Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται ο διαγωνισμός για το μεγάλο κτιριακό έργο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών, μετά την απόφαση του υπουργείου που εγκρίνει το πρακτικό διενέργειας του διαγωνισμού.
Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος ξεκίνησε με την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από στις 10 Σεπτεμβρίου 2021. Σε αυτόν συμμετείχαν συνολικά 6 σχήματα, τέσσερα εκ των οποίων πέρασαν στην Β.Ι φάση του διαγωνισμού (ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ INTRAKAT A.E. – REDEX A.E., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – DIMAND A.E.). Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, το νέο έργο με προϋπολογισμό με ΦΠΑ 139,59 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,57 εκατ. ευρώ) χωροθετείται διοικητικά στον Δήμο Ταύρου-Μοσχάτου.
Το αντικείμενο της προς ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρα επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.
Προβλέπει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., το οποίο θα προσφέρει πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων.
Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ, ΜΕΣΩ Σ.Δ.Ι.Τ.».
Το μεγάλο κτιριακό έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Η ΒΙ φάση του διαγωνισμού είναι η διαδικασία προώθησης του έργου με τον λεγόμενο “ανταγωνιστικό διάλογο”. Με αυτόν θα καθοριστεί επακριβώς το τεχνικό αντικείμενο και για την ολοκλήρωση του θα απαιτηθούν εγκρίσεις. Η σημαντικότερη διαδικασία αυτής της φάσης θα είναι η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης.
Στη συνέχεια θα συνταχθούν τα Τεύχη Δημοπράτησης και θα περάσουμε στην τελική φάση του διαγωνισμού (ΒΙΙ φάση) όπου θα απαιτηθεί η υποβολή τεχνικής και οικονομικής προσφοράς από τους συμμετέχοντες που συνεχίζουν στον διαγωνισμό.
Πρόκειται για τον πρώτο διαγωνισμό που συγκεντρώνει τέτοιου τύπου ενδιαφέρον με συμμετοχές που θεωρούνται έκπληξη λόγω του μεγέθους του έργου. Ωστόσο κύκλοι της αγοράς σχολιάζουν πως οι πολλαπλοί διαγωνισμοί-ΣΔΙΤ που έχουν βγει που θα συνεχίσουν να βγαίνουν τραβούν το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων εταιρειών λόγω της σταθερότητας και της σχεδόν μηδενικής οικονομικής έκθεσης που έχουν.
Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το έργο θα κατασκευαστεί βάσει του σχεδίου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που έλαβε χώρα το 2020.
Για τις ανάγκες υλοποίησης του Διαγωνισμού έχουν συναφθεί από τις 02-04-2021 και 02-04-2021 συμβάσεις τεχνικού και νομικού συμβούλου αντίστοιχα και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου, για την υποβοήθησή της σε τεχνικά, νομικά και χρηματοοικονομικά θέματα μέχρι και την ολοκλήρωση του συνόλου της διαγωνιστικής διαδικασίας (Α΄ Φάση και Β΄ Φάση του Διαγωνισμού).
Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται:
• Εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.
• Εξοικονόμηση πόρων από τον καθαρισμό και τη φύλαξη των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.
• Εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»)
• Κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.)
• Χαμηλότερο κόστος εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
• Ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. / ΥΠ.Υ.ΜΕ.
Η Διεύθυνση Κτηριακών Υποδομών (Δ21) είναι αρμόδια για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής υπηρεσιών για τα έργα Κτηριακών Υποδομών αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.