don't even ask

don't even ask

spot_img

Τρακτέρ σε παράταξη, αποεπενδύσεων…απόνερα, η αποθήκευση CO2, διαψεύσεις για ΗΛΕΚΤΩΡ, ιστορικά υψηλά για Motor Oil, το ποσοστό διάθεσης της Πειραιώς, η νέα Intralot και το κοινοπρακτικό και το δίδυμο CVC-ΔΕΗ

*Σε χαμηλό 30ετίας οι άμεσες ξένες επενδύσεις στην Κίνα. “Βουτιά” 82% σε ετήσια μέτρηση. Λουκέτο στον Πύργο του Άιφελ λόγω απεργίας των εργαζομένων, οι οποίοι καταγγέλλουν οικονομική κακοδιαχείριση. Στο στόχαστρο της Κομισιόν το deal Lufthansa-ITA, πιθανή στρέβλωση ανταγωνισμού. Σωστά, ενώ για την Turkish ούτε νύξη. Ασύνδετα μεταξύ τους, όχι δα.

*Στον ρυθμό των αγροτικών κινητοποιήσεων σήμερα η Αθήνα. Μέτρα της Τροχαίας, από νωρίς. Από το Κάστρο Βοιωτίας και τα Μέγαρα οι 2 είσοδοι των τρακτέρ.  Δυστυχώς ούτε στο “αγροτικό” έχει ουσιαστικές λύσεις η Ευρώπη, κατά τ’ άλλα αρκετοί είναι αυτοί που προωθούν μία δεύτερη θητεία της Γερτρούδης Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Με αφορμή το δήγμα του Γιάννη Αγγέλη (newsit.gr) για το τι “γνωρίζει” ο Μάριο Ντράγκι που τον κάνει να προτείνει το αντίθετο από τον Κωστή Χατζηδάκη. Ο μεν πρώτος θέτει ζήτημα αλλαγής της στρατηγικής στην Ευρώπη, επιμένοντας στην κεντρική σημασία των δημόσιων επενδύσεων. Ο δε δεύτερος εξηγεί την αποτελεσματικότητα της δημοσιονομικής πολιτικής στο σκέλος των αποκρατικοποιήσεων. Ο Ιταλός από το βήμα του 40ου Ετήσιου Συνεδρίου National Association for Business. Ο Έλληνας μέσω των social (Tik-Tok). Το ενθαρρυντικό, ο Μάριο Ντράγκι δεν αποκλείεται να αναλάβει κεντρική θέση στην Ευρωζώνη.

*Σε δημοσκόπηση της Opinion Poll (Action 24) η ακρίβεια το μεγαλύτερο πρόβλημα (59,6%), δεύτερο η οικονομία (31,3%), τρίτο η εγκληματικότητα και τα φαινόμενα βίας (22,9% )-από 10,6% τον Νοέμβριο ( ! ).

*Από απάντηση του Κωστή Χατζηδάκη (σε ερώτηση του Νίκου Παππά) για την αποεπένδυση του ΤΧΣ από τις τράπεζες: Το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε- μέσω του ΤΧΣ- 30,9 δισ. ενώ είχε όφελος 28,2 δισ. από το “κούρεμα” ομολόγων-PSI- 3,8 δισ. από την εξαγορά των μετατρέψιμων ομολογιών (CoCos) και 1,5 δισ. από τη μέχρι τώρα απο-επένδυση (Eurobank, Alpha Bank, Εθνική). Το “ζουμί” είναι στο πρώτο (PSI) για αυτό και θα είχε ενδιαφέρον εάν όντως διεξαγόταν συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής ειδικά για το συγκεκριμένο (των 28,2 δισ.) παρουσία εκπροσώπων του ΤΧΣ και της Τραπέζης της Ελλάδος. Γνωρίζοντας την θέση του Γιάννη Στουρνάρα, το αναφέρω. Κρατώ το εξής (απ’ όσα παρουσίασε ο υπουργός Οικονομίας & Οικονομικών) πως με τη διάσωση των συστηματικών τραπεζών διασώθηκαν οι καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών, που ήταν περίπου δεκαπλάσιες από το κόστος της ανακεφαλαιοποίησης και προστατεύθηκαν επιχειρήσεις και νοικοκυριά από την κατάρρευση. Επίσης παρουσίασε στοιχεία (απαντώντας στον Παύλο Γερουλάνο) για την χρήση του συστήματος συναλλαγών IRIS. Ήδη από τον Δεκέμβριο οι χρήστες του IRIS ανέρχονταν σε 2,2 εκατομμύρια και οι συναλλαγές παρουσίασαν αύξηση σχεδόν 300% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Γεγονός ότι ασκείται έλεγχος για ένα σύστημα που δεν έχει προμήθειες για τους πολίτες και έχει τις μικρότερες προμήθειες για τους εμπόρους και επαγγελματίες.

*Στην επίτευξη του στόχου που έχει συνδέσει η ΔΕΗ με την έκδοση του ομολόγου βιωσιμότητας (Sustainability Linked Bond) επιστρέφει ο όμιλος, σύμφωνα με το Anthropocene Fixed Income Institute. Το εξειδικευμένο ινστιτούτο μελετά τις αγορές χρέους και ιδίως τα ομόλογα που συνδέονται με ρήτρες βιωσιμότητας ή ESG. Με βάση αυτήν την εξέλιξη που περιγράφει το AFII το κουπόνι δεν θα επιβαρυνθεί με το πέναλτι που προβλέπεται στους όρους της έκδοσης του ομολόγου σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο στόχος για τη μείωση εκπομπών CO2.

*Εντός του 2024 αναμένεται να κλείσουν οι εκκρεμότητες –ρυθμιστικές και χρηματοδοτικές– ώστε να προχωρήσουν και στην Ελλάδα τα πρώτα έργα αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) και την Energean. Το έργο «Prinos CO2 Storage» είναι το μοναδικό που σήμερα αναπτύσσεται στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ συνολικά στον ευρωπαϊκό Νότο μόνο τρία τέτοια σχέδια, σε Πρίνο, Ραβένα, Πυρηναία, βρίσκονται σε εξέλιξη. Γιατί η εκτενής αναφορά; μόνο για την κατασκευή της αποθήκης στον Πρίνο έχει δεσμευθεί επιδότηση 150 εκατ. μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανασυγκρότησης. Και άλλα 75 εκατ. μέσω του REPowerEU για την δημιουργία από τον ΔΕΣΦΑ του “Apollo CO2”. Όλο αυτό το “σύμπλεγμα” έχει και επενδυτικό αποτύπωμα. Σε εξέλιξη την 2ετία 2024-2025. Προσώρας το “ενεργειακό” περιορίζεται στις εισηγμένες. ΔΕΣΦΑ το νέο “χαρτί” προς το οποίο στρέφεται το “διορατικό χρήμα”. Έχει, σχεδόν, τα πάντα-σε συμμετοχές σε διάφορα projects- και αποτιμάται καν 561,4 εκατ. Μόνο λόγω WACC 7,5 θα δικαιολογούσε “τιμολόγηση” στα 750-800 εκατ.

*ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Motor Oil διέψευσαν παράλληλα τα περί συμφωνίας για την ΗΛΕΚΤΩΡ. Σε δημοσίευμα της η “Καθημερινή” αναφερόταν σε MoU για την πώληση της θυγατρικής “διαχείρισης απορριμμάτων” στη Motor Oil. Σχετικά είχε αναφερθεί η DeA διευκρινίζοντας πως παρ’ ότι είναι διακηρυγμένο το ενδιαφέρον της πλευράς Βαρδινογιάννη για την συγκεκριμένη δραστηριότητα, δεν υφίσταται θέμα-σε αυτή την φάση- όπως και ζήτημα για την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (στην Intrakat). Αλλού είναι ο λόγος και η ουσία της χθεσινής παράλληλης ανόδου της μεν μετοχής της Motor Oil σε νέα ιστορικά υψηλά (28 ευρώ) του δε ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ (2,77). Λίγη υπομονή…

*Αντιθέτως η άνοδος των μετοχών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (14,44) και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή (15,52) φέρνει τις ανακοινώσεις ακόμη πιο κοντά.

*Έως τα 3,978 ευρώ χθες η μετοχή της Πειραιώς- έως τα 4,008 την Παρασκευή- πλέον σε αυτά τα επίπεδα θα διευκολύνονταν η διάθεση μετοχών, με τιμή προς ενσώματη λογιστική αξία υψηλότερη της διάθεσης της Εθνικής (από το ΤΧΣ). Ελκυστικό το P/TBV όταν για παράδειγμα η αποτίμηση των ευρωπαϊκών τραπεζών είναι 0,79 φορές (η ενσώματη λογιστική αξία) και 5,6 φορές τα καθαρά κέρδη. Αλλά ας τελειώνει αυτό το ήξεις-αφήξεις με το ποσοστό διάθεσης του ΤΧΣ.

*Σήμερα η εκδήλωση-παρουσίαση της Intralot για την 20ετή παρουσία της θυγατρικής στις ΗΠΑ. Αναλυτικός και ακριβής- ως το συνηθίζει- ο Δημήτρης Κόκκορης (mononews.gr) για την “ακτινογραφία” της νέας Intralot και πως θα λειτουργεί ο Λογαριασμός Εξασφάλισης για το εταιρικό ομόλογο. Σήμερα θα ανακοινωθεί το εύρος του προσφερόμενου επιτοκίου, που κρίνοντας από προηγούμενων εκδόσεων (Autohellas) θα είναι ελκυστικό για τους επενδυτές. Εγγραφές από αύριο, Τετάρτη μέχρι και Παρασκευή (16.00′). Με την ολοκλήρωση της έκδοσης των 130 εκατ. (θα αποφέρει καθαρά 124,5 εκατ.) “ξεκλειδώνει” το κοινοπρακτικό τραπεζικό. Από 25 εκατ. οι Εθνική, Πειραιώς, από 20 εκατ. Optima Bank, Attica Bank και 10 εκατ. η Παγκρήτια. Όσον αφορά στην αγορά των ΗΠΑ: το καλοκαίρι λήγει η σύμβαση της Ουάσιγκτον, για την οποία η Intralot έχει τη δυνατότητα 5ετούς ανανέωσης. Επίσης το 2025 λήγουν οι συμβάσεις σε Νιου Χάμσαϊρ, νέο Μεξικό και Οχάιο, όπου υπάρχει επίσης η δυνατότητα για 2ετή ανανέωση.

*Συνεχίστηκαν και χθες οι πωλήσεις στη μετοχή του ΔΑΑ, πέμπτη σερί συνεδρίαση με απώλειες στα 8,60 ευρώ- σχεδόν 1 ευρώ χαμηλότερα της υψηλής τιμής-πρώτης ημέρας 9,56 ευρώ. Λογικά θα πρέπει να ρευστοποιούν και Έλληνες διαχειριστές εν όψει Πειραιώς. Πάντως, έχω υπόψη μου 2 πολύ γερούς διαχειριστές που μαζεύουν ΔΑΑ χαμηλότερα των 8,80 ευρώ. Για 10άρι plus, μαθαίνω. Cash να έχει κάποιος και 2-3 μήνες υπομονή, σιγουράκι εάν επιβεβαιωθούν οι ενδείξεις από το “τουριστικό”.

*Η ένταξη σε διεθνείς δείκτες κάνει καλό. Σε MSCI και FTSE/Russell η Intrakat και στα 5,20 ευρώ η μετοχή. Στα 834,7 εκατ. η αποτίμηση.

*Στον Small Cap η Ideal Holdings και έως τα 6,78 ευρώ η μετοχή. Στα 321,1 εκατ. η αποτίμηση. Από τα 180 εκατ. έχει ξεκινήσει την “κάλυψη” η DeA με στόχο τα 400 plus εκατ. Εκεί τα ξανά λέμε.

*Είναι η “εισφορά σε είδος” που εξηγεί την άνοδο της πρώην ΚΛΜ-νυν Intracom Properties. Πως το έλεγε πρόσφατα η στήλη για ΒΙΟΤΕΡ-ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης; μετά από κάθε διάψευση ακολουθούν 2-3 σερί 10άρια. Χθες ήταν η σειρά της πρώτης, με 9,94% στα 0,398 ευρώ.

*Στα 28,75 ευρώ η μετοχή της Coca Cola HBC, έκτη σερί συνεδρίαση με θετικό πρόσημο.

*Στο μέτωπο των deals η United έδωσε mandate σε Morgan Stanley για διερεύνηση αγοράς, με αντικείμενο την πώληση της Nova. Οι εξελίξεις «τρέχουν» γρήγορα, με το δίδυμο CVC-ΔΕΗ.

*Με το επόμενο placement στην Helleniq Energy θα επιτευχθεί και το κριτήριο της “ελεύθερης διασποράς” και με αποτίμηση κοντά στα 3 δισ. θα μπορεί να ενταχθεί στον MSCI Standard Greece. Σε δίδυμο με τη Motor Oil. Εκτιμώ πως ο Δημήτρης Πολίτης θα επιστρέψει από την Ινδία με 1-2 MoU. Εάν είναι για λιμενικό φορέα, απλά respect στον ceo του ΤΑΙΠΕΔ. Μαζί, στην Ινδία, και ο Θανάσης Λιάγκος (ΟΛΘ). Λέτε να δούμε Ινδική εταιρεία σε Θεσσαλονίκη ή Βόλο. Πάντως για το Λαύριο ενδιαφέρον δείχνουν οι Ελβετοί της MSC. 

*Την βλέπω να…30αρίζει τη μετοχή της Jumbo, νέο “άπαιχτο” spotάκι για τις Απόκριες 2024. Αυτά είναι…

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask