Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΤο πρώτο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του ΟΣΕ

Το πρώτο ΣΔΙΤ για τη συντήρηση του ΟΣΕ

Βήματα προόδου καταγράφονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο οποίος εισέρχεται σταδιακά σε τροχιά επίλυσης των χρόνιων προβλημάτων του, με τον ορίζοντα επίλυσής τους ωστόσο να τοποθετείται σε βάθος χρόνου. Οι απαιτήσεις για άμεσες παρεμβάσεις είναι επιτακτικές και πολυάριθμες με πρωταρχικό πρόβλημα το ζήτημα της συντήρησης του δικτύου που οδηγεί σε συνεχή προβλήματα, βραδυπορίες και έκτακτα περιστατικά. Ο ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος) προχωρά άμεσα στην προκήρυξη τριών έργων ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου.

Το πρώτο ΣΔΙΤ αφορά στο δίκτυο Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη, αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Το ΣΔΙΤ αναμένεται, εκτός απροόπτου, να προκηρυχθεί στις αρχές του 2023 και θα είναι χρονικής διάρκειας 20 ετών, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο την συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023.

Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ που θεωρείται κρίσιμο, λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων και την «πίεση» που ασκείται στην ελληνική πλευρά για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, τόσο προς τον άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, όσο και στον άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν τα άλλα δύο έργα επίσης με τη μέθοδο  ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας – Κόρινθος  – Κιάτο – Αίγιο.

Το δίκτυο του ΟΣΕ εκτείνεται σήμερα σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1.435 mm). Γεωγραφικά είναι χωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας – Θράκης. Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη τον Μάιο του 1999, ωστόσο, έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).

Συνδέσεις με πέντε ΒΙΠΕ

Εκτός από την αναγκαιότητα για την ανάταξη του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, ο ΟΣΕ με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ εμφανίζονται διατεθειμένοι να προωθήσουν το μεταξύ τους Μνημόνιο Συνεργασίας. Οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν στην συμβασιοποίηση των μελετών σκοπιμότητας για τις εν δυνάμει συνδέσεις, προτεραιοποιώντας τις πλέον ώριμες συνδέσεις, προκειμένου να προχωρήσει ο σχεδιασμός του Μνημονίου. 

Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, προκρίνεται η σύνδεση με τα διυλιστήρια της ΜΟΤΟΡ ‘ΟΙΛ στους Αγ. Θεοδώρους στην Κόρινθο, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Μαγνησίας, του λιμένος Βόλου και του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Κιλκίς και της Ειδομένης.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ