Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSH Intrakat αλλάζει… πίστα

H Intrakat αλλάζει… πίστα

Ιδρύθηκε το 1987, εισήλθε στο χρηματιστήριο στις 30 Νοεμβρίου 2001, πέρασε – μαζί με όλο τον όμιλο – τεράστιες δυσκολίες από το 2010 και μετά, όμως τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχτεί σε μια λίαν εξειδικευμένη κατασκευαστική εταιρεία – boutique, αναλαμβάνοντας και διεκπεραιώνοντας λίαν απαιτητικά έργα.

Ο λόγος για την εταιρεία Intrakat που αποτελεί τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Intracom Holdings και την αιχμή του δόρατος στη διεκδίκηση μέρους από την τεράστια «πίτα» των έργων σε υποδομές, κατασκευές και ενέργεια που θα «τρέξουν» στη χώρα μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία έβγαλε εις πέρας το απαιτητικό project της αναμόρφωσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέσω της Fraport.

H Intrakat λοιπόν, τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει… πίστα σ’ ό,τι αφορά το κατασκευαστικό της εκτόπισμα, καθώς δεν υπάρχει έργο που αδυνατεί να διεκπεραιώσει, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι συμμετέχει στους περισσότερους διαγωνισμούς για τα μεγάλα έργα υποδομών που ξεμπλοκάρουν σταδιακά.

Την ίδια ώρα, ο όμιλος είναι σε διαδικασία κεφαλαιακής ενίσχυσης ώστε να μπορέσει να συμμετέχει με αξιώσεις σε μεγάλα έργα ΣΔΙΤ που απαιτούν συγχρηματοδότηση. Έτσι, αυτό το διάστημα υλοποιεί αύξηση κεφαλαίου κατά 51,3 εκατ. ευρώ, με το δικαίωμα να διαπραγματεύεται από την περασμένη Δευτέρα στο Χ.Α. παρουσιάζοντας ιδιαίτερη κινητικότητα, ενώ κατόπιν γίνει η προγραμματισμένη έκδοση ομολόγου έως 80 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat

Το συγκεκριμένο ομόλογο θα το «τρέξουν» οι Εθνική και Πειραιώς Financial, ενώ τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για να «αγοραστεί» με χαμηλότερο επιτόκιο παλαιότερο δάνειο, ενώ ένα σημαντικό μέρος θα κατευθυνθεί για τις επενδύσεις στις ΑΠΕ και κυρίως στην ανάπτυξη αιολικών πάρκων συνολικής δυναμικότητας 98ΜW.

Έτσι η Intrakat θα μπει με πιο ισχυρή μετοχική φαρέτρα στη νέα εποχή των μεγάλων έργων, αλλά και με σημαντική κεφαλαιακή βάση. Η εταιρεία βρίσκεται σε επενδυτική και επιχειρησιακή αντεπίθεση με στόχο να καταστεί ένας από τους μεγάλους παίκτες στο χώρο των κατασκευών, των υποδομών και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας προχωρά η εταιρεία Intrakat.

Έργα

Την περασμένη Τετάρτη, η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος ενός ακόμη πολύ σημαντικού οδικού έργου. Ο λόγος για το  έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη», προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ που θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου και ευρύτερα της Δυτικής Ελλάδας.

Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών:

  • Την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ.,
  • Την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου,
  • Την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ.,
  • Την κατασκευή 12 γεφυρών
  • Πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α.
  • Κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβαση.

Επίσης, την περασμένη Τρίτη άνοιξαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο «Κατασκευή Νέας Προαστιακής Σιδηροδρομικής Γραμμής για τη Σύνδεση της Ραφήνας και του Λιμένα Ραφήνας με το Υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Δίκτυο» προϋπολογισμού 309 εκατ. ευρώ. Εκδήλωσαν ενδιαφέρον τρεις κοινοπραξίες, με την Intrakat να συμμετέχει σε μία από αυτές μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα και τη Siemens. Οι άλλες δύο είναι οι AVAX – Alstom και Ελλάκτωρ – Μυτιληναίος.

Προ ημερών άνοιξαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο, όπου συμμετέχει στην πρώτη κοινοπραξία που αποτελείται επίσης από τις ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ – Μυτιληναίος, ενώ η δεύτερη αποτελείται από τις AVAX – Alstom. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Διακυμάνσεις και υψηλοί όγκοι στο δικαίωμα

Πολύ μεγάλη είναι η κινητικότητα στο δικαίωμα στην ΑΜΚ που ξεκίνησε διαπραγμάτευση τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου και θα παραμείνει στο ταμπλό έως την προσεχή Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου. Στη συνεδρίαση της Δευτέρας το δικαίωμα είχε συνολική διακύμανση 75%, κλείνοντας τελικώς χωρίς μεταβολή. Την Τρίτη υπήρξε νηνεμία, ενώ το τελευταίο διήμερο υπάρχει μεγάλη κινητικότητα.

Την Τετάρτη, το δικαίωμα έκλεισε με μεγάλη άνοδο +51,52% στα 0,10 ευρώ, ενώ διακινήθηκε ισχυρός όγκος από 294.582 δικαιώματα. Χθες, ενισχύθηκε εκ νέου κατά +49,50% με πολύ μεγάλο όγκο 17.933.723 δικαιώματα! Είναι σαφές ότι το ενδιαφέρον είναι μεγάλο καθώς ο λόγος που γίνεται η ΑΜΚ είναι να εισέλθουν φρέσκα κεφάλαια αλλά και νέοι επενδυτές ώστε να ισχυροποιήσουν τον όμιλο, που βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα μεγάλα projects μέσα.

Μένει να δούμε ποιοι αγόρασαν τα δικαιώματα που πούλησαν τη Δευτέρα οι κ.κ. Σουρέτης και Κούτρας όπως επιβεβαίωσαν σε επίσημη ανακοίνωση, καθώς η Intrakat μέσω αυτής της ΑΜΚ θέλει να «ανοίξει» το μετοχικό της κεφάλαιο σε ξένα ισχυρά (κυρίως αμερικανικά) επενδυτικά χαρτοφυλάκια, αποκτώντας ισχυρούς partners για να διεκπεραιώσει τα μεγάλα projects που έχει.

Κάποιες πληροφορίες θέλουν το fund Orasis, που διαχειρίζεται ο Τζωρτζ Έλιοτ να έκανε τις αγορές, όμως μένει να δούμε τις ανακοινώσεις προσεχώς για την επιβεβαίωση. Πάντως, ο συγκεκριμένος επενδυτής έχει παραδοσιακή ενασχόληση με την ελληνική αγορά.

Φυσικά, αναμένονται και νέα «χτυπήματα», σαφώς πιο ισχυρά από αμερικανικά επενδυτικά χαρτοφυλάκια που θέλουν να «χτίσουν» θέση στο μετοχικό κεφάλαιο της κατασκευαστικής. Άλλωστε, η «αρχιτεκτονική» της αύξησης κεφαλαίου, είναι έτσι δομημένη ώστε να επιτρέψει και σε νέους μετόχους να εισέλθουν χωρίς να διαταραχθούν οι υπάρχουσες ισορροπίες στην Intrakat.

Από τα καθαρά αντληθέντα κεφάλαια της ΑΜΚ, 20 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για τη χρηματοδότηση υφιστάμενων ή και νέων έργων ΑΠΕ, ενώ επιπλέον 15 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσουν νέα έργα, μέσω συμβάσεων παραχώρησης, ή και ΣΔΙΤ και νέων επενδύσεων στον κλάδο της ανάπτυξης ακινήτων. Τέλος, ποσό 15,8 εκατ. ευρώ θα καλύψει ανάγκες κεφαλαίου κίνησης της Intrakat.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ