Κυριακή, 12 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKS6 στους 10 Έλληνες κάνουν πλέον online τραπεζικές συναλλαγές

6 στους 10 Έλληνες κάνουν πλέον online τραπεζικές συναλλαγές

Καταλυτικά και για τις online τραπεζικές συναλλαγές φαίνεται να λειτουργεί η πανδημία του κορονοϊού, έχοντας αυξήσει τη χρήση τους κατά 28%, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της FocusBari, την οποία αναδημοσιεύει ο ΣΕΠΕ.

Ειδικότερα, έξι στους 10 περίπου Έλληνες (66%) κάνει σήμερα χρήση των εν λόγω υπηρεσιών στην προσπάθεια τους να καλύψουν τις οποίες ανάγκες ενόσω ισχύει ο περιορισμός των μετακινήσεων.

Την ίδια στιγμή σχεδόν το 42% πραγματοποιεί online συναλλαγές και με το Δημόσιο, εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες που έχει ενεργοποιήσει η ψηφιοποίηση του Τομέα, την οποία προωθεί με ταχύτατους ρυθμούς το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπό τον επικεφαλής του Κυριάκου Πιερρακάκη. Η αύξηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας μάλιστα έφτασε το 17% τον Νοέμβριο του προηγούμενου έτους.

Αρωγός ο ψηφιακός μετασχηματισμός τραπεζών και δημοσίου

Τα ποσοστά αυτά αναμένεται να αυξηθούν με αφορμή αφενός του ψηφιακού μετασχηματισμού που προωθούν οι τράπεζες κι αφετέρου των διαφόρων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη από πλευράς του υπουργείου.

Να θυμίσουμε ότι ήδη μέσα στο μήνα αναμένεται να ενεργοποιηθεί η υπηρεσία Know Your Customer, ένα έργο που περιλαμβάνεται στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και στοχεύει στο να απαλλάξει τους πολίτες από την ταλαιπωρία της προσκόμισης εγγράφων για επικαιροποίηση στοιχείων σε τραπεζικά ιδρύματα και άλλους οργανισμούς.

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία αποτελεί επί της ουσίας ένα ψηφιακό κανάλι μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Από το κανάλι αυτό, ο ιδιωτικός τομέας θα μπορεί να αντλεί στοιχεία των πολιτών όταν χρειάζεται και εφόσον φυσικά έχει την συγκατάθεση τους.

Για παράδειγμα με το KYC η τράπεζα θα μπορεί για να αντλεί το εκκαθαριστικό από το ΤΑΧΙSnet ψηφιακά, κατόπιν συγκατάθεσης του χρήστη, κάτι που μέχρι χθες απαιτούσε την μετάβαση του πολίτη στα τραπεζικά ιδρύματα. Ακόμα μάλιστα και στις περιπτώσεις που το άνοιγμα λογαριασμού γίνεται απομακρυσμένα (π.χ. με βιντεοκλήση), οι πελάτες καλούνται να στείλουν τα απαραίτητα έγγραφα, είτε σε φυσική, είτε σε ψηφιακή μορφή.

Στον πυρήνα του σχεδιασμού της συγκεκριμένη υπηρεσίας, όπως διευκρινίζεται στη Βίβλο, βρίσκεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων παράλληλα με την έγκαιρη και έγκυρη διάθεση στοιχείων που συλλέγονται από αξιόπιστες πηγές. Γι’ αυτό και κάθε φορά που θα ζητείται πρόσβαση από το τραπεζικό ίδρυμα ή τον οργανισμό θα απαιτείται η εκ των προτέρων συγκατάθεση του πολίτη.

Εξοικειώνονται και οι μεγαλύτερες ηλικίες με το Διαδίκτυο

Περαιτέρω ώθηση στη χρήση των εν λόγω υπηρεσιών αναμένεται να δώσει και η εξοικείωση ακόμα και των μεγαλύτερων ηλικιακά πολιτών με το Διαδίκτυο και τις υπηρεσίες που αυτό προσφέρει.

Όπως αποδεικνύει η έρευνα της FocusBari, η χρήση του διαδικτύου στις ηλικίες 55-64 ετών φτάνει στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, το 88%, καταγράφοντας αύξηση 8%, όσο διαρκεί η πανδημία.

Αντίστοιχα στην ηλικιακή ομάδα 65 έως 74 ετών, η άνοδος υπολογίζεται στο 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιούν πλέον τέτοιου τύπου υπηρεσίες να υπολογίζεται στο 66%.

Όσο για το ποσοστό των Ελλήνων, 16-74 χρόνων, που χρησιμοποιούν πλέον το Internet στην καθημερινότητά τους, ανέρχεται στο ιστορικό υψηλό του 92%, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 2% στο δεύτερο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Νίκη Παπάζογλου

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ