«Το 2023 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την εταιρεία μας καθώς αυξήσαμε σημαντικά τα μερίδιά μας, έχοντας αυξήσει το μερίδιό μας στην ελληνική αεροπορική αγορά άνω του 30%, ενώ από εφέτος είμαστε πολύ κερδοφόροι, με τα συνολικά μας έσοδα να φτάνουν τα 360 εκατ. ευρώ. Μάλιστα από εφέτος τα αποτελέσματά μας είναι σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα, ώστε να είμαστε απολύτως συγκρίσιμοι με τις άλλες αεροπορικές εταιρείες».
Αυτά επισήμανε χθες, μεταξύ άλλων στους δημοσιογράφους στην Κύπρο ο ιδρυτής και πρόεδρος του Ομίλου IOGR, κ. Ιωάννης Γρύλος, στον οποίο ανήκει η SKY Express, στο πλαίσιο της τελετής ονοματοδοσίας του πρώτου αεροσκάφους A321 Neo στη Λάρνακα, με το όνομα «Κύπρος», παρουσία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης.
Παράλληλα, ο κ. Γρύλος τόνισε πως η SKY express βγαίνει από την κρίση της πανδημίας ενισχυμένη, έχοντας πετύσει τους στόχους της τριετίας, έχοντας κερδίσει σημαντικά μερίδια αγοράς, με μηδενικό δανεισμό, ενώ το 2024 θα ενισχύσει το στόλο της με νέα αεροσκάφη.
Νέα αεροσκάφη
Σύμφωνα με τον κ. Γρύλο, η εταιρεία έως τον προσεχή Ιούνιο θα παραλάβει έξι νέα αεροσκάφη, τέσσερα εκ των οποίων θα είναι ATR72-600 (ελικοφόρα) και δύο Airbus Α320neo. Αυτή τη στιγμή στόλος της SKY express περιλαμβάνει 24 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα έντεκα είναι Airbus και τα υπόλοιπα ελικοφόρα. Τα δύο νέα αεροσκάφη Airbus που θα παραληφθούν μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους θα εκτελούν σε πρώτη φάση πτήσεις charter και από τον Οκτώβριο του 2024 θα μπουν σε τακτικές γραμμές πτήσεων, καθώς θα ωριμάζουν οι πτήσεις σε Φρανκφούρτη, Βαρσοβία, Ντίσελντορφ και άλλους προορισμούς.
Επιβατική κίνηση
Ως προς την επιβατική κίνηση, εκτιμάται πως το 2023 θα κλείσει με 4,5 εκατ. από τις συνολικά 5,7 εκατ. διαθέσιμες θέσεις. Σε όρους μεριδίου αγοράς, σήμερα η εταιρεία κινείται στο 30-33% έναντι 28% πέρσι. Ανοδικά κινούνται και οι πληρότητες που από 68% πέρυσι, φέτος ανέρχονται στο 75%.
Ψήφος εμπιστοσύνης στην Κύπρο
Η εταιρεία έχει ως στρατηγική επιλογή να ενισχύσει την παρουσία της στην Κύπρο, εξού και η χθεσινή εκδήλωση στο νησί με την ονομασία ενός αεροσκάφους «Κύπρος». «Προχωράμε συνεχώς σε σημαντικές επενδύσεις εδώ στην Κύπρο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Skyserv, η οποία εξειδικεύεται στην εξυπηρέτηση επιβατών και αεροσκαφών στα αεροδρόμια της Λάρνακας και της Πάφου. Μέσω της Skyserv σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού δίνουμε ευκαιρίες καριέρας ήδη σε 300 Κυπρίους και συνεχίζουμε. Η παρουσία μας στην Κύπρο δεν είναι ευκαιριακή, αλλά μόνιμη, συνειδητή και με μακρύ ορίζοντα. Ήρθαμε για να μείνουμε και να γίνουμε μέρος της προόδου της Κύπρου. Για να συμβάλουμε στη συνδεσιμότητα του τόπου και στην περαιτέρω οικονομική και τουριστική ανάπτυξή του», επισήμανε ο κ. Γρύλος.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης, κατά την τελετή για την ονοματοδοσία του αεροσκάφους τόνισε πως «η εταιρεία, όπως καταδεικνύει και η προσθήκη των δύο Airbus A321 neo, θωρακίζεται συνεχώς με νέα αεροσκάφη, δηλώνοντας έτσι και την πρόθεση της να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί. Φέτος, εξυπηρετήθηκαν ή εξυπηρετούνται 157 δρομολόγια από 56 αεροπορικές εταιρείες, συνδέοντας τη χώρα μας με 39 χώρες, ενώ στόχος μας για το επόμενο έτος είναι όπως η αεροπορική σύνδεση ενισχυθεί ακόμη περισσότερο».
Μέσα σε σχεδόν τρία χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 2021, όταν η SKY express εγκαινίασε τα δρομολόγια εξωτερικού επιλέγοντας την Κύπρο ως τον πρώτο διεθνή προορισμό της, μέχρι σήμερα, έχει πραγματοποιήσει 6.047 πτήσεις από/προς Αθήνα, μεταφέροντας 655.000 επιβάτες και 516 πτήσεις από/προς Θεσσαλονίκη, μεταφέροντας 56.000 επιβάτες.
Η εταιρεία συμπληρώνει τρία χρόνια παρουσία στην Κύπρο, με τρεις καθημερινές πτήσεις από Αθήνα ενώ συνδέει και το νησί με τη Θεσσαλονίκη με τέσσερις πτήσεις εβδομαδιαίως. Η Λάρνακα ήταν ο πρώτος διεθνής προορισμός για την ελληνική αεροπορική, με τον κ. Γρύλο να σημειώνει ότι η επιλογή ήταν συμβολική αλλά και ουσιαστική, αποτυπώνοντας την εμπιστοσύνη στις προοπτικές του νησιού.
Οι κινητήρες
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Γρύλος στην εξαρχής επιλογή της εταιρείας να προτιμήσει κινητήρες CFM, καθώς σήμερα δεν είναι αντιμέτωπη με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αεροσκάφη που πετάνε με κινητήρες της Pratt and Whitney, τους οποίους η κατασκευάστρια εταιρεία ανακαλεί για συντήρηση νωρίτερα από την αρχικώς προβλεπόμενη, προκαλώντας μεγάλη αναταραχή στη διεθνή αεροπορική βιομηχανία.
Όπως τόνισε ο επικεφαλής του Ομίλου, «η επιλογή μας επιβεβαιώθηκε. Οι κινητήρες CFM μολονότι είναι ακριβότεροι, εντούτοις καταναλώνουν 20% λιγότερο καύσιμο, άρα παράγουμε λιγότερους ρύπους», σημειώνοντας πως αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο ύψος του εισιτηρίου για τους επιβάτες. «Εμείς δεν έχουμε επιχορηγηθεί για τους ρύπους, όπως ο ανταγωνισμός», διευκρίνισε με νόημα ο κ. Γρύλος, επιμένοντας πως «εμείς ρίχνουμε το κόστος χάρη στους ρύπους».