*“Ναυάγιο” -ακόμη ένα (*)- στη Σύνοδο των υπουργών Ενέργειας, για το φυσικό αέριο. Νέα προσπάθεια για τις 13 Δεκεμβρίου. Το γεγονός πως “πέφτει” και Τρίτη θέλω να πιστεύω πως δεν θα αποδειχτεί σημαδιακό.
(*) με τόσα “ναυάγια” σε τόσο κρίσιμα ζητήματα, ελπίζω να μην έχει την κατάληξη του Τιτανικού η ΕΕ.
*Στα… κάγκελα κράτη μέλη, για “πικάντικες” συζητήσεις έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Τσεχίας. Ο Ισπανός χλεύασε το σχέδιο ως κοροϊδία. Απορώ με την αυτοσυγκράτηση του “δικού” μας Κώστα Σκρέκα. Το πιο ωραίο όμως το είπε ο Αλέξης Τσίπρας: Το γραφείο της φον ντερ Λάιεν να μεταφερθεί στο Βερολίνο.
*Θέλω να δω, εάν θα επιχειρήσει (ή μπορέσει) να σώσει τα προσχήματα η Κριστίν Λαγκάρντ στη συνεδρίαση της ΕΚΤ στις 15 Δεκεμβρίου. Πάντως σύμφωνα με τα πρακτικά της συνεδρίασης της 26ης-27ης Οκτωβρίου, η προοπτική μίας νέας αύξησης των επιτοκίων κατά 0,75% υποστηρίχθηκε από την πλειοψηφία των μελών του δ.σ. Λιγότεροι αυτοί, που ήταν με ηπιότερη αύξηση κατά 0,50%. Στην ομάδα αυτή ο Κεντρικός μας. Με την κοινή λογική ο Γιάννης Στουρνάρας.
*Στα της μαρκέτας: Στα 54,7 εκατ. η αξία συναλλαγών-με 3,2 εκατ. σε πακέτα- και 50,9 εκατ. να πραγματοποιούνται στις 25 μετοχές του FTSELarge Cap. Για όλη την υπόλοιπη αγορά peanuts.
*Έχει δίκιο ο Απόστολος Σκουμπούρης για τα αποτελέσματα της Motor Oil στο 9μηνο. Τίναξε τη… μπάνκα στον αέρα. Τα ακόμη πιο ενδιαφέροντα ακολούθησαν στην χθεσινή ενημέρωση: Επενδύσεις 2,5+1,5 δισ. με ορίζοντα το 2030. Το μεγαλύτερο πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη ΝΑ Ευρώπη, έμφαση σε ΑΠΕ, βιοκαύσιμα, υδρογόνο. Στα 18,57 ευρώ με άνοδο 2,82% η μετοχή, στα 2,06 δισ. η αποτίμηση.
*Για ακόμη μία-πέμπτη σερί- συνεδρίαση με αγοραστές σε όλο και υψηλότερες τιμές στη μετοχή της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής. Διαδοχικά all year high, στα 20,14 (νέο ιστορικό υψηλό) σε “κλείσιμο”, στα 2,33 δισ. η αποτίμηση.
*Έκανε αίσθηση το 5,81% για τη μετοχή της ΔΕΗ στα 6,65 ευρώ. Με συναλλαγές 691 χιλ. τμχ. Η αγορά προεξοφλεί πως ο νυν CEO της ΔΕΗ θα εξασφαλίσει το ΟΚ των Ιταλών για την Enel Romania στην οποία ήταν CEO πριν αναλάβει την αποστολή διάσωσης της Επιχείρησης. Γιώργος Στάσσης σε ρόλο νυν διεκδικητή της πρώην. Αυτά είναι.
*Ειλικρινά ουδείς κατάλαβε τον χρονισμό και (κυρίως) τον λόγο, που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ουσιαστικά “έθαψε” το σχέδιο για έρευνες-ενδεχόμενη εξόρυξη πετρελαίου στο Κατάκολο. Επί της ουσίας το επενδυτικό πρόγραμμα της Energean Oil & Gas τόσο για το Κατάκολο, όσο για τον Πρίνο, τα ρίχνει ο Πρωθυπουργός στα σκουπίδια. «Όχι» Μητσοτάκη σε έρευνες για πετρέλαιο, «Ναι» για φυσικό αέριο. Σε μία συγκυρία, που η Τουρκία “βγάζει” για γεωτρήσεις το Αμπντούλ Χαμίτ Χαν. Θα είχε ενδιαφέρον να μας έλεγε την άποψη του ο Νίκος Ελευθερόγλου.
*Πάντως ένα σκεπτικό πλησίστιο με αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη διάβασα προ 2-3 ημερών σε άρθρο του Παναγιώτη Κ. Ιωακειμίδη “Ερωτήματα για τις εξορύξεις…” στον Οικονομικό Ταχυδρόμο. Σαν να άκουγα τον πρώην πρεσβευτή-σύμβουλο του ΥΠΕΞ και μέλος της συμβουλευτικής επιτροπής του ΕΛΙΑΜΕΠ. Δεν μπορεί σύμπτωση θα είναι σκέφτηκα, ανατρέχοντας σε πρωθύστερες δηλώσεις του Πρωθυπουργού (για εξορύξεις πετρελαίου) την Άνοιξη. Θα επιμείνω, πως θα’ χε ενδιαφέρον η εξήγηση της κατά 180ο αλλαγής στάσης, προτού προτρέξω…
*Μου είπαν και για τη δημοσκόπηση (της Metron Analysis) που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο του MEGA (με την Ράνια Τζίμα και τον Γιάννη Πρετεντέρη). Στο 28,9% από 29,3% (μείον 0,4 μονάδες) η ΝΔ, στο 20,9% από 20,7% (συν 0,2 μονάδες) ο ΣΥΡΙΖΑ και στο 11,3% από 11,7% (μείον 0,4 μονάδες το ΠΑ.ΣΟ.Κ/Κίνημα Αλλαγής. Παρεμπιπτόντως το τελευταίο διάστημα διαπιστώνει κάποιος ότι έχουν πέσει αρκετά οι τόνοι από MEGA, Τα Νέα κ.λ.π προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
*Σκέφτηκα και την τελευταία έκθεση της JPMC για την προοπτική της ελληνικής οικονομίας το 2023. Και την Θεανώ Φωτίου, ΟΚ σε σωστό δρόμο είμαστε…
*Νέα συνάντηση Χρήστου Σταϊκούρα-τραπεζιτών, στην προσπάθεια της κυβέρνησης για προσιτές δόσεις και ρυθμίσεις στεγαστικών-ειδικά πρώτης κατοικίας-. Ωστόσο, πόσες φορές έχει απευθύνει έκκληση ο υπ. Οικονομικών, 6; 7; για να επανέρχεται και ξανά επανέρχεται καταλαβαίνει κάποιος πως δεν εισακούγεται. Έτσι δεν είναι;
*Δεν ήταν και το καλύτερο το κλίμα στο Μαξίμου για τον CEO της Εθνικής, Παύλο Μυλωνά. Διαδραματίστηκαν όσα διαδραματίστηκαν στου Ζωγράφου με συνέπεια τα τελευταία 24ωρα να επικρατεί “πολικό ψύχος” με την πλατεία Κοτζιά.
*Υπάρχει θέμα σκανδαλώδους ανοχής και ασυλίας αρμόδιων κυβερνητικών στην περίπτωση της LIDL, όπως ισχυρίζονται στο BackStory/Insider; Το έψαξε άνθρωπος της DeA λίγο το θέμα και όντως η Lidl Hellas έχει να δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία από το 2017 ( ! ). Περίεργη η υπόθεση και μάλιστα πρόσφατα έγιναν αλλαγές στον εταίρο της θυγατρικής. Υποθέτω, πως μέχρι τις 29 Νοεμβρίου θα έχουν περαστεί οι καταχωρήσεις, ως ορίζεται από το νόμο.
*Άλλα 8,54 εκατ. μετοχές της Alpha Bank άλλαξαν χέρια στην χθεσινή συνεδρίαση. Περί τα 12,5 εκατ. την Τετάρτη και άλλα 6,5 εκατ. την Τρίτη. Μόνον 1-2 μπορεί να πωλούν αυτόν τον αριθμό μετοχών και μόνον 1-2 έχουν λόγο να αγοράζουν. Η πλευρά του John Paulson δεν εμφανίζεται επίσημα πωλητής, ούτε της Reggeborgh αγοραστής. Όχι ακόμη. Μέχρι Δευτέρα θα πρέπει να “δηλωθούν” οι αρχικές αγορές εάν και εφ’ όσον αφορούν στους Ολλανδούς. Όμως ουδείς αποκλείει το ενδεχόμενο να αγοράζουν μέσω παρένθετου σχήματος. Άλλωστε αυτό είχαν κάνει αρχικά και με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Ρώτησα φίλο κατασκευαστή ποιο λόγο θα είχε η Reggeborgh να αποκτήσει ισχυρή μειοψηφική θέση λ.χ. στην Alpha Bank. Η διοίκηση (της ΕΛΛΑΚΤΩΡ) εκτιμά, πως έχει προβάδισμα στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού (αυτό μου είπε-αυτό μεταφέρω), παράλληλα θέλει να βάλει μπροστά projects όπως του Cambas, στις Γούρνες κ.λ.π. Επίσης σχεδιάζει να διεκδικήσει και να αποκτήσει και άλλα μειοψηφικά ποσοστά συμμετοχής “τρίτων” σε “παραχωρήσεις”, όπως λ.χ της AVAX στην ΓΕΦΥΡΑ. Ο σχεδιασμός συμπεριλαμβάνει και απορρίμματα και ενεργειακά κ.λ.π. ΟΚ εάν είναι έτσι ο όμιλος Motor Oil, η πλευρά Βαρδινογιάννη ταιριάζει σε κάποιο πέραν της υφιστάμενης συνεργασίας που ήδη έχουν οι δύο πλευρές. Σε αυτό το ερώτημα απάντηση, εκτίμηση δεν έλαβα.
*Και μιας ο λόγος για Reggeborgh, ΕΛΛΑΚΤΩΡ και τα συναφή. Επιστρέφει σε καθαρή κερδοφορία ο όμιλος μετά από μία 10ετία. Κύκλος εργασιών 739 εκατ., κέρδη προ φόρων 43 (από ζημιές 40) και καθαρά κέρδη 10 (από ζημιές 56 ) στο 9μηνο με επιβάρυνση του καθαρού δανεισμού στα 608 από 578 εκατ. αλλά στα 412 εκατ. από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες που είναι και το core κομμάτι. “Ο Όμιλος έχει υπεισέλθει σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά…”, ήταν το μήνυμα του Ευθύμιου Μπουλούτα. Στα 2,7 δισ. το ανεκτέλεστο (του κατασκευαστικού).
*Και μιας ο λόγος για τον κατασκευαστικό κλάδο, από το μέτωπο της “αντιπολίτευσης Κούτρα” στην Intrakat “στόματα ερμητικά κλειστά”. Μία-δύο συναντήσεις που προγραμματίζεται να γίνουν το ΣΚ ίσως ξεκαθαρίσουν την κατάσταση. Πιθανόν Δευτέρα. Ξεκάθαρη η οδηγία της ΤτΕ, όσον αφορά στην αμκ της Παγκρήτιας, την απορρόφηση της HSBC κ.λ.π πως ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ και την συγχώνευση της Τράπεζας Χανίων. Πάντως σημαίνων παράγων της HSBC, ετοιμάζεται για “έξοδο” στην περίπτωση που προχωρήσει το deal με την Παγκρήτια. Και δεν είναι ο μόνος, απ’ ότι με διαβεβαίωσε. Γνωστά αυτά στο τραπεζικό παρασκήνιο, όπως και το ότι βολιδοσκοπούνται-ήδη- στελέχη με εξειδίκευση στο shipping.
*Και μία εξέλιξη της τελευταίας στιγμής: Ένταξη της Autohellas στον δείκτη FTSELarge Cap αντικαθιστώντας τον ΑΔΜΗΕ. Δικαίωση για τον Ευτύχη Βασιλάκη, επιβεβαίωση για την DeA. Επιλαχούσες (για τον FTSELarge Cap) Cenergy Holdings, ΑΔΜΗΕ, Epsilon Net, DIMAND, EXAE. Είσοδος της DIMAND στον FTMidCap στην θέση της Ικτίνος. Επιλαχούσες (για τον FTMidCap) Alumil, ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, Ικτίνος, ΕΛΤΟΝ, ΕΛΑΣΤΡΟΝ. Όλες οι αλλαγές ισχύουν από την συνεδρίαση της Δευτέρας 19 Δεκεμβρίου.