Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSMERE: Η ρωσική σφόδρα discount αλυσίδα μπαίνει στο ελληνικό λιανεμπόριο

MERE: Η ρωσική σφόδρα discount αλυσίδα μπαίνει στο ελληνικό λιανεμπόριο

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε μια συγκυρία που το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων ζει ημέρες πρωτοφανούς φρενίτιδας και αύξησης πωλήσεων, τόσο των συμβατικών, όσο και των on line, μια σφόδρα discount αλυσίδα ετοιμάζεται να μπει στη «μάχη», θέλοντας να διεκδικήσει μερίδιο σε μια αγορά που φτάνει περίπου τα 10 δισ. ευρώ ετησίως.

Ο λόγος για τη ρωσική εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Svetofor, που υπό το σήμα MERE (το χρησιμοποιεί για τις εκτός Ρωσίας δραστηριότητές της), εδώ και καιρό αναζητά ακίνητα στη χώρα μας με αρχική κατεύθυνση την επαρχία και κεντρικό σύνθημα τις πολύ χαμηλές τιμές κάθε ημέρα. Το πρώτο κατάστημα αναμένεται να ανοίξει μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Μαρτίου στην πόλη της Τρίπολης και τα επόμενα στη Λάρισα και το Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Τα καταστήματα της αλυσίδας θα είναι μεσαίου μεγέθους, από 650 έως 1.100 τ.μ., ενώ στα ράφια – τουλάχιστον τους πρώτους μήνες – θα έχει μόνο τυποποιημένα προϊόντα και δεν θα πουλά νωπά κρέατα και χύμα οπωροκηπευτικά. Παράλληλα, η MERE αναζητεί προς ενοικίαση κατάλληλα κτίρια σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος με πληθυσμό πάνω από 25.000 και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Σε μια συγκυρία που το «μωσαϊκό» των καταναλωτών στη χώρα μας έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά κυρίως λόγω της μετανάστευσης και της… πολυσυλλεκτικότητας του αγοραστικού δυναμικού, η ρωσική αλυσίδα φιλοδοξεί να κερδίσει μερίδια σε μια κατηγορία που πάντα παρουσιάζει ενδιαφέρον.

Θα «χτυπήσει» εκεί ακριβώς που σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις συμπεριφοράς καταναλωτών, είναι ο κυρίαρχος καταλύτης για μια σημαντική μερίδα πολιτών: Τις τιμές. Βεβαίως, η εμπειρία έχει δείξει πως η επιτυχία μιας αλυσίδας λιανικής τροφίμων στην Ελλάδα (αλλά και διεθνώς), εξαρτάται από πολλούς περισσότερους και σύνθετους παράγοντες και όχι μόνο από τις τιμές. Άλλωστε, το παράδειγμα discount εταιρειών όπως η Aldi, η Plus Hellas και η Dia Hellas που απέτυχαν προ ετών να στεριώσουν στην Ελλάδα, δείχνει ότι η επιτυχία μιας αλυσίδας σε μια αγορά, δεν είναι τόσο απλή διαδικασία.

Τα καταστήματα της MERE θα έχουν απολύτως λιτό στήσιμο θυμίζοντας πωλήσεις χονδρικής σε αποθήκη, δίνοντας βαρύτητα στο «όπλο» των τιμών και όχι στη… βιτρίνα. Θα διαθέτει μόνο 250 κωδικούς προϊόντων από είδη πρώτης ανάγκης, ενώ θα προσφέρει discount από 20% και άνω.

Όπως επισημαίνεται στο site της MERE, «στους καταναλωτές προσφέρουμε όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, σε καλή ποιότητα και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Συνεργαζόμαστε απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους και προτιμάμε τα ελληνικά προϊόντα. Στους προμηθευτές προσφέρουμε αυτόματες πληρωμές κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί στην διάρκειά της»

Επίσης, τονίζεται πως δεν υπάρχουν κρυφές χρεώσεις ή επιβαλλόμενες εκ των υστέρων εκπτώσεις, ενώ οι τιμές που αναφέρονται στην σύμβαση προμηθείας είναι οι τιμές που λαμβάνει ο προμηθευτής στον τραπεζικό του λογαριασμό.

Σε ποιους απευθύνεται η MERE

Όπως η ίδια η MERE αναφέρει, η αλυσίδα απευθύνεται:

•        Στους καταναλωτές που θέλουν να ψωνίζουν σε ανταγωνιστικές τιμές χωρίς να πληρώνουν υπερβολικά για μάρκετινγκ, όμορφα σχεδιασμένα και διακοσμημένα ράφια και περιοχές πωλήσεων.

•        Price hunters (κυνηγούς τιμών) που ψάχνουν για αγαθά σε τιμές ευκαιρίας και εξαιρετικές προσφορές.

•        Επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων καταστημάτων λιανικής και HORECA.

Το εκτόπισμα της Svetofor

Η αλυσίδα Svetofor (μητρική της MERE) είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.800 καταστήματα σε όλη την χώρα. Σήμερα ήδη λειτουργεί πολύ πέρα από τα σύνορά της, στην Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες. H Svetofor έχει λάβει τη στρατηγική απόφαση περαιτέρω διεθνοποίησης και γι’ αυτό επεκτείνεται σε χώρες όπως Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες. Ο κύκλος εργασιών του δικτύου Svetofor ξεπερνά τα 1,4 δισ. ευρώ.

spot_img
spot_img

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ