Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟH Volvo ερευνά την παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά!

H Volvo ερευνά την παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά!

Ένα υπερφιλόδοξο project έχει βάλει μπρος η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo. Σε συνεργασία με τη χαλυβουργία της Σουηδίας SSAB, ερευνά τη δυνατότητα παραγωγής χάλυβα χωρίς τη χρήση ορυκτών! Το project ονομάζεται HYBRIT και οι δύο εταιρείες διερευνούν τις δυνατότητες ανάπτυξης υψηλής ποιότητας χάλυβα χωρίς ορυκτά, για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Το HYBRIT είναι ουσιαστικά ένα σύνολο από ιδιαίτερα φιλόδοξα και προηγμένα project της βιομηχανίας χάλυβα με τελικό στόχο τον προαναφερόμενο και η Volvo Cars είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνεργάζεται με την SSAB. Η πρωτοβουλία HYBRIT ξεκίνησε από τη SSAB, την παραγωγό σιδηρομεταλλεύματος LKAB και την εταιρεία παραγωγής και διανομής ενέργειας Vattenfall. Στοχεύει στην αντικατάσταση του οπτάνθρακα (κοκ), ο οποίος χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την παραγωγή χάλυβα με βάση σιδηρομετάλλευμα, με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και υδρογόνο. Η πρωτοβουλία αναμένεται να αποφέρει την πρώτη στον κόσμο τεχνολογία παραγωγής χάλυβα χωρίς ορυκτά, που θα έχει ουσιαστικά μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Μέσω της συνεργασίας, η Volvo Cars θα είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αυτοκινήτων ο οποίος θα εξασφαλίσει χάλυβα SSAB που έχει παραχθεί με υδρογόνο στο πιλοτικό εργοστάσιο της HYBRIT, στην πόλη Λουλέα της Σουηδίας. Αυτός ο χάλυβας θα χρησιμοποιηθεί για δοκιμές και ενδέχεται να βρει πεδίο εφαρμογής σε κάποιο concept car.

Το 2026, η SSAB στοχεύει να εφοδιάσει την αγορά με χάλυβα χωρίς ορυκτά σε εμπορική κλίμακα. Στόχος της Volvo Cars είναι επίσης να αποτελέσει τον πρώτο κατασκευαστή αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί χάλυβα χωρίς ορυκτά στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει.

Ο CEO της Volvo Cars, Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), λέει ότι «καθώς μειώνουμε συνεχώς το συνολικό μας αποτύπωμα άνθρακα, γνωρίζουμε ότι ο χάλυβας είναι ένα βασικό πεδίο για την επίτευξη περαιτέρω προόδου». Και καταλήγει: «Η συνεργασία με την SSAB για την ανάπτυξη χάλυβα χωρίς ορυκτά αποφέρει ουσιαστική μείωση εκπομπών στην εφοδιαστική μας αλυσίδα».

Ο Πρόεδρος και CEO της SSAB, Martin Lindqvist (Μάρτιν Λίντγκβιστ) από τη δική του πλευρά σημειώνει ότι «φτιάχνουμε μία αλυσίδα αξίας χωρίς καθόλου ορυκτά, μέχρι τον τελικό καταναλωτή». Και επισημαίνει: «Η επαναστατική μας τεχνολογία ουσιαστικά δεν έχει αποτύπωμα άνθρακα και θα βοηθήσει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πελατών μας. Από κοινού με τη Volvo Cars, στοχεύουμε στην ανάπτυξη χαλύβδινων προϊόντων χωρίς άνθρακα για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος».

Η βιομηχανία χάλυβα αντιπροσωπεύει περίπου το 7% των απευθείας εκπομπών άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο κλάδος βασίζεται στην τεχνολογία παραγωγής χάλυβα από σιδηρομετάλλευμα και χρησιμοποιεί υψικαμίνους με καύσιμο το κοκ. Οι εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την παραγωγή άνθρακα και σιδήρου, ως ποσοστό των συνολικών εκπομπών CO2 από τα υλικά και την παραγωγή εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται σε ένα αυτοκίνητο, αντιπροσωπεύουν το περίπου 35% στα μοντέλα Volvo με συμβατικό σύστημα κίνησης και το 20% σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Volvo.

Η συνεργασία με τη SSAB είναι η πιο πρόσφατη πρωτοβουλία του σχεδίου κλιματικής δράσης της Volvo Cars που αποτελεί ένα από τα πιο φιλόδοξα πλάνα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επίκεντρο του σχεδίου είναι η φιλοδοξία της Volvo Cars να γίνει ένας κατασκευαστής μόνο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Το πλάνο υπερβαίνει την αντιμετώπιση των εκπομπών στην εξάτμιση μέσω της αποκλειστικής εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης και επεκτείνεται στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στις ευρύτερες δραστηριότητες της εταιρείας, στην εφοδιαστική της αλυσίδα και μέσω της ανακύκλωσης και επανάχρησης υλικών.

Βραχυπρόθεσμα, τα παραπάνω και άλλα μέτρα αποσκοπούν στην ελάττωση του αποτυπώματος άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου κατά 40% ανάμεσα στο 2018 και το 2025. Έως το 2040, φιλοδοξία της Volvo Cars είναι να γίνει μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ