Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΠως θα καταστεί η Κύπρος ισχυρός πρωταγωνιστής στη διαμόρφωση της ναυτιλιακής πολιτικής

Πως θα καταστεί η Κύπρος ισχυρός πρωταγωνιστής στη διαμόρφωση της ναυτιλιακής πολιτικής

Την Μακροχρόνια Εθνική Στρατηγική για την Κυπριακή Ναυτιλία – “SEA Change 2030”, παρουσίασε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, σε δημοσιογραφική διάσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο στη Λευκωσία.

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εξήρε τη σημασία της ναυτιλίας για την Κύπρο γενικότερα, αλλά και για την Κυπριακή οικονομία ειδικότερα, παρουσιάζοντας το στρατηγικό όραμα που είναι η Κύπρος να καταστεί ένας σημαντικός και ισχυρός πρωταγωνιστής στη διαμόρφωση ναυτιλιακής πολιτικής με θετική επιρροή στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα και ένα ελκυστικό ναυτιλιακό κέντρο που να στοχεύει στην βιώσιμη ανάπτυξη και στην αριστεία.

«Επιδίωξη της Κύπρου είναι η δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε η ναυτιλία να καταστεί ακόμη πιο ευέλικτη, ανταγωνιστική και σύγχρονη, ούτως ώστε να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις αναφυόμενες προκλήσεις, αλλά και να εκμεταλλεύεται τις όποιες ευκαιρίες παρουσιάζονται για ενίσχυση της παρουσίας της στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή. Αυτές είναι οι επιδιώξεις του στρατηγικού οράματος της κυπριακής ναυτιλίας υπό τον τίτλο “SEA Change 2030”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης.

Παρουσιάζοντας τη Στρατηγική υπό την επωνυμία “SEA Change 2030”, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, Βασίλης Δημητριάδης, τόνισε πως η εν λόγω στρατηγική επικεντρώνεται στους πυλώνες της Αειφορίας, της Εξωστρέφειας και της Προσαρμοστικότητας και περιλαμβάνει 35 στοχευμένες δράσεις με σχετικό χρονοδιάγραμμα σχεδιασμού και υλοποίησης.

«Το “SEA Change 2030” θα αναπτυχθεί μέσα από τη δημιουργία μιας συνεχούς, διαδραστικής και συστηματικής διαδικασίας, ενός νέου μοντέλου προσέγγισης και λειτουργίας του Υφυπουργείου που θα στηρίξει την υλοποίηση του οράματος», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης. Ο κάθε στρατηγικός πυλώνας περιλαμβάνει αριθμό δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συνδράμουν σε μια θετική αλλαγή, ενισχύοντας τη δυναμική και εξασφαλίζοντας ένα βιώσιμο μέλλον για την κυπριακή ναυτιλία.

Πρόκειται για μια θετική ατζέντα για την Κυπριακή Ναυτιλία που διαμορφώθηκε μέσα από πολύμηνη διαβούλευση με την παγκόσμια και εθνική ναυτιλιακή κοινότητα, την κοινωνία των πολιτών και μέσα από εσωτερική ανάλυση και αξιολόγηση με όλα τα Στελέχη του Υφυπουργείου Ναυτιλίας. Η νέα αυτή φιλοσοφία αναμένεται να θέσει τις βάσεις για:

-Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Κυπριακού Νηολογίου και του ναυτιλιακού μας προϊόντος.

-Αποτελεσματική αντιμετώπιση των αυξανόμενων απαιτήσεων της σύγχρονης ναυτιλίας, ως επίσης των υφιστάμενων και μελλοντικών προκλήσεων που προκύπτουν από τις διεθνείς και περιφερειακές οικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις.

-Περαιτέρω ενδυνάμωση των σχέσεων με άλλα κράτη, καθώς και με τις ρυθμιστικές αρχές σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο.

  • Συνεχή διαβούλευση και επικοινωνία με την ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω της δημιουργίας διαδικτυακής πλατφόρμας “Cyprus Open Maritime Exchange” (COME),
  • Περαιτέρω ενίσχυση των επιπέδων ασφάλειας στα υπό κυπριακής σημαίας πλοία με προώθηση προληπτικών δράσεων.
  • Διαμόρφωση ειδικού πλαισίου για δημιουργία Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης.
  • Επανασχεδιασμό και ενίσχυση της στελέχωσης του δικτύου των Ναυτιλιακών Γραφείων της Κυπριακής Δημοκρατίας στο εξωτερικό.
  • Παροχή ευέλικτης, άμεσης, αποτελεσματικής, και ενιαίας πελατοκεντρικής εξυπηρέτησης 24/7, όχι μόνο μέσω της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του Υφυπουργείου, αλλά και με τη δημιουργία φιλικής προς τον χρήστη Ηλεκτρονικής Ναυτιλιακής Βιβλιοθήκης (e-Maritime Library) με την οποία θα παρέχεται ενημέρωση και εντοπισμός της ναυτιλιακής νομοθεσίας, καθώς και των εγκυκλίων, ανακοινώσεων και οδηγιών, ως επίσης δημιουργία “Ηλεκτρονικού Γραφείου Υποστήριξης” (e-Helpdesk) το οποίο θα λειτουργεί ως ενιαίο σημείο επαφής με σκοπό να ανταποκρίνεται σε όλα τα αιτήματα των ναυτιλιακών εταιρειών μέσω διαδικτυακής κινητής εφαρμογής.
  • Αντιμετώπιση ψηφιακών κινδύνων με δημιουργία πλαισίου παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης για θέματα κυβερνοασφάλειας
  • Παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων για την ενθάρρυνση της έρευνας και της καινοτομίας στη ναυτιλία.
  • Διασφάλιση επαρκούς κατάρτισης και δεξιοτήτων για τους ναυτικούς με προώθηση ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, ηλεκτρονικής κατάρτισης και ηλεκτρονικής μάθησης αξιοποιώντας τη διαθέσιμη τεχνολογία.
  • Διαμόρφωση κουλτούρας για ναυτικά, ναυτιλιακά και γαλάζια επαγγέλματα με στοχευμένες δράσεις.
  • Προώθηση θαλάσσιας συνδεσιμότητας με άλλα κράτη καθώς και δημιουργία πλαισίου για πιο ασφαλή, πιο πράσινη και προσβάσιμη σε όλους ακτογραμμή.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως κατά την ομιλία του, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην προ τριετίας απόφαση για δημιουργία Υφυπουργείου Ναυτιλίας, επισημαίνοντας πως πρόκειται για απόφαση που «ήδη αποδίδει καρπούς», καθώς η κυπριακή ναυτιλία ανταποκρίνεται στον διεθνή ανταγωνισμό και στις σχετικές προκλήσεις. Όπως σημείωσε:

«Ο κυπριακός στόλος, βρίσκεται στην 11η θέση παγκόσμια και στην 3η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει ξεπεράσει, για πρώτη φορά από την ένταξη μας στην ΕΕ, τα 25 εκατομμύρια σε ολική χωρητικότητα. H Κύπρος αποτελεί το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο.Καταγράφεται αυξητική τάση στην εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών στην Κύπρο. Συγκεκριμένα, οι ναυτιλιακές εταιρείες που εντάσσονται στο Σύστημα Φόρου Χωρητικότητας έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί μέσα στην τελευταία δεκαετία. Από 97 εγγεγραμμένες εταιρείες το 2012, οι εταιρείες αυξήθηκαν σε 173 το 2017, αριθμώντας σήμερα, στα τρία χρόνια λειτουργίας του Υφυπουργείου, τις 275. Επιπρόσθετα, αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός εταιρειών που προσφέρουν παρεμφερείς και υποστηρικτικές υπηρεσίες στη ναυτιλία, ενώ επιδεικνύεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον για έλευση νέων εταιρειών». 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ