Συνεχίστηκε και τον Μάιο η αυξημένη κινητικότητα στο κομμάτι των αγοραπωλησιών στα δεξαμενόπλοια, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να προχωρούν σε αρκετά μεγάλο όγκο κινήσεων. Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται και το ξηρό φορτίο, ενώ την προσοχή τράβηξαν μέσα στον μήνα και ορισμένες ελληνικές παραγγελίες πλοίων.
Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου
Κατά τη διάρκεια του μήνα που μας πέρασε η γεωπολιτική και ο αντίκτυπος της επικείμενης ενεργειακής και ενδεχομένως της επισιτιστικής κρίσης ήταν τα θέματα που απασχόλησαν. Παρόλα αυτά, αλλά και την αβεβαιότητα που συνεπάγεται τις εξελίξεις, η αγορά για τα πλοία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε σταθερή και ανοδική πορεία. Αυτό είχε και σαν συνέπεια την κινητικότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στο κομμάτι των αγοραπωλησιών όπου παρατηρούμε να δημιουργείται ένα αγοραστικό μοτίβο προς τα πλοία μεγάλων μεγεθών από Panamax έως και Capesize.
Ενδεικτικά:
Πελάτες της εταιρείας Valhal αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Mineral Yarden” (2016, Imabari, Ιαπωνία, SS 05/2026 DD 05/2024) προς 50.5 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Capesize “Mineral Haiku” (2010, Koyo, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD 12/2022) προς 34 εκατ. δολάρια, όπως και το Capesize “Aquamaka” (2009, HHI, Κορέα, SS 09/2024 DD 12/2022) προς 26 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Alpha Bulkers αγοράσαν το Capesize “Aquaproud” (2009, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS 06/2024 DD 09/2022) προς 26.5 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Post Panamax “Great Aspiration” (2010, Jinling, Κίνα, SS 01/2025 DD 08/2022) προς 18 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας TMS αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “BTG Olympos” (2015, JMU, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 07/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “BTG Kailash” (2015, JMU, Ιαπωνία, SS 02/2025 DD 05/2023) προς 35.5 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Atlantic Bulk Carriers πουλήσαν το Tier II Supramax “Desert Peace” (2011, HMD, Κορέα, SS 06/2026 DD 07/2024) και το Tier II Supramax “Desert Hope” (2011, HMD, Κορέα, SS 05/2026 DD 05/2024) προς 45 εκατ. δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Costamare πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Thunder” (2009, STX, Κορέα, SS 09/2024 DD 09/2022) προς 18.35 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας AM Nomikos πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Leia” (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD 09/2022) προς 17.5 εκατ. δολάρια, όπως και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handymax “Aquata” (1999, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 01/2024 DD 06/2022 προς 10.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Ionic πουλήσαν το Tier II Handysize “Ionic Huntress” (2012, Dae Sun, Κορέα, SS/DD 06/2022) προς 19.25 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Stalwart πουλήσαν το Handysize “S-Bronco” (2005, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS 06/2025 DD 10/2023) προς 14.4 εκατ. δολάρια.
Δεξαμενόπλοια
Η αυξημένη κινητικότητα στο κομμάτι των αγοραπωλησιών που παρατηρήσαμε και καταγράψαμε τον προηγούμενο μήνα παρέμεινε και αυτόν που μας πέρασε με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να προχωρούν σε αρκετά μεγάλο όγκο κινήσεων που αφορούν τόσο σε αγορές αλλά τόσο και σε πωλήσεις. Οι αυξημένες τιμές που παρατηρούνται σε μοντέρνα πλοία μεγέθους VLCC είναι μια συνάρτηση διαθεσιμότητας των ναυπηγείων για παραγγελιοληψία με λογικούς χρόνους παράδοσης και της αυξημένης τιμής που προσφέρεται το ατσάλι σήμερα.
Συγκεκριμένα:
Πελάτες της εταιρείας Kyklades Maritime πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS και Scrubber VLCC “Nissos Kea” (2022, HHI, Κορέα) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS και Scrubber VLCC “Nissos Nikouria” (2022, HHI, Κορέα) προς 72.25 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS και Scrubber VLCC “Landbridge Majesty” (2017, Dalian, Κίνα, SS 01/2027 DD 09/2024) προς 73.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Andriaki Shipping πουλήσαν το VLCC “Leonidas” (2009, HHI, Κορέα, SS 10/2024 DD 08/2022) προς 42 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Aeolos Management πουλήσαν το VLCC “Amorgos” (2004, IHI, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD 09/2022) προς 35.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime αγοράσαν το Suezmax “Stena Supreme” (2012, Samsung, Κορέα, SS/DD 06/2022) προς 35 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Suezmax “Cap Pierre” (2004, Samsung, Κορέα, SS/DD 01/2024) προς 21.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Almi Tankers πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Almi Star” (2005, Daewoo, Κορέα, SS 08/2025 DD 10/2023) προς 18.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Pantheon Tankers πουλήσαν το Aframax “Astro Sculptor” (2003, Daewoo, Κορέα, SS/DD 01/2023) προς 15.6 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Eletson πουλήσαν το Aframax “Wonder Arcturus” (2002, HHI, Κορέα, SS/DD 05/2022) προς 13.15 εκατ. δολάρια.
Νεότευκτα
Την προσοχή του κοινού τράβηξε αυτόν το μήνα η παραγγελία πελατών της εταιρείας Meadway που αφορά σε 2 Handysize Bulk Carriers στο Ιαπωνικό ναυπηγείο Namura προς 32 εκατ. φολάρια το κάθε ένα και παράδοση το 3ο τρίμηνο του 2024. Επίσης, πελάτες της εταιρείας Globus (εισηγμένη) προχώρησαν σε παραγγελία ενός Ultramax bulk carrier στο Ιαπωνικό ναυπηγείο Nihon προς 37.5 εκατ. δολάρια με παράδοση τον Απρίλιο του 2024, ενώ αναμένεται και συνέχεια. Εντύπωση επίσης προκάλεσε η παραγγελία πελατών της εταιρείας Navios Maritime Partners(εισηγμένη) για 4 δεξαμενόπλοια μεγέθους LR2 στο Κορεάτικο ναυπηγείο K Shipbuilding προς 62.7 εκατ. δολάρια το κάθε ένα με παραδόσεις κατά τη διάρκεια του 2024.
Διαλύσεις πλοίων
Η Ινδία ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα προσφέροντας 640 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 650$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 660$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η αγορά του Πακιστάν προσέφερε 630 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 640$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 650$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το Μπαγκλαντές κυμάνθηκε σε επίπεδα 620 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 630$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 640$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.