Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΣτάση «Ταμείο Ανάκαμψης» για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής

Στάση «Ταμείο Ανάκαμψης» για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής

Με τελικό προορισμός το Ταμείο Ανάκαμψης ολοκληρώνεται η προετοιμασία για υπαγωγή του έργου του Προαστιακού Δυτικής Αττικής στο χρηματοδοτικό εργαλείο. Μοναδική εκκρεμότητα είναι η κατάθεση του τεχνικού δελτίου του έργου στο υπουργείο Οικονομικών ώστε να ενταχθεί στη συνέχεια στον σχετικό κατάλογο του Ταμείου Ανάκαμψης.

Οι μελέτες από τον ΟΣΕ έχουν ολοκληρωθεί, όπως και τα τεύχη δημοπράτησης και με την ολοκλήρωση της διαδικασία ένταξης του έργου θα ανοίξει ο δρόμος της δημοπράτησης με στόχο αυτή να γίνει εντός του 2022. Ο χρόνος ωστόσο πιέζει καθώς το σύνολο των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί έως το τέλος του 2023.

Το κόστος του έργου έχει προϋπολογιστεί στα περίπου 90 εκατ. ευρώ καθώς στο όλο project προστέθηκε ως προαίρεση και ένας κλάδος μέχρι τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων που θα αναβιώσει.

Το έργο αφορά στη νέα προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα, ενώ θα ολοκληρωθεί μέσω της αξιοποίησης της χάραξης τμήματος της παλιάς μετρικής γραμμής Αθηνών-Κορίνθου, που έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.

Προβλέπεται η αντικατάσταση της μετρικής γραμμής με νέα κανονικού εύρους και την εγκατάσταση σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης και ETCS στην γραμμή μήκους 36 χλμ. προαστιακού σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα.

Αποτέλεσμα θα είναι η σύνδεση των μέσων μαζικής μεταφοράς της Δυτικής Αττικής με την Αθήνα αλλά και την υπόλοιπη Αττική. Η γραμμή θα εκτελεί δρομολόγια προαστιακού τύπου και θα συνδέσει την Δυτική Αττική με το δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας.

Άλλοι δύο διαγωνισμοί

Παράλληλα σε διαγωνισμό βρίσκονται από την ΕΡΓΟΣΕ δύο διαγωνισμοί που αφορούν στην επέκταση του Προαστιακού στα δύο άλλα μεγάλα λιμάνια της Αττικής, δηλαδή την Ραφήνα και το Λαύριο.

Οι δύο αυτοί διαγωνισμοί υλοποιούνται στο πλαίσιο έξι διαγωνισμών ύψους 4 δισ. ευρώ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Βρίσκονται στην έναρξη της Β` φάσης και μέχρι τώρα.

Η επέκταση προς Ραφήνα έχει κόστος 383,16 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Στον διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ALSTOM, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Η επέκταση προς Λαύριο έχει κόστος 484,84 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Στον διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ALSTOM, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ