Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΑνοίγει ο δρόμος για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού

Ανοίγει ο δρόμος για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού

Εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία αναμένεται να δοθεί τις προσεχείς ημέρες στα σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Σύμφωνα με το κείμενο, προβλέπεται πως οι τιμές των διοδίων θα μπορούν να προσαρμόζοντας βάσει των κυκλοφοριακών συνθηκών και αφού έχει υπάρξει σχετικό αίτημα από τον παραχωρησιούχο. Η Αττική Οδός σήμερα λειτουργεί με διόδια ύψους 2,80 ευρώ. Προς τα τέλη του 2022 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει την μείωση της τιμής από την νέα περίοδο παραχώρησης, στα 2,50 ευρώ.

Ουσιαστικά με τον νέο σχεδιασμό θα μπορούν να αναθεωρηθούν οι τιμές όταν συμπληρωθεί η πενταετία εφόσον αποδειχθεί ότι υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός κορεσμός στον άξονα (γεγονός που παρατηρείται ήδη στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δουκίσσης Πλακεντίας). Η αύξηση, εφόσον οριστικοποιηθεί, θα έχει ως στόχο την μείωση της κυκλοφορίας σε ανεκτά επίπεδα. Παραμένει αδιευκρίνιστο προς το παρόν εάν με δεδομένη την προκήρυξη των εκλογών θα καταστεί εφικτή η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που θέλουν την 29η Μαΐου καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών από τους ενδιαφερομένους.

Η τρέχουσα σύμβαση ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και βρισκόμαστε ήδη 1,5 χρόνο πριν από την ολοκλήρωση της. Πιθανή παράταση της διαδικασίας μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της προθεσμίας κατά την οποία λήγει η υφιστάμενη σύμβαση (Οκτώβριος 2024).

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετείχαν:

1.ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2.GRUPPO FININC – INC SpA
3.Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
4.Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
5.Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
6.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
7.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»
8.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»

Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου υποστηρίζουν ότι η πληθώρα των σχημάτων που συμμετέχει στη διαδικασία θα οδηγήσει μαθηματικά σε προσφυγές και ενστάσεις με αποτέλεσμα την καθυστέρηση της διαδικασίας.  

Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ