don't even ask

don't even ask

spot_img

H… φειδωλή FED, 2,5 δισ. “ρίχνει” στην αγορά η ΕΑΤ, η “χρυσή” εποχή στις κατασκευές (ΙΟΒΕ), τα… εκτός παιδιάς κέρδη, η συνδρομή Άδωνι στη ναυπηγική βιομηχανία, πάει πίσω η Αττική Οδός και… περί αναβαθμίσεων ο λόγος

*Επιστροφή για τα καθ’ ημάς, μετά τις εορτές του Πάσχα. Επιστροφή και στην τελική ευθεία για τις εκλογές της 21ης Μαΐου, όπως σημείωνε ο Νίκος Ελευθερόγλου.

*Στα εκτός, πλησιάζει στο τέλος του ο ανοδικός κύκλος των επιτοκίων. Η Fed θα είναι πολύ πιο προσεκτική (φειδωλή) με τις αυξήσεις επιτοκίων, σημείωσε η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζάνετ Γέλεν (σε συνέντευξη της στο CNN). “Μία σύσφιξη του τραπεζικού δανεισμού μετά την πτώχευση της Silicon Valley Bank και Signature Bank θα μπορούσε να λειτουργήσει ως έμμεση αύξηση επιτοκίων”, σημείωσε η (και) ex επικεφαλής της Fed, προκάτοχος του Ζερόμ Πάουελ.

*Συνέχεια στα οικονομικά αποτελέσματα εταιρειών στην Wall Street: State Street, M&T Bank, Charles Schwab e.t.c  Στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο 2022 διαμορφώνονταν- χθες Δευτέρα 17/4- ο δείκτης VIX. Η μεταβλητότητα των αποδόσεων του 10ετούς ομολόγου (US10Y) έχει υποχωρήσει ξανά στα προ κρίσης SVB επίπεδα, στο ξεκίνημα της τραπεζικής κρίσης στις ΗΠΑ. Παρά τις προειδοποιήσεις για ύφεση, για ισχυρή διόρθωση 4η σερί (στις 5) εβδομάδα με θετικό πρόσημο για τον S&P500. 

*Σημειώνω, πως από τις εισηγμένες στην Wall Street την πρώτη εβδομάδα ανακοίνωσης οικονομικών μεγεθών πρώτου 3μηνου 2023, οι 9 στις 10 ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Πρόκειται για το καλύτερο beat rate για την έναρξη της περιόδου (ανακοίνωσης οικονομικών μεγεθών) από το 2012.

*Σπάνε τα κοντέρ οι εισηγμένες στα κέρδη του 2022, όπως σημειώνει ο Απόστολος Σκουμπούρης. Από τους λόγους, που το Χρηματιστήριο Αθηνών είναι πρώτο σε απόδοση διεθνώς. Στο 25,95% η μεταβολή για τον Τραπεζικό Δείκτη-από την αρχή του έτους- έναντι 4,6% του αντίστοιχου ευρωπαϊκού (EuroStoxx Banks) και απωλειών 15% του Αμερικανικού (Dow Jones Banks).

*Κεφάλαια 2,5 δισ. “ρίχνει” στην αγορά η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα. Τον επόμενο μήνα εκκινούν τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τις ΜμΕπιχειρήσεις. Η χρηματοδότηση υπολογίζεται, πως θα καλύψει περί τις 60.000 επιχειρήσεις- από τις non bankable, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΕΤ, Βασίλη Ράπανο. Στον ιστότοπο της HDB (hdb.gr) ο κάθε ενδιαφερόμενος θα βρει χρήσιμες λεπτομέρειες, οδηγίες για προγράμματα, που ξεκινούν από 10.000 ευρώ (Liquidity Co-Financing Loans) μέχρι 10.000.000 (Development Law Financial Instrument).

*Σε “χρυσή εποχή” για τον κατασκευαστικό κλάδο-υποδομών αναφέρεται το ΙΟΒΕ, τονίζοντας πως πυλώνας ανάπτυξης θα είναι τα προγράμματα χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Υπολογίζονται επενδύσεις 27 δισ. ευρώ (έως το 2026) με τον κύκλο εργασιών να διπλασιάζεται φτάνοντας τα 19,8 δισ. (2026). Σύμφωνα με τη μελέτη του Ιδρύματος, αυτή η τόσο σημαντική αύξηση ανεβάζει σημαντικά τις ανάγκες χρηματοδότησης. Ωστόσο, σημαντικό μειονέκτημα είναι το συγκριτικά υψηλότερο/ακριβότερο κόστος χρηματοδότησης, κόστος δανεισμού των εταιρειών. Υπολογίζεται πως, επιχορηγήσεις ύψους 7,96 δισ. θα κατευθυνθούν σε έργα- άμεσης συσχέτισης με τον κατασκευαστικό κλάδο- μοχλεύοντας πόρους συνολικά 13,3 δισ. Αναλυτικότερα: στην Ενέργεια θα κατευθυνθούν 4,6 δισ., στις Μεταφορές 4,1 δισ. και 2,9 δισ. στο Περιβάλλον.Εξηγείται έτσι η τάση αναδιάταξης/συγκέντρωσης που εξελίσσεται στον κατασκευαστικό κλάδο-υποδομές. 

*Έσοδα από κέρδη 2022 που θα ξεπεράσουν τα 2,6-2,7 δισ. θα διανείμουν (2023) οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Τα περισσότερα από το 2009 και με τον τραπεζικό κλάδο “εκτός παιδιάς” (για φέτος). Χρονιά-ρεκόρ (το 2022) για Mytilineos, Motor Oil, Helleniq Energy αλλά και σερί κερδοφορίας για Jumbo, TITAN, Autohellas κ.α με αποτέλεσμα ο πήχης να έχει ανέβει (για το 2022) και να πληροί προϋποθέσεις περαιτέρω μεγέθυνσης (για το 2023). 

*Για αύριο, Τετάρτη, η εκδήλωση στα “Ναυπηγεία Ελευσίνας” (στις 18.30) υπό τον υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη. Με σύνθημα/τίτλο “2019-2023 Ανάπτυξη για Όλους” η πανηγυρική εκδήλωση, που καιρού επιτρέποντος, αναμένεται να έχει κοσμοπλημμύρα. Συμφωνεί-διαφωνεί κάποιος με τον Άδωνι Γεωργιάδη, δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει την καθοριστική συμβολή/συνδρομή του στην υπόθεση επανέναρξης λειτουργίας των “ναυπηγείων”. Σε κάθε περίπτωση ένας νευραλγικός τομέας ξανά παίρνει μπροστά, δηλαδή τα αυτονόητα σε μία χώρα με ιστορική ναυτοσύνη να λειτουργεί (και πάλι) ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος. Θέλω να πιστεύω, πως σταδιακά στην παραγωγή θα ενταχθούν και προγράμματα του Π.Ν, ο κλάδος θα μεγεθυνθεί, θα ξανά δούμε να ναυπηγούνται πλοία από ελληνικά χέρια… Εάν ενθυμούμαι καλά, τελευταίο πλοίο που “χτίστηκε” στην Ελλάδα ήταν της Blue Star Ferries. 

*Οριστικοποιείται- στο αμέσως επόμενο διάστημα- το “πάγωμα” της διαδικασίας για την 25ετή παραχώρηση λειτουργίας της “Αττικής Οδού”. Σύμφωνα με το καλεντάρι του ΤΑΙΠΕΔ, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών είναι η 29η Μαΐου. Με την “πρώτη κάλπη” στις 21η Μαΐου, θα ήταν αδύνατον να μείνει ενεργός ο προγραμματισμός. Βέβαια η DeA αυτά τα είχε προ-αποκαλύψει πολύ καιρό πριν (προ Τεμπών), όταν το Μαξίμου προσανατολιζόταν για το στήσιμο της πρώτης κάλπης την Κυριακή των Βαΐων. Αλλά ΟΚ αυτά είναι scripta manent e.t.c. Σήμερα η στήλη θα προχωρήσει παραπέρα, εκτιμώντας πως αμφίβολη θα είναι-με τη νέα κυβέρνηση, το νέο υπ.ΕΧΩΔΕ- η είσοδος του φορέα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπως σχεδίαζαν (προ Τεμπών) συγκεκριμένοι κύκλοι. Για λόγους που θα αποκαλυφθούν/αναλυθούν συν τω χρόνω. Οριστικό το “πάγωμα” και τον διαγωνισμό του ΔΑΑ “Ελευθέριος Βενιζέλος”, δηλαδή την εισαγωγή στο χρηματιστήριο του 20%+10% του μ.κ. Και αυτό θα αναλυθεί εν καιρώ. 

*ΟΛΠ: ΔΕΝ μπορεί ο ΟΛΠ να αποτιμάται μόλις 488 εκατ., απλά ΔΕΝ γίνεται. Έτος των ρεκόρ το 2023 για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Θα περιοριστώ σε 2-3 εκτιμήσεις μεγεθών μόνο από την κρουαζιέρα.  Πάνω από 850 αφίξεις υπολογίζουν για φέτος, από τις οποίες οι 650 θα είναι αφιξο-αναχωρήσεις (home port). Σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ενώσεως Κρουαζιέρας (CLIA), οι αφίξεις στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 εκατ. επισκέπτες. Το 2022 με 677 κατάπλους οι αφίξεις ήταν 880.416 επιβάτες και το 2019 (προ Covid-19) με 622 ήταν 1.098.091 επιβάτες.  

*Στη διεθνή πρακτική δεν έχει υπάρξει προηγούμενο παρέμβασης ξένων οίκων σε προεκλογική περίοδο ευρωπαϊκής χώρας (ή οικονομίας αναπτυγμένης χώρας). Κανόνας, που σύμφωνα με την Goldman Sachs ενδέχεται να έχει την εξαίρεση του στην περίπτωση της ετυμηγορίας της Standard & Poor’s με την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας, την Παρασκευή. Τρία τινά μπορεί να συμβούν: ο αμερικανικός οίκος να τηρήσει εύλογη “σιγή ασυρμάτου” επιλέγοντας να μείνει παντελώς εκτός του προεκλογικού παιχνιδιού. Η Standard & Poor’s, να αναβαθμίσει την προοπτική, δηλαδή το “ουδέτερο” outlook σε “θετικό”-ενδεχόμενο, που έχει μία λογική- και τρίτο να δώσει την “επενδυτική βαθμίδα” που θεωρείται- ακόμη και από τους ultras positive πολύ δύσκολο να συμβεί. Για τους ρεαλιστές η θέση της S&P μικρή σημασία έχει, από την στιγμή που η χώρα δανείζεται καλύτερα από άλλη που είναι “επενδύσιμη”. Θυμίζω, σχεδόν 42 δισ. έφθασε η προσφορά (συνολικά) στις 2 εκδόσεις του ΟΔΔΗΧ (10ετές-5ετές κρατικό ομόλογο) Χώρια την πρώτη (από τις 3) επανατιμολόγηση υφίσταμενης σειράς που θα προχωρήσει αύριο Τετάρτη, δηλαδή 2 μέρες πριν την S&P. 

*Jumbo: Στα 21 η μετοχή, στόχος η υπέρβαση των 22.06 ευρώ.  Προς χρηματιστηριακή αξία μεγαλύτερη των 3 δισ. 

*Πειραιώς: Στα 2,23 η μετοχή, στόχος η υπέρβαση των 2,449 ευρώ. Αποτίμηση 2,79 δισ. προς χρηματιστηριακή αξία μεγαλύτερη των 3 δισ. Από τα bets όσων προεξοφλούν ένταξη της μετοχής στον MSCI Greece Standard, στην αναδιάρθρωση του Μαΐου. 

*ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ενεργειακή: Το deal έχει κλειστεί, stay firm-stay long.

*AVAX: Όταν θα έρθει η ώρα του deal η αποτίμηση της εισηγμένης δεν θα είναι 188 εκατ. Διευκρινίζω, όταν θα έρθει η ώρα… (μετατίθεται για αρκετά αργότερα, 2024).

*Ideal Holdings: Όταν θα έρθει η ώρα του FTSELarge Cap δεν θα μπορεί να αποτιμάται 176,2 εκατ. Ωστόσο, με 1-2 premium εξαγορές η αναβάθμιση θα μπορούσε να επισπευσθεί. Το πως και πότε, θα εξαρτηθεί στην πορεία. Οι τακτικοί αναγνώστες της στήλης θα ενημερωθούν εγκαίρως. Από τα bets της DeA για το 2023. 

*Μεθαύριο, Πέμπτη, η ετήσια τακτική γενική συνέλευση μετόχων της Autohellas. Από την μεθεπόμενη Παρασκευή (28/4) η έναρξη καταβολής μερίσματος (2022). 

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask