don't even ask

don't even ask

spot_img

Γεωπολιτικές ανησυχίες, οι μνηστήρες της πολύφερνης Εθνικής και το Ριάντ, οι “αποφασισμένοι” Ολλανδοί, τα λιμάνια στο επίκεντρο, το “πράσινο” υδρογόνο και το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου

*Με 101 απώλειες συνανθρώπων μας χθες, δεν την λες και καλή Δευτέρα. “Θέρισε” ο Covid-19 και ας αχνοφαίνεται “φως στο βάθος της σήραγγας”.

*Ούτε συνεννοημένοι να ήμασταν με τον Νίκο (Ελευθερόγλου). Για geopolitics και περί Ισραήλ-Λιβάνου μέσω Συρίας λέγαμε χθες και να το “Τι τρέχει με τους Αμερικανούς και την Τουρκία”. Γιατί τα συσχετίζω; επειδή μου μπαίνουν ιδέες περί άνωθεν πιέσεων και διευθετήσεις εκκρεμοτήτων στα εθνικά θέματα, μέσα στο 2022.

*Και μιας και έχουμε τα “γεωπολιτικά”, ανάλογου χαρακτήρα θα μπορούσε να θεωρηθεί η βούληση του Ριάντ να αποκτήσει ισχυρή μειοψηφική συμμετοχή στην Εθνική. Σωστές οι πληροφορίες του radar.gr για το ενδιαφέρον του Public Investment Fund of Saudi Arabia  μόνο, που το ποσό που “έριξε στο τραπέζι” για ευρύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα, o 36ετής Mohammed bin Salman άγγιζε τα 10 δισ. καθώς αφορούσαν και ενέργεια και ξενοδοχεία και κατασκευές. Είτε έτσι πάντως, είτε αλλιώς η Εθνική-όπως την γνωρίζει η αγορά, με ΤΧΣ στο 40%, ευρεία διασπορά μετόχων κ.λ.π- να αρχίσει να την ξεχνάει. Η “νέα Εθνική” θα έχει ισχυρό μέτοχο μειοψηφίας (του 30%) όπως λ.χ. το Fairfax/Watsa στην Eurobank, που θα μπορεί να ομιλεί αραβικά ή αμερικανικά ή και ελληνικά. Οι αποφάσεις έχουν ληφθεί: εάν γίνει το deal με τους Άραβες, έχει καλώς. Εάν δεν, έχει καλώς καθώς αποδεδειγμένα ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει 3-4 ξένοι μεγαλοεπιχειρηματίες/επενδυτές που πηγαινοέρχονται στην χώρα μας. Λ.χ ο Henry Holterman, είχε συζητήσει και το ενδεχόμενο εισόδου στο μ.κ της Εθνικής. Εάν δεν ούτε ξένοι, έχω υπόψη μου 8-10 ονόματα Ελλήνων επιχειρηματιών και εφοπλιστών, οι οποίοι ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Εθνική. Εκ των ων ουκ άνευ όμως υποχρέωση της κυβέρνησης να συντομεύει τις διεργασίες για τον νέο (υποβαθμισμένο) ρόλο του ΤΧΣ. Που δεν θα έχει ούτε δικαίωμα αρνησικυρίας.

*Άλλωστε για τον sr Henry οι επισκέψεις στην Αθήνα, του είναι συχνές. Το Dassault Falcon 7X

*Και μιας, που η κουβέντα το ‘χει φέρει στον ισχυρό άνδρα του Reggeborgh, να σας ενημερώσω για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στην συμμετοχή του fund στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Η Reggeborgh και να μείνει θέλει και business να κάνει επίσης. Για αυτό δεν θα μου έκανε εντύπωση εάν προχωρούσαν σε μία πολύ γενναία αμκ, μην σας πω ακόμη και του ενός (1) δισ. για να “καθαρίσουν” μία και καλή. Και γενικώς. Ακόμη και μία Δ.Π θα έβλεπα, από την στιγμή που αποδεδειγμένα τους ενδιαφέρουν τα έργα υποδομών, κατασκευές, παραχωρήσεις μέχρι και το banking.

*Θα επιμείνω, ωστόσο λίγο περισσότερο στα «λιμενικά». Η CosCo ως βασικός/μεγάλος μέτοχος του ΟΛΠ έχει υλοποιήσει τον κορμό των επενδύσεων της. Στους 3 προβλήτες λειτουργούν γερανογέφυρες, που σε full διαχείριση μπορεί να “σηκώσει” περισσότερα conteiners από την Valencia. Πλεονέκτημα του Πειραιά; ακριβώς φάτσα, που λένε, του Σουέζ. Συνδέεται δε πιο σύντομα (και φθηνά) με τα άλλα ports των Κινέζων σε Ισραήλ και Αίγυπτο. Ο προβλήτας για τα cruises έχει-ήδη- επεκταθεί, το ναυπηγικό έχει-ήδη- γίνει, οι χώροι στάθμευσης-ήδη-επεκτείνονται, το Θριάσιο θα γίνει hyper hub logistics με τεράστιες προοπτικές μεγέθυνσης. Τι ΔΕΝ έχει γίνει και ΘΕΛΟΥΝ οι Κινέζοι; Τέταρτο προβλήτα, οπότε ο Πειραιάς γίνεται Rotterdam. Πρακτικά οποιοδήποτε container για όποια χώρα της Ευρώπης θα έρχεται Πειραιά. Θα ξεφορτώνει σε μία από τις υπάρχουσες 3 και θα ξανά φορτώνει στην 4η. Με εννοείτε, γιατί μιλάμε.

*Πάμε Θεσσαλονίκη, κατά ΟΛΘ μεριά. Ο φορέας κατασκευάζει λιμάνια και σιδηροδρομικά στην γειτονιά (Βουλγαρία, Ρουμανία κ.α). Ο ΟΛΘ κατασκευάζει μεγαλύτερο προβλήτα για να πιάνουν μεγαλύτερα πλοία (λ.χ panamax) δίνει προτεραιότητα σε δίκτυα (οδικά, σιδηροδρομικά) ενώ σχεδιάζει και Terminal για κρουαζιερόπλοια. Ο σχεδιασμός, όντως, μεγαλεπήβολος θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμη και με το φαραωνικό έργο διασύνδεσης του Δούναβη. Η διοίκηση έχει πολλά πάνω στο τραπέζι, όπως και το ενδεχόμενο να αποκτήσει ένα γειτονικό λιμάνι λ.χ. της Καβάλας για να στραφεί και προς το “ενεργειακό/αποθήκευση”. Ωστόσο, μένει να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με την Belterra, τον Ivan κ.λ.π

*Δεν ξέρω πόσοι πρόσεξαν και αν ναι πόσοι κατάλαβαν τι ακριβώς σημαίνει αυτή η μικρή λεπτομέρεια στο νέο deal ΔΕΗ- Motor Oil, για επενδύσεις στο “πράσινο υδρογόνο”. Γιατί με 51% του σχήματος η ΜΟΗ και 49% η ΔΕΗ και τι συγκριτικό πλεονέκτημα αποκτά ο όμιλος.

*Στα του “πράσινου υδρογόνου” ζήτησα τα φώτα ενός γκουρού του κλάδου. Σημείωσα: εμπορικά το “πράσινο υδρογόνο” ΔΕΝ σημαίνει ακόμη και πολλά, δεδομένου ότι το καύσιμο της “επόμενης ημέρας” είναι (τεχνολογικά) πολύ πάνω από τα όρια της χώρας. Μάλιστα θεωρεί, πως η κύρια χρήση του δεν θα είναι τόσο η αυτοκίνηση όσο η παραγωγή ενέργειας. Οι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι να αποσβέσουν (και βγάλουν τις πρώτες υπεραξίες) από την ηλεκτροκίνηση δύσκολα θα προχωρήσουν στην υδρογονοκίνηση. Δηλαδή πόσο; μία 10ετία, at least. Ποιο κομμάτι είναι επενδυτικά έτοιμο; της αποθήκευσης.

– μπαταρίες (ακριβή λύση),

– αντλιοαποταμίευση (θα προχωρήσει, όπου δύναται γεωμορφολογικά,

– υδρογόνο.

Άρα κοντά στα αιολικά ή ηλιακά πάρκα, μονάδες παραγωγής που είτε θα δίνουν Η2 είτε θα αποθηκεύεται είτε θα διοχετεύεται σε κοντινούς αγωγούς φ/α. Παράπλευρα ωφελημένος θα είναι ο κλάδος παραγωγής καλωδίων.

*Τι ήταν αυτό χθες με τη ΜΟΤΟδυναμική, του Πάρη Κυριακόπουλου. Νέα υψηλά στα 2,34 ευρώ η μετοχή, στα 68,15 εκατ. η αποτίμηση. Επιθετικές αγορές, ανάλογες αυτών που πραγματοποιούνται σε ανάλογου χαρακτήρα εξαγορές. Από τα τέλη Δεκεμβρίου έχει ξεκινήσει ο αγοραστής, από 0,55 ευρώ χαμηλότερα. Εκτιμώ, πως θα έχουμε σύντομα, άμεσα, εξελίξεις.

*Εάν “βγει” και ο ΟΔΔΗΧ σήμερα-αύριο, στις “αγορές”, σε alert.   

*Το διαβάσαμε και δεν μπορούμε να το πιστέψουμε, γιατί το έργο έχει αναλάβει να το αποπερατώσει πολύ μεγάλη εταιρεία. Κλιμάκιο του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου και της Ομοσπονδίας Οικοδόμων, έκανε το περασμένο Σάββατο περιοδεία στα έργα της Αμβρακίας Οδού και σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, διαπίστωσε παράνομη λειτουργία ορισμένων εργοταξίων λόγω Σαββάτου, απλήρωτη υπερωριακή εργασία και εντοπισμό ανασφάλιστων οικοδόμων. Μάλιστα το Κέντρο μιλάει για περαιτέρω πιστή παρακολούθηση, προκειμένου να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask