Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
Αρχική EDITOR'S PICKS Νίκος Τσάκος: Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΝ

Νίκος Τσάκος: Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΝ

0
Νίκος Τσάκος: Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΝ

Ελάχιστες είναι οι χώρες που έχουν «ανοίξει» τις αγκαλιές τους στους ναυτικούς, ώστε να τους διευκολύνουν να γυρίσουν πίσω στις οικογένειές τους. Αυτό λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ), Νίκος Π. Τσάκος, ο οποίος μίλησε στην «ΑΚΤΗ ΜΙΑΟΥΛΗ» για το μείζον πρόβλημα της αλλαγής των πληρωμάτων στα πλοία και πως επηρεάζει την παγκόσμια ναυτιλία.

Σε ποια φάση βρισκόμαστε όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα του επαναπατρισμού των Ελλήνων ναυτικών; Πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα;

Αυτή τη στιγμή ακούσαμε τις κραυγές αγωνίες κατευθείαν από τα πλοία μας και όχι μόνο τα δικά μας πλοία, τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Εμείς είμαστε ένα μικρό μέρος αυτού, αλλά είναι η Ελλάδα είναι ένας τεράστιος πόλος και σημαντικό μέρος της παγκόσμιας ναυτιλίας και είναι φυσικό να ακούγονται οι φωνές αυτές με βάση την Ελλάδα. Είμαστε φοβάμαι ακόμα στην αρχή. Πολύ λίγες χώρες έχουν «ανοίξει» τις αγκαλιές τους στη μετακίνηση ναυτικών να γυρίσουν πίσω στις οικογένειές τους και για αυτό η εκδήλωση η σημερινή έχει αυτόν τον ρόλο, αυτόν το χαρακτήρα.

Τι πρέπει να γίνει σε επίπεδο κυβερνήσεων;

Όσον αφορά κυβερνήσεις σαν την ελληνική που καταλαβαίνουν, είναι ναυτομάνες χώρες και καταλαβαίνουν τη ναυτιλία κάνουν ό,τι μπορούν. Δυστυχώς είναι άλλες χώρες για τις οποίες η ναυτιλία είναι τόσο «μικρό κομμάτι» και τόσο παρεξηγημένη θα έλεγα, που φέρονται στους ναυτικούς μας με απάνθρωπους τρόπους και για αυτό έχει βγει και το σύνθημα που είναι και επίκαιρο αυτήν τη στιγμή «Seafarers lives matter» και νομίζω όλοι πρέπει να το έχουμε αυτό σαν banner.

Ποιοι είναι εκείνοι που δεν συνεργάζονται και για ποιους λόγους;

Είναι ορισμένες χώρες που είναι τελείως απομακρυσμένες από τη ναυτιλία, δυστυχώς όπως είναι οι ΗΠΑ που είναι μια τεράστια αγορά της ναυτιλίας. Είναι χώρες, οι οποίες έχουν πολύ κοντά τους τη ναυτιλία, ωστόσο φοβούνται σαν τη Σιγκαπούρη. Παρότι είναι ένα τεράστιο κέντρο για τη ναυτιλία υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ακόμα και εκεί. Όλους αυτούς θα πρέπει να τους κινητοποιήσουμε.

Με ποιον τρόπο; Πως μπορούμε να τους πιέσουμε;

Με συνεχείς εκκλήσεις από τους πρεσβευτές των χωρών μας σε αυτές τις χώρες γιατί αυτό το πράγμα είναι απάνθρωπο. Είναι σαν να έχουμε ομήρους πάνω στα πλοία μας αυτή τη στιγμή.

Μια πρόβλεψη σας για τη παγκόσμια ναυτιλία τους επόμενους μήνες με αυτά τα δεδομένα;

Η ναυτιλία αυτή τη στιγμή συνεχίζει το έργο της, κουβαλάει τα φορτία που χρειάζονται. Είναι ένα έργο που δεν φαίνεται. Πολλοί λίγοι άνθρωποι το βλέπουν. Εάν δε είσαι ίσως στην Ελλάδα μια από τις λίγες χώρες που έχουμε ακόμα ανθρώπους που είναι κοντά μας στη θάλασσα. Στις περισσότερες χώρες είναι αυτό που λέμε ότι δεν εκτιμάται το έργο της ναυτιλίας. Η ναυτιλία συνεχίζει το έργο της. Τα ναύλα βέβαια σε ένα σημείο που υπάρχει lockdown είναι πολύ χαμηλά αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό είναι το λιγότερο πρόβλημα που έχουμε. Το θέμα είναι η υγεία των ανθρώπων που είναι πάνω στα πλοία.