Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024
Αρχική EDITOR'S PICKS Βασίλης Δημητριάδης, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου

Βασίλης Δημητριάδης, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου

0
Βασίλης Δημητριάδης, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου

Βασίλης Δημητριάδης, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου


Ποιοτική, σύγχρονη και αποτελεσματική σημαία η Κύπρος

Ο στόχος του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της Κύπρου ως ένα ολοκληρωμένο και προηγμένο ναυτιλιακό κέντρο, όπως δήλωσε αποκλειστικά στην «ΑΚΤΗ ΜΙΑΟΥΛΗ» ο Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Βασίλης Δημητριάδης.

Ο κ. Δημητριάδης, ο οποίος διαδέχτηκε την κα Πηλείδου (μετακόμισε στο Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας), μίλησε για την πρόοδο που έχει κάνει η Κύπρος σε αυτά τα δυόμιση χρόνια λειτουργίας του Υφυπουργείου, τονίζοντας παράλληλα πως «η Κυπριακή σημαία ήταν και παραμένει μια αξιόπιστη και ποιοτική επιλογή για τους Έλληνες πλοιοκτήτες».

Παράλληλα, υπογράμμισε πως η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο και όπως είπε: «απαραίτητη προϋπόθεση για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά έτσι που να οικοδομήσουμε ένα ευοίωνο μέλλον για την κοινοτική ναυτιλία, είναι η στενή συνεργασία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και της βιομηχανίας».

Τέλος, σημείωσε πως η τεχνολογία αποτελεί πλέον αναπόσπαστο εργαλείο, το οποίο θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να μεταμορφώνει τόσο τη ναυτιλία, όσο και άλλους ζωτικούς τομείς της οικονομίας

1)Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου βρίσκεται στον τρίτο χρόνο λειτουργίας του. Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για την πρόοδο που έχει κάνει η Κύπρος αυτά τα χρόνια;

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου στα δυόμιση περίπου χρόνια λειτουργίας του έχει προχωρήσει σε σημαντικά βήματα που στοχεύουν τόσο στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Κυπριακού νηολογίου, όσο και στη βελτίωση της ποιότητας του κυπριακού ναυτιλιακού συμπλέγματος. Σε πρώτη φάση αναθεωρήθηκε η τιμολογιακή πολιτική του νηολογίου, καταργώντας τα αρχικά τέλη εγγραφής ποντοπόρων πλοίων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την προσέλκυση νέων πλοίων στο Κυπριακό νηολόγιο.

Μεγάλη επιτυχία αποτέλεσε η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επέκταση του φορολογικού συστήματος της Κύπρου ως συμβατό με τις Κατευθυντήριες Γραμμές περί Κρατικών Ενισχύσεων στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών, για ακόμη 10 χρόνια. Η έγκριση παρέχει σταθερότητα και βεβαιότητα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο και επιτρέπει να συνεχίσουν τις δραστηριότητες τους χωρίς ουσιώδεις αλλαγές στο φορολογικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα, η εν λόγω απόφαση της ΕΕ μας επιτρέπει να εντάξουμε στο υφιστάμενο πλαίσιο κάποια επιπρόσθετα πλεονεκτήματα για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής ναυτιλίας, γεγονός που δημιουργεί προϋποθέσεις καλύτερης προβολής της Κυπριακής Ναυτιλίας στη προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων εταιρειών στο κυπριακό ναυτιλιακό σύμπλεγμα.

Στα θετικά καταγράφεται και η προσχώρηση της Κύπρου στη λίστα Qualship 21 της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG) σε σχέση με τη συμμόρφωση της με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας. Η εξέλιξη αυτή, μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες επιθεωρήσεις για τα κυπριακά πλοία στα λιμάνια των ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα προσθέτει κύρος στην κυπριακή σημαία, η οποία συγκαταλέγεται επίσης στη «λευκή λίστα» των Μνημονίων Συνεννόησης του Παρισιού και Τόκυο.

Στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του Υφυπουργείου βάσει των βέλτιστων διεθνών πρακτικών έχουν αναβαθμιστεί οι παρεχόμενες υπηρεσίες έτσι που να μειωθεί δραστικά η γραφειοκρατία και να καταστεί δυνατή η λειτουργία του Υφυπουργείου κατά τρόπο ευέλικτο και πιο αποτελεσματικό. Επιπρόσθετα, η παροχή 24ωρης εξυπηρέτησης για θέματα τεχνικής υποστήριξης, δίνει τη δυνατότητα στο Υφυπουργείο να ανταποκρίνεται άμεσα στις απαιτήσεις της βιομηχανίας, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια της κρίσιμης περιόδου που διανύουμε από την πανδημία του κορωνοϊού, όπου το Υφυπουργείο απέδειξε ότι είναι σε θέση να ανταποκριθεί άμεσα στην επίλυση προβλημάτων.

Ο εκμοντερνισμός και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών και των συστημάτων του Υφυπουργείου αποτελεί προτεραιότητα. Πέραν της πλήρους ανανέωσης της ιστοσελίδας μας, τα διαδικτυακά εργαλεία που έχουν εφαρμοστεί περιλαμβάνουν, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης στοιχείων ναυτικών, την εφαρμογή συστήματος επαλήθευσης των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών που εκδίδονται, τον ηλεκτρονικό υπολογισμό φορολογικών υποχρεώσεων (“tax calculator”), τις ηλεκτρονικές πληρωμές και την πλατφόρμα MARIS (Marine Carrer Information System), η οποία παρέχει στήριξη και πληροφορίες στους ναυτικούς και τους επιτρέπει να διαχειρίζονται το ηλεκτρονικό τους προφίλ.

Ένα μεγάλο ποσοστό των υπηρεσιών που προσφέρει το Υφυπουργείο διεξάγεται πλέον ηλεκτρονικά. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα προστεθεί στην γκάμα των ηλεκτρονικών μας υπηρεσιών άλλη μια εφαρμογή που αφορά την αυτοματοποίηση της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων. Άλλες πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι η δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για τους ελέγχους κράτους λιμένα και η ψηφιοποίηση των αρχείων του Υφυπουργείου.

Το Υφυπουργείο σε συνεργασία με κυπριακή εταιρεία, σχεδιάζει την ανάπτυξη ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελέγχου κράτους σημαίας. Η εν λόγω πλατφόρμα ανταλλαγής πληροφοριών για το στόλο είναι στην ουσία ένα ηλεκτρονικό αποθετήριο δεδομένων πλοίων για την τυποποίηση, την αυτοματοποίηση και τη μείωση του χρόνου που δαπανάται στη διαδικασία επιθεώρησης και τη συλλογή δεδομένων του πλοίου.

Επιπρόσθετες δράσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πελατών μας συμπεριλαμβάνουν την επέκταση της πιστοποίησης ISO του Υφυπουργείου σε σχέση με τις διαδικασίες ελέγχου κράτους σημαίας καθώς και την υπογραφή αναθεωρημένης σύμβασης με τους Αναγνωρισμένους Οργανισμούς, δηλαδή τους νηογνώμονες που προσφέρουν υπηρεσίες στην κυπριακή σημαία.

2)Ποιες θα είναι οι κινήσεις σας ενόψει της περαιτέρω ενίσχυσης του κυπριακού νηολογίου;

Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας εξαιτίας και των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού απαιτούν την άμεση λήψη μέτρων τόσο για παροχή στήριξης στο ναυτιλιακό τομέα, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυση του κυπριακού νηολογίου. Η ομαλή διεξαγωγή του διεθνούς εμπορίου είναι καίριας σημασίας, καθώς αποτελεί το μόνο τρόπο που οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε ζωτικής σημασίας προϊόντα. Η Κύπρος είναι από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που προχώρησε στην λήψη μέτρων για παροχή στήριξης στους ναυτικούς και στις ναυτιλιακές εταιρείες. Οι επόμενες κινήσεις περιλαμβάνουν τα πιο κάτω:

  • Αξιοποίηση όλων των καινοτομιών που έχουν εισαχθεί από την έναρξη της λειτουργίας του Υφυπουργείου, όπως η ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα, η επαλήθευση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης στοιχείων ναυτικών, η πλατφόρμα MARIS κ.α., με απώτερο σκοπό την περαιτέρω προώθηση και προβολή τόσο της κυπριακής σημαίας όσο και του ναυτιλιακού μας συμπλέγματος.
  • Επικαιροποίηση και επανασχεδιασμός των διαφόρων κριτήριων και κινήτρων για προσέλκυση πλοίων στο Κυπριακό Νηολόγιο σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και τις τεχνολογικές προκλήσεις.
  • Αναβαθμισμένη και ενισχυμένη συμμετοχή του Υφυπουργείου σε διεθνείς ναυτιλιακές εκθέσεις και συνέδρια στην Κύπρο και στο εξωτερικό.
  • Περαιτέρω ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της κυπριακής ναυτιλίας σε εξειδικευμένες πτυχές, όπως για παράδειγμα ο τομέας των yachts.
  • Ενίσχυση των διαδικασιών παροχής μονοθυριδικής εξυπηρέτησης στους πελάτες μας.
  • Περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας και της ενεργού συμμετοχής της Κύπρου στη διαμόρφωση ναυτιλιακής πολιτικής τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και διεθνές επίπεδο.
  • Σύσφιξη των διεθνών σχέσεων και της συνεργασίας με σημαντικά ναυτιλιακά κράτη με στόχο τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
  • Συνέχιση της προσπάθειας αυτοματοποίησης και εκμοντερνισμού των διαδικασιών του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, με την περαιτέρω αναβάθμιση των υφιστάμενων συστημάτων αλλά και υιοθέτηση καινούργιων εφαρμογών.
  • Προώθηση της ναυτιλιακής τεχνολογίας και καινοτομίας μέσω συνεργασιών και πρωτοβουλιών όπως το Cyprus Marine and Maritime Institute (CMMI), κέντρο έρευνας και καινοτομίας στη ναυτιλία που έχει ήδη αναπτύξει συνεργασίες τόσο με ναυτιλιακές εταιρείες όσο και με πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα ανά το παγκόσμιο.

3)Ποιες θα είναι οι πρωτοβουλίες της Κύπρου όσον αφορά τη «γαλάζια ανάπτυξη»;

Προτεραιότητα του Υφυπουργείου Ναυτιλίας μέσα στα πλαίσια των ενεργειών του, είναι η συνεχής και αποτελεσματική εφαρμογή όλων των πτυχών μιας ολοκληρωμένης Εθνικής Στρατηγικής για τη Ναυτιλία, σε συνεργασία με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της Κύπρου ως ένα ολοκληρωμένο και προηγμένο ναυτιλιακό κέντρο, που να καλύπτει το εύρος των ναυτιλιακών και παρεμφερών δραστηριοτήτων, να ενθαρρύνει την ενίσχυση της τεχνογνωσίας, την υψηλής ποιότητας εκπαίδευση, την καινοτομία και τη γαλάζια ανάπτυξη.

Επιπρόσθετα, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, βρίσκεται στη διαδικασία εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού που να στοχεύει στην ολιστική προσέγγιση για βέλτιστη αξιοποίηση όλων των θαλάσσιων δραστηριοτήτων έτσι που η θάλασσα να αποτελεί πηγή αειφόρου ανάπτυξης και σημαντικής συνεισφοράς στην οικονομία της Κύπρου.

Παράλληλα, με μία σειρά στοχευμένων ενεργειών προωθείται η ναυτική και ναυτιλιακή εκπαίδευση και η κατάρτιση των νέων σε ναυτιλιακά επαγγέλματα, καθώς και η ενίσχυση της θαλάσσιας τεχνολογίας και της καινοτομίας. Η ενθάρρυνση των νέων μας να ακολουθήσουν ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα και να προσθέσουν στην ήδη ανεπτυγμένη τεχνογνωσία και εμπειρογνωμοσύνη που υπάρχει στη ναυτιλιακή κοινότητα της Κύπρου, αποτελεί βασικό συστατικό στη διασφάλιση της αειφόρου ανάπτυξης του ναυτιλιακού τομέα μέσω του τεχνολογικού μετασχηματισμού. Προκειμένου να ενθαρρύνουμε ως Υφυπουργείο την εμπλοκή περισσότερων νέων στον τομέα της ναυτιλίας, προσφέρουμε υποτροφίες για σπουδές στις κυπριακές ναυτιλιακές σχολές αλλά και χορηγία μέχρι €7.200 ανά φοιτητή για την άσκηση επί πλοίου. Από τη φετινή σχολική χρονιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, έχει επίσης ενταχθεί ναυτιλιακή κατεύθυνση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Α’ Τεχνική Σχολή Λεμεσού. Επιπρόσθετα, το Υφυπουργείο συνεχίζει την εφαρμογή και ενθάρρυνση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης παιδιών και νέων όλων των ηλικιών με σκοπό την καλλιέργεια ναυτιλιακής κουλτούρας στη Κύπρο. Στους νέους θα πρέπει να παρουσιάζονται και να επεξηγούνται με σαφήνεια οι ευκαιρίες που προσφέρει η ναυτιλία για επαγγελματική σταδιοδρομία τόσο στη θάλασσα, όσο και στη στεριά.

Η εφαρμογή της Στρατηγικής για τη Γαλάζια Ανάπτυξη, την οποία συντονίζει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία και κρατικές υπηρεσίες, αλλά και με τον ιδιωτικό τομέα, θεωρείται καίριας σημασίας για την επίτευξη των πιο πάνω στόχων. Κεντρική πτυχή της εν λόγω στρατηγικής είναι η ενθάρρυνση της καινοτομίας μέσα από τη δημιουργία του Cyprus Marine and Maritime Institute (CMMI) στη Λάρνακα, ενός κέντρου αριστείας για την έρευνα και την καινοτομία στο ναυτιλιακό τομέα που έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση πέραν των €40 εκατομμυρίων (€15 εκ. από το κράτος, €15 εκ. από την ΕΕ και πέραν των €10 εκ. από την τοπική ναυτιλιακή βιομηχανία). Το κέντρο συνεργάζεται με παρόμοια ερευνητικά κέντρα του ΗΒ και της Ιρλανδίας καθώς και με διακεκριμένα πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο.

4)Από την εμπειρία σας στα όργανα της ΕΕ, ποια πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι η κατευθυντήρια γραμμή για μια πιο κοινοτική ναυτιλία;

Οι θαλάσσιες μεταφορές και κατ’ επέκταση η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Απαραίτητη προϋπόθεση για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι προκλήσεις έτσι που να οικοδομήσουμε ένα ευοίωνο μέλλον για την κοινοτική ναυτιλία, είναι η στενή συνεργασία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και της βιομηχανίας. Πρέπει να εργαστούμε από κοινού για να διαμορφώσουμε λύσεις που να ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές και τεχνολογικές προκλήσεις, λύσεις όμως που να είναι πρακτικά εφαρμόσιμες και να έχουν, στο μέτρο του δυνατού, εφαρμογή σε παγκόσμια κλίμακα, έτσι που να μην πληγεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο που διαπραγματευόμαστε και που προσεγγίζουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες και στοχεύσεις της ΕΕ για τον τομέα. Είναι σημαντικό να ενεργούμε έγκαιρα και προληπτικά για να μπορέσουμε να συμμετέχουμε ενεργά στη διαμόρφωση των ευρωπαϊκών πολιτικών.

Ευελπιστώ πως ο πλούτος εμπειρογνωμοσύνης της κυπριακής ναυτιλιακής διοίκησης σε συνάρτηση με τη δικτύωση που έχουμε οικοδομήσει τα τελευταία χρόνια, να αξιοποιηθούν έτσι που η προώθηση πολιτικών σε ενωσιακό-περιφερειακό επίπεδο, ιδιαίτερα όσο αφορά τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα, να γίνει κατά τρόπο που να μην πλήξει την ανταγωνιστικότητα του τομέα.

5)Σχετικά με τη θαλάσσια σύνδεση Ελλάδος– Κύπρου, θα μπορούσατε να μας μιλήσετε για το πλάνο της Κύπρου για την επαναλειτουργία της θαλάσσιας σύνδεσης μεταξύ των δύο κρατών;

Μετά από πολύμηνες διαβουλεύσεις με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει εξασφαλίσει την έγκριση της ΕΕ για την παροχή επιδότησης μέγιστου ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως με σκοπό την επαναλειτουργία της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας.

Έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του έργου αυτού, αφού η εξασφάλιση της έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι κομβική και αποτελεί προϋπόθεση για τις περαιτέρω συναφείς ενέργειες. Ωστόσο, παραμένει ακόμα αρκετός δρόμος μπροστά μας. Επόμενο βήμα είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για τη χρηματοδότηση της υπηρεσίας αυτής και η προκήρυξη Ευρωπαϊκού διαγωνισμού. Στόχος μας να τεθεί σε λειτουργία η γραμμή το καλοκαίρι του 2021.

6)Τα φετινά «Ποσειδώνια», τα οποία τελικά ακυρώθηκαν, επρόκειτο να είχαν ως βασικό θέμα τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Θεωρείτε πως η τεχνολογία θα αλλάξει (θετικά ή αρνητικά) τελείως τη ναυτιλιακή «πραγματικότητα»;

Αν και έχουμε πληροφορηθεί την ακύρωση της Διεθνούς Έκθεσης «Ποσειδώνια 2020» εξαιτίας της πρόσφατης κρίσης, η σημασία της τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας του ανθρώπινου δυναμικού είναι ουσιώδης για την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην αποτελεσματική διεξαγωγή των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και εργασιών τόσο του ιδιωτικού, όσο και του δημόσιου τομέα. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, η τεχνολογία αποτελεί πλέον αναπόσπαστο εργαλείο, το οποίο θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να μεταμορφώνει τόσο τη ναυτιλία όσο και άλλους ζωτικούς τομείς της οικονομίας.

Η επιτυχής συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας του Υφυπουργείου μέσω τηλεργασίας και διαδικτυακών εφαρμογών κατά τη διάρκεια της κρίσης και εν μέσω της επιβολής αυστηρών περιοριστικών μέτρων, έχει δώσει το κίνητρο ως Υφυπουργείο να συνεχίσουμε τις προσπάθειες μας για τη συνεχή τεχνολογική αναβάθμιση των υπηρεσιών μας.

Τα τελευταία χρόνια, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για την αποτελεσματική ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα συστήματα και τις διαδικασίες μας. Έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου, ωστόσο ο δρόμος είναι μακρύς και δεδομένης της ταχύτητας με την οποία αναπτύσσεται η τεχνολογία, η δυνατότητα συνεχούς αναβάθμισης και βελτίωσης πάντα θα υπάρχει. Επομένως, είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε τη κουλτούρα ως δημόσια υπηρεσία και να αποδεχτούμε την τεχνολογική αναβάθμιση ως αναπόσπαστο μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας για την ανάπτυξη του τομέα.

Πέραν των προσπαθειών που γίνονται σε εσωτερικό επίπεδο για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών μας συστημάτων, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας είναι ισχυρός υποστηρικτής πρωτοβουλιών καινοτομίας, κάποιες εκ των οποίων έχω αναφέρει πιο πάνω. Η ενίσχυση των συνεργειών ανάμεσα στον ακαδημαϊκό κόσμο με όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, είναι καίριας σημασίας για την ανάπτυξη αποτελεσματικών τεχνολογικών λύσεων που να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της σύγχρονης ναυτιλίας και να επιτρέψουν στις εταιρείες να υλοποιήσουν τους στόχους που έχουν τεθεί σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, την ενίσχυση της ασφάλειας και την περαιτέρω αυτοματοποίηση.

7)Ένα σημαντικό ποσοστό του Κυπριακού στόλου αποτελείται από Ελληνόκτητα πλοία. Ποια η σχέση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας με την Ελληνική πλοιοκτητική κοινότητα και τις Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες γενικότερα;

Η Ελληνική πλοιοκτησία αποτελεί αναμφίβολα – και ιστορικά τεκμηριωμένα- ένα ιδιαίτερα σημαντικό μέρος της παγκόσμιας ναυτιλίας με ένα πολυεπίπεδο πλαίσιο δράσεων. Όπως όλοι γνωρίζουμε ο ελληνόκτητος στόλος παραμένει πρώτος παγκοσμίως, αποτελούμενος από πλοία με χαμηλό μέσο όρο ηλικίας, των οποίων η διαχείριση πραγματοποιείται από ιδιαίτερα δυναμικές ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν σε Αθήνα και Πειραιά.

Η Κυπριακή σημαία ήταν και παραμένει μια αξιόπιστη και ποιοτική επιλογή για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ιδιαίτερα για όσους επιλέγουν να εμπιστευτούν νηολόγια πέραν του εθνικού, με τους οποίους έχει αναπτυχθεί μια διαχρονικά στενή συνεργασία, όχι μόνο μέσω των υπηρεσιών οι οποίες παρέχονται σε επίπεδο λειτουργικών αναγκών των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και στα πλαίσια της προσπάθειας για τη διασφάλιση και περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας ως ασφαλούς και βιώσιμης βιομηχανίας.

Η Κύπρος, μέσω στοχευμένων δράσεων έχει αναπτύξει τη φήμη ως ποιοτική, σύγχρονη και αποτελεσματική σημαία που παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και ένα ανταγωνιστικό επιχειρηματικό και φορολογικό περιβάλλον, διασφαλίζοντας παράλληλα τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος. Επιπλέον, το γεγονός ότι αποτελεί μια κυρίαρχη σημαία, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρέχει πολιτική ασφάλεια.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, στοχεύοντας στη συνέχιση και περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας με την Ελληνική πλοιοκτητική κοινότητα και όχι μόνο, έχει προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες, όπως η παροχή 24ώρης εξυπηρέτησης, καθώς και την κατάργηση των τελών εγγραφής και άλλων τελών. Το Ναυτιλιακό γραφείο Πειραιά, εκπροσωπώντας το Υφυπουργείο, παραμένει στη διάθεση των ναυτιλιακών εταιρειών που εδρεύουν στην Ελλάδα για άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των αιτημάτων τους.

* Αναφορικά με τον διορισμό του κ. Δημητριάδη στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, είπε πως η πορεία του σε καίρια πόστα εκτός Κύπρου, οι γνώσεις του στον τομέα της Ναυτιλίας θα συμβάλει θα ενισχύσει τον καθόλα θετικό απολογισμό των δύο πρώτων χρόνων λειτουργίας του Υφυπουργείου Ναυτιλίας υπό την ηγεσία της Νατάσας Πηλείδου.