Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΠροϊόντα τεχνολογίας μέσω Ιnternet αγοράζουν όλο και περισσότεροι Έλληνες

Προϊόντα τεχνολογίας μέσω Ιnternet αγοράζουν όλο και περισσότεροι Έλληνες

Από το διαδίκτυο προτιμούν να κάνουν τις αγορές ηλεκτρικών κι ηλεκτρικών ειδών τους όλο και περισσότεροι έλληνες με την τάση να συνεχίζεται καθόλη την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων δηλαδή.

Το παραπάνω προκύπτει από την έρευνα «Στάσεις & Αντιλήψεις για θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς και την επίδραση της πανδημίας σε αυτήν» σύμφωνα με την οποία το 37% των Ελλήνων δηλώνει ότι αυξήθηκε η συχνότητα των αγορών προϊόντων τεχνολογίας που πραγματοποιεί μέσω Διαδικτύου κατά την διάρκεια της πανδημίας. Επιπλέον ένα 41% των καταναλωτών απαντά ότι η συχνότητα που ψωνίζει προϊόντα τεχνολογίας παραμένει ίδια ενώ μόλις ένα 16% απαντά ότι η συχνότητά τέτοιου τύπου διαδικτυακών αγορών έχει μειωθεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.  

Στον αντίποδα σταθερές ή μειούμενες βαίνουν οι αγορές από φυσικά καταστήματα με μόνο ένα 6% να δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές προϊόντων τεχνολογίας από φυσικά καταστήματα στη διάρκεια της πανδημίας, όσο τουλάχιστον αυτά παρέμεναν ανοιχτά. Παράλληλα ένα 39% των Ελλήνων απαντά ότι η συχνότητα έχει παραμείνει η ίδια και το υπόλοιπο 49% δηλώνει ότι η σχετική αγοραστική δραστηριότητα μειώθηκε.

Ειδοποιός διαφορά είναι και το γεγονός ότι το 51% των καταναλωτών δεν περιμένει εκπτωτικές περιόδους και προσφορές για να πραγματοποιήσει τις αγορές του, ενώ περισσότεροι από 7 στους 10 Έλληνες καταναλωτές απαντούν ότι επιλέγουν συχνά ή πάντα για τις αγορές τους μικρό ή μεσαίου μεγέθους κατάστημα. 

Τι προϊόντα αγόρασαν οι Έλληνες

Όσο για τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν οι Έλληνες μέσω πανδημίας βάσει στοιχείων της Gfk αλλά και του Κωτσόβολου, είναι κατά κύριο λόγο ηλεκτρονικοί υπολογιστές και tablet καθώς και προϊόντα ατομικής περιποίησης αλλά και ρομποτικές σκούπες.

Ειδικότερα λόγω των αυξημένων αναγκών για τηλεργασία και τηλεκπαίδευση υπολογιστές και tablet κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση όλη την προηγούμενη χρονιά, αύξηση που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη αν δεν περιοριζόταν από την διαθεσιμότητα. Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι καταγράφηκαν έντονες ελλείψεις στις συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες μετά το κλείσιμο εργοστασίων παραγωγής στην Κίνα. 

Αυξημένες ήταν οι πωλήσεις και στην κατηγορία των περιφερειακών συμπεριλαμβανομένων των IoT συσκευών. Από την συγκεκριμένη κατηγορία το μόνο είδος που κινήθηκε πτωτικά ήταν οι κονσόλες παιχνιδιών εξαιτίας της έλλειψης και της αδυναμίας παράδοσης που καταγράφηκε παγκοσμίως.

Στην περίπτωση των ειδών προσωπικής φροντίδας στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκαν οι κουρευτικές κι οι ξυριστικές μηχανές ενώ υψηλές πωλήσεις σημειώθηκαν και σε ρομποτικές σκούπες και stick λόγω της παραμονής του περισσότερου κόσμου στο σπίτι όλη την προηγούμενη περίοδο. 

Στα επίπεδα τη προηγούμενης χρονιάς κινήθηκε η κατηγορία των smartphones, η οποία ωστόσο κατέγραψε σημαντικές ανακατανομές στα μερίδια αγοράς των βασικών κατασκευαστών. Ευνοημένη από την προαναφερθείσα συνθήκη ήταν η Apple, η οποία ακολουθώντας την παγκόσμια τάση αύξησε τα μερίδιά της και στην ελληνική αγορά.

Στον αντίποδα τώρα, εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων, μεγάλη πτώση κατέγραψαν τα αξεσουάρ κινητής, τα προϊόντα ήχου, οι φωτογραφικές μηχανές και οι τηλεοράσεις. Υποχώρηση παρατηρήθηκε και στα είδη κλιματισμού και τις μικροσυσκευές κουζίνας. Στην προαναφερθείσα πτώση συνέβαλαν οι σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες, η μικρή περίοδος καύσωνα αλλά και η παραφιλολογία για μετάδοση του κορονοϊού μέσα από την χρήση κλιματιστικών.

Πτώση της τάξης του 7,01% σε αξία παρουσίασαν και οι λευκές συσκευές με τα στεγνωτήρια να αντιμετωπίζουν την μεγαλύτερη πίεση και τις κατηγορίες ψύξης και πλυντηρίων πιάτων μικρότερη. Τέλος κατάρρευση λόγω της δραματικής μείωσης της κινητικότητας κατέγραψε η υποκατηγορία με είδη σιδερώματος. 

Στο μεταξύ, σημαντικά αυξημένη ήταν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης η online αγοραστική δραστηριότητα των Ελλήνων όσον αφορά άλλα προϊόντα όπως καλλυντικά, τρόφιμα, είδη σπιτιού και ρουχισμού. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών και της εταιρείας ερευνών PRORATA, περίπου ένας στους τρεις Έλληνες (29%) αύξησε τη συχνότητα με την οποία αγοράζει είδη ρουχισμού από το Διαδίκτυο

Το αντίστοιχο ποσοστό για τις online αγορές ειδών σπιτιού φτάνει το 24%. Ταυτόχρονα, στα είδη σπιτιού καταγράφεται μεγάλη μείωση των αγορών με φυσικό τρόπο σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία.

Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έρευνας, το 19% των Ελλήνων πολιτών απαντά ότι κατά την πανδημία αυξήθηκε η συχνότητα με την οποία αγοράζει καλλυντικά μέσω Διαδικτύου, ενώ το 12% απαντά ότι αύξησε τη συχνότητα των online αγορών στην κατηγορία των τροφίμων.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ