμός αναβαθμίζει τον όμιλο στο χώρο των υποδομών με τη δημιουργία δύο νέων θυγατρικών, που θα τοποθετηθούν στρατηγικά, για να αξιοποιήσουν κατάλληλα τις ευκαιρίες που ανοίγονται τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ