Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤο μέλλον της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Το μέλλον της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα που διοργάνωσε, με αφορμή την τέλεση σειράς εκδηλώσεων των «Ημερών Θάλασσας 2022» στον Πειραιά, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) με θέμα «Το μέλλον της Ναυπηγικής Βιομηχανίας».

Στον εισαγωγικό του χαιρετισμό, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι είναι οξύμωρο, η μεγαλύτερη ναυτιλία να στερείται των υποστηρικτικών υπηρεσιών των ναυπηγείων της χώρας, τα οποία χαρακτήρισε και ναυπηγική τρίαινα.

Ο Β. Κορκίδης τόνισε χαρακτηριστικά ότι «η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες, με 5.514 πλοία, ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου και το 59% του ευρωπαϊκού στόλου σε όρους χωρητικότητας (dwt). Δεν είναι, λοιπόν, δυνατόν ο μεγαλύτερος πελάτης στο κόσμο να είναι Έλληνας, να έχει την έδρα του στο λιμάνι του Πειραιά και, εμείς, να μην έχουμε σε πλήρη λειτουργία τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας μας. Δεν είναι δυνατόν η ισχυρότερη ναυτιλία στον κόσμο να μην έχει την δέουσα ναυπηγική υποστήριξη στη χώρα της. Δεν είναι δυνατόν να αφήσουμε έρμαιο την ακτοπλοΐα μας. Επιτέλους, σήμερα, μπορούμε να πούμε πως τα αδύνατα, γίνονται δυνατά. Αρκεί να θέλουμε και φαίνεται από τις αποφάσεις και τις ενέργειες, πως πράγματι το θέλουμε και σίγουρα το μπορούμε».

Σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων που στόχο θα έχουν την επίλυση βασικών ζητημάτων που λειτουργούν ανασχετικά στην ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, εξήγγειλε ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος αναφέρθηκε στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα το οποίο υλοποιεί η κυβέρνηση, παρά την αυξημένη αβεβαιότητα που δημιουργεί η σοβούσα κρίση, το οποίο, όπως τόνισε, στόχο έχει την στήριξη του επιχειρείν, αλλά και τη βελτίωση της επενδυτικής ελκυστικότητας της Οικονομίας της χώρας.

Ο υπουργός Οικονομικών, τονίζοντας τη σημασία και τον ρόλο της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, σημείωσε ότι απαιτείται μία νέα πολιτική, ώστε ο ναυπηγικός τομέας, με τα τρία μεγάλα ναυπηγεία, ως βασικούς πυρήνες, να συμβάλουν στην στήριξη της ναυτιλίας, αλλά και να διασφαλίσουν την αμυντική αυτονομία της χώρας. Στόχος της κυβέρνησης, είπε, είναι η εξυγίανση του ναυπηγικού τομέα με κανόνες, κάτι το οποίο τόνισε ιδιαίτερα, δεδομένης της σημασίας του τομέα για την ανάπτυξη ενός εγχειρήματος το οποίο χαρακτήρισε ιδιαίτερα φιλόδοξο, αλλά και σύνθετο. Ιδιαίτερης αναφοράς από τον κ. Σταϊκούρα έτυχε η υπόθεση και η εξέλιξη αναφορικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι εγκαταστάσεις των οποίων είναι οι μεγαλύτερες στη χώρα, για να αναφερθεί, ευθύς αμέσως, στους στόχους της κυβέρνησης, ως προς τη νομοθέτηση ενός νέου πλαισίου που θα επιτρέψει την ανάπτυξη του τομέα.

Από την πλευρά του, ο Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, σε μήνυμά του τόνισε ότι οι βιομηχανικές δραστηριότητες σταδιακά επιστρέφουν από την Ασία στην Ευρώπη, γεγονός ιδιαίτερα κρίσιμο στην παρούσα συγκυρία. «Τώρα ή ποτέ» πρέπει να αναπτύξουμε τον ναυπηγικό τομέα της χώρας για να επισημάνει, και εκείνος με τη σειρά του, τη σημασία και τον ρόλο για τη ναυτιλία, την επιχειρηματικότητα, αλλά και γενικά για την οικονομία.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε ότι είναι χρέος να δοθεί η δέουσα σημασία στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας δεδομένου ότι, μπορεί να υποστηρίξει την πρώτη στον κόσμο ναυτιλία των Ελλήνων. Ο κ. Πλακιωτάκης, αναφέρθηκε στους στόχους που έχει θέσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, εστιάζοντας στη διατήρηση της τεχνογνωσίας, στην ανάπτυξη των τριών Ναυπηγείων, στις συνέργειες που μπορούν να αναπτυχθούν, αλλά και στο σημαντικό επιχειρηματικό δυναμικό που υπάρχει εγκατεστημένο σε όλη την ευρύτερη περιοχή του Περάματος. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε και στην πράσινη μετάβαση της Ναυτιλίας, γεγονός που, από μόνο του, συνιστά ένα μεγάλο κεφάλαιο στο οποίο οι ναυπηγικές μονάδες της χώρας θα κληθούν να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο, αρχής γενομένης από την ακτοπλοΐα, ο στόλος της οποίας, λίαν συντόμως, θα χρειαστεί ανανέωση, αλλά και προσαρμογή προς τα πράσινα δεδομένα της πολιτικής, που εκπορεύεται από τον ΙΜΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο σημείο αυτό, ο Γ. Πλακιωτάκης έκανε λόγο και για την ανάπτυξη «εθνικού πλοίου» προσαρμοσμένο στις ανάγκες της ακτοπλοΐας, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην αναγκαία στήριξη του Λιμενικού Σώματος.

Για την ανάγκη να αναγεννηθεί η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας μίλησε και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κώστας Κατσαφάδος, ο οποίος υπογράμμισε πως θα ενισχυθεί η αμυντική βιομηχανία της χώρας, αλλά παράλληλα θα ωφεληθεί και η ελληνική ναυτιλία, η οποία είναι πρώτη δύναμη στον κόσμο. Ως προς το τελευταίο συμφώνησε και ο γενικός διευθυντής της Tsakos Group, Χαράλαμπος Χατζημιχαήλ, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου.

«Ο δρόμος αναγέννησης του κλάδου περνάει μέσα από τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Ο δρόμος άνοιξε» δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας. Μάλιστα, ο κ. Ξενοκώστας βραβεύθηκε για προσπάθειες αναγέννησης των ναυπηγείων τόσο στο νεώριο όσο και στη Ελευσίνα και πλέον αποτελεί επίτιμο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΠ. Επίτιμο μέλος αποτελεί και η κ. Χριστίνα Θεοδωρίκα πρόεδρος της MSC Greece η οποία βραβεύθηκε επίσης για τη συμβολή της στην ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας.

Κατά την ομιλία του ο κ. Ξενοκώστας σημείωσε: «Στην ΟΝΕΧ έχουμε τη δύναμη του συνόλου, αναγνωρίζουμε τη σημασία των συνεργιών για την ενίσχυση του ελληνικού αποτυπώματος στη διεθνή ναυπηγική βιομηχανία. Δίνουμε καθημερινά τη μάχη στο Νεώριο -μαζί με τους εργαζόμενους- του διεθνούς ανταγωνισμού με στόχο τη διεθνή εξέλιξη και προσαρμογή μας. Η διεθνής ναυτιλία μας εμπιστεύεται τον στόλο της. Έχει φθάσει η ώρα τα ελληνικά ναυπηγεία να τα φτιάξουμε ισάξια της ναυτιλίας μας και των δυνατοτήτων της χώρας όπως της αξίζει. Ο Πειραιάς είναι ο τόπος από τον οποίο άρχισαν όλα για εμάς. Από δω ξεκινήσαμε πριν από 18 χρόνια, τρία άτομα από το Πέραμα» και πρόσθεσε:

«Είμαστε σε ένα σταυροδρόμι όπου οριακά κάνουμε προσπάθεια όλοι μαζί να αναγεννήσουμε τα ναυπηγεία ανοίγοντας σχολές στη Σύρο και στο Πέραμα, σχολές για τους τεχνίτες του κλάδου, αναπτύσσοντας τη δική μας τεχνογνωσία που έχει ρίζες στο μακρινό παρελθόν. Το όραμά μας είναι αληθινό και διαρκές. Στόχος μας επίσης η Ελευσίνα να φτάσει στην κορυφή του κλάδου όπως το Νεώριο που έγινε το σπίτι των εφοπλιστών. Δεν σταματάμε μέχρι να πετύχουμε. Ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών θα είναι καθοριστικός. Τα ναυπηγεία του Νεωρίου είχαν διακομματική στήριξη και αυτό είναι σημαντικό και για τη χώρα. Ο δρόμος αναγέννησης του κλάδου περνάει μέσα από τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Ο δρόμος άνοιξε».

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, απευθύνοντας χαιρετισμό, έκανε λόγο για τη διοργάνωση των «Ημερών Θάλασσας» τονίζοντας ότι ο Δήμος σκοπεύει να γίνει μέρος της κουβέντας, για την ανάπτυξη του ναυπηγικού τομέα, δεδομένου ότι η καρδιά της ναυτιλίας, χτυπά στον Πειραιά. «Σημαντικά βήματα γίνονται και εδώ στον Πειραιά, ο οποίος με δήμαρχο το Γ. Μώραλη έχει γυρίσει οριστικά σελίδα. Η Περιφέρεια σε στενή συνεργασία με τον δήμο έχει δρομολογήσει  τη χρηματοδότηση σημαντικών έργων και υποδομών οι οποίες ήδη έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται», σχολίασε με τη σειρά του ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, ο οποίος αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα που σημειώνονται στο ναυπηγικό τομέα, ο οποίος βρίσκεται σε φάση αναγέννησης.

Παρέμβαση έκανε και ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, ο οποίος τόνισε την ανάγκη θωράκισης της χώρας, αλλά και των επενδύσεων που θα φέρουν «περιεχόμενο» στα ναυπηγεία.

Επίσης, ο Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Αλεξανδράτος με αφορμή όσα ακούστηκαν στην Ημερίδα για τον ρόλο των ναυπηγείων και της ναυτιλίας, τόνισε, μεταξύ άλλων, την αναγκαιότητα, η ναυτιλία να εισαχθεί στα σχολεία ως μάθημα, προκειμένου τόσο ο νέος κόσμος, όσο και η κοινωνία, να κατανοήσει τη σημασία της ναυτιλίας για τη χώρα.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ από τον Γενικό Διευθυντή, Νίκο Βέττα, η οποία έγινε για λογαριασμό της Hemexpo και με πρωτοβουλία της Προέδρου, Ελένης Πολυχρονοπούλου, με θέμα: «Κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού. Τάσεις, προοπτικές και συνεισφορά στην ελληνική οικονομία».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ