Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΣε θέσεις "μάχης" οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι

Σε θέσεις “μάχης” οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι

Σε θέσεις “μάχης” διατάσσονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, εν όψει μίας σειράς προκήρυξης διαγωνισμών, που προγραμματίζεται να ξεκινήσουν άμεσα.    

Έτσι, μετά τις “μάχες” για την συμφωνία κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό, και τον διαγωνισμό για την λειτουργία/διαχείριση της Εγνατίας Οδού-για 35έτη- και ενώ στήνεται το πρώτο εργοτάξιο της AVAX στην Κατεχάκη (τοποθετήθηκαν, ήδη, τα Isobox/γραφεία της αναδόχου κοινοπραξίας) στην κατασκευαστική “αρένα” ετοιμάζονται για τις επόμενες.    

Μέχρι τέλος Αυγούστου- αρχές Σεπτεμβρίου η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται να προκηρύξει τους 6 διαγωνισμούς, για σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια της χώρας. Σε αυτούς περιλαμβάνεται και η διπλή επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα, με τον προϋπολογισμό για την πρώτη να ανέρχεται σε 380 εκατ. και να περιλαμβάνει 7 στάσεις. Αυξημένου βαθμού δυσκολίας η δεύτερη, προς Ραφήνα ευρίσκεται στο πλαίσιο συνεξέτασης δύο εναλλακτικών, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη. Έργα, που εντάσσονται στο ευρύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας (ΕΡΓΑ ΟΣΕ).  

Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο έργο, στο συγκοινωνιακό κομμάτι (σταθερής τροχιάς) από μία σειρά που θα προκηρυχθούν μέσα στο 2021 και θα συμβάλλουν στην ριζική αναδιάρθρωση του τοπίου, συμπληρώνοντας το mega project κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό (το έχει αναλάβει το σχήμα AVAX- Ghella- Alstom Transport).  

Στο πλαίσιο των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας, σειρά έχει η συνέχιση της Γραμμής 2 – στο τμήμα Ανθούπολη-Ιλιον με 3 σταθμούς, προϋπολογισμού 350-400 εκατ. Παράλληλα εντάσσεται και η υπογειοποίηση στο τμήμα Ν.Φάληρο-Πειραιάς (με δημιουργία ενδιάμεσου σταθμού στα Καμίνια) με το σχέδιο να προβλέπει σχετικές εργασίες σε 1,4 χλμ της γραμμής (ΗΣΑΠ) κόστους 130-150 εκατ. ευρώ.    

Και αν για τα projects αυτά, τα συναρμόδια υπουργεία είναι σε αναζήτηση συμπληρωματικής χρηματοδότησης, εξασφαλισμένη (μέσω των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης) είναι το έργο για την προαστιακή γραμμή Ανω Λιόσια- Μέγαρα.

Προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης (μετρικής) γραμμής, μήκους 36 χλμ, με το έργο-προϋπολογισμού- 100 εκατ. να μπορεί να προκηρυχθεί σε εύλογο χρόνο. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ