Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΕντός του 2022 τα πρώτα λεωφορεία του διαγωνισμού μαμούθ 

Εντός του 2022 τα πρώτα λεωφορεία του διαγωνισμού μαμούθ 

Δρομολογούνται ταχύτερα από τα αναμενόμενα οι εξελίξεις στο διαγωνισμό για την προμήθεια των 650 λεωφορείων, που θα ενισχύσουν τους στόλους των αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Παρά τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στον εν λόγω διαγωνισμό και το πάγωμα του ενός εκ των πέντε τμημάτων του (σ.σ. που περιλαμβάνει τα υβριδικά οχήματα) κατόπιν σχετικής προσφυγής συμμετέχουσας εταιρείας, πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να δούμε τα πρώτα οχήματα ακόμα και μέσα στο τρέχον έτος. Ήδη η μία από τις συμμετέχουσες εταιρείες στο διαγωνισμό έχει προχωρήσει στην παραγωγή των οχημάτων, ενώ ορισμένα βρίσκονται ήδη στη χώρα και αναμένουν την ολοκλήρωση των διαδικασιών του διαγωνισμού ώστε να προχωρήσουν στην παράδοσή τους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία IVECO έχει ήδη στην κατοχή της μεγάλη μερίδα της παραγγελίας, που αναμένεται να κληθεί να παραδώσει με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να προμηθεύσει τα οχήματα, μόλις υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός έχει περάσει από σαράντα κύματα, με πολυάριθμες αναβολές οι οποίες κατέληξαν τελικώς στο πάγωμα του ενός εκ των πέντε τμημάτων στα οποία είχε χωριστεί ο διαγωνισμός.

Το σπάσιμο του διαγωνισμού σε πέντε κομμάτια κρίθηκε απαραίτητο λόγω του μεγέθους του καθώς αρχικώς αφορούσε στην προμήθεια συνολικά 770 λεωφορείων, τα οποία επρόκειτο να κατευθυνθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ωστόσο το πέμπτο τμήμα που αφορούσε στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κηρύχθηκε άγονο μετά την απουσία ενδιαφέροντος. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι για το εν λόγω τμήμα είχε προηγηθεί προσφυγή της MERCEDES, κάτι το οποίο – σύμφωνα με ορισμένα στελέχη της αγοράς – απέτρεψε εταιρείες στην κατάθεση προσφοράς.

Ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τα υπόλοιπα 4 τμήματα, και αφορά πλέον 650 λεωφορεία.

Οι δεσμευτικές προσφορές που κατατέθηκαν είναι οι ακόλουθες:

-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO.

-Για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε η IVECO.

-Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ., προσφορές κατατέθηκαν από την Irizar, την Van Hool , την IVECO και την BYD.

-Τέλος, για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. κατατέθηκαν προσφορές από Irizar, BYD και YUTONG.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία IVECO είναι έτοιμη να προχωρήσει στην παράδοση μέρους των 100 αρθρωτών 18μετρων, λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, μόλις “πέσουν” οι τελικές υπογραφές. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι οι συμβάσεις για το κάθε τμήμα του διαγωνισμού να υπογραφούν εντός του 2022, με την προϋπόθεση ότι δεν θα προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές. Η παράδοση των υπόλοιπων οχημάτων αναμένεται εντός του 2023.

Στο μεταξύ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στην προκήρυξη και νέου διαγωνισμού, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, θα περιλαμβάνει 650 λεωφορεία (συμπεριλαμβάνονται τα 100 – 120 λεωφορεία του 1ου τμήματος του υφιστάμενου διαγωνισμού, που κατέστη άγονος), όλα μηδενικών ρύπων, με αρχικό προϋπολογισμό σχεδόν 400 εκατ. ευρώ.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ