«Άνοιγμα» σε μακρινούς προορισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης , Περσικό Κόλπο, Κεντρική Αφρική και Ασία, στοχεύει η AEGEAN με την ανακοίνωση της επένδυσης σε τέσσερα (4) αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo.
Μέσω των τεσσάρων νέων αεροπλάνων, που θα παραληφθούν τη διετία 2026-2027, η Aegean θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί μεγαλύτερης εμβέλειας πτήσεις με διάρκεια τεσσάρων έως επτάμισι ωρών, κυρίως σε προορισμούς νότια και νοτιοανατολικά της Ελλάδας.
Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία επενδύει σε διαδρομές εκτός των «παραδοσιακών» ευρωπαϊκών αγορών στον οικονομικό διάδρομο «ΙMEC», που συνδέει την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Αυτά τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών. Συγκεκριμένα, η χρήση τους θα αφορά προορισμούς στην περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυο της (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουμπάι), είτε αποτελούν πιθανές, νέες, προσθήκες στην περιοχή (π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα, Ομάν) αλλά και νέους δυνητικούς προορισμούς στην Κεντρική Αφρική (π.χ. Λάγος, Ναϊρόμπι, Αντίς Αμπέμπα) ή και στην Ασία με δυνατότητα κάλυψης προορισμών, όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία ή το Αλμάτι στο Καζακστάν.
Σε ό,τι αφορά το «πέρασμα στην Ινδία» οι προθέσεις της εταιρείας διαφάνηκαν στο προ διμήνου ταξίδι στελεχών του στο Νέο Δελχί , στο πλαίσιο της ελληνικής επιχειρηματικής αποστολής υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Οι παραπάνω προορισμοί εκτός Ε.Ε., με χρόνους πτήσεων μεταξύ 4 έως 7,5 ώρες εξυπηρετούνται από ευρωπαϊκές μητροπόλεις από αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν συνήθως αεροσκάφη με καμπίνες που διασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση και μικρότερη πυκνότητα θέσεων σε σχέση με την «τυπική» διαμόρφωση καμπίνας (για τους ίδιους αερομεταφορείς) για εντός Ευρώπης πτήσεις μικρότερης διάρκειας.
Η διαμόρφωση της καμπίνας τους θα είναι αναβαθμισμένη, προκειμένου να παρέχει ένα εντελώς διαφορετικό, υψηλότερο, επίπεδο άνεσης τόσο για τους επιβάτες της οικονομικής όσο και της διακεκριμένης Θέσης (Business Class), με αντίστοιχα σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων (λιγότερες από 180), σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της AEGEAN (220 θέσεις). Κάθε κάθισμα θα διαθέτει δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) ενώ για την Business Class οι προσφερόμενες υπηρεσίες είναι αναβαθμισμένες με καθίσματα οριζόντιας ανάκλισης (lie flat seats).
Ο νέος στόλος
Σε ό,τι αφορά το στόλο της, η AEGEAN στα τέλη του 2023, ανακοίνωσε την επέκταση της παραγγελίας προς την Airbus από τα 46 στα 50 αεροσκάφη. Άσκησε το δικαίωμα (Option) που προέβλεπε η συμφωνία με την Airbus για την αγορά τριών (3) επιπλέον αεροσκαφών A321neo, καθώς και την μετατροπή πέντε (5) αρχικών παραγγελιών αεροσκαφών A320neo, στα μεγαλύτερα A321neo. Συνολικά είκοσι οχτώ (28) αεροσκάφη neo έχουν ήδη παραδοθεί μέχρι σήμερα, ενώ άλλα είκοσι δύο (22) πρόκειται να παραληφθούν στο διάστημα 2024- 2028.