Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΠάει Μενίδι το Μετρό

Πάει Μενίδι το Μετρό

Μπορεί να βρισκόμαστε μία ανάσα πριν τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά, ωστόσο οι μηχανές των επεκτάσεων φαίνεται ότι παραμένουν ζεστές. Τα βλέμματα σε κατασκευαστικό επίπεδο παραμένουν στραμμένα στην επικείμενη δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 προς το Ίλιον ωστόσο η Αττικό Μετρό είναι με σηκωμένα μανίκια και προγραμματίζει ακόμα μια επέκταση. Η νέα επέκταση, στην οποία αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης αφορά στα δυτικά προάστια της πρωτεύουσας και ειδικότερα το Μενίδι.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό που σχεδιάζεται είναι να μπει σε φάση υλοποίησης η επέκταση από την ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ μέχρι το σταθμό ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στα σύνορα Ιλίου και Καματερού και να υπάρξει σε δεύτερη φάση η επόμενη επέκταση που ουσιαστικά θα καλύψει τρεις ακόμα μεγάλες πληθυσμιακά περιοχές.

Η επόμενη επέκταση στην περιοχή, θα περιλαμβάνει σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό, 3 νέους υπόγειους σταθμούς. Ο πρώτος θα είναι στο Καματερό (πιθανόν επί της λεωφόρου Φυλής). Ο δεύτερος θα είναι κάτω από την Αττική Οδό όπου θα είναι και σταθμός σύνδεσης με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στο Ζεφύρι και ο τρίτος θα είναι στο Μενίδι με πιθανότερη κατάληξη κάποιο σημείο στο κέντρο της πόλης.

Μάλιστα για την συγκεκριμένη επέκταση βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την εποχή τοπογραφικές εργασίες. Η επέκταση αυτή θα φέρει το μετρό σε περιοχές που πληθυσμιακά ξεπερνούν τις 200.000 κατοίκους με σημαντικότερη αυτή του Δήμου Αχαρνών που πληθυσμιακά ξεπερνά τις 150.000 κατοίκους και είναι μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες περιοχές της Αθήνας.

Η επέκταση προς Ίλιον

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτό το διάστημα βρίσκεται η επέκτασης της κόκκινης γραμμής 2, από την Ανθούπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον. Θα είναι η πρώτη επέκταση της γραμμής έπειτα από 10 χρόνια. Το 2013 είχαν λειτουργήσει οι επεκτάσεις προς Ελληνικό και Ανθούπολη αλλά έκτοτε, όλες οι δυνάμεις επικεντρώθηκαν στη γραμμή 4.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών είναι η επέκταση αυτή να προκηρυχθεί μέχρι το τέλος του 2022. Ακολουθώντας το παράδειγμα της γραμμής 4, ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει με τη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στη συνέχεια θα κριθεί ποια σχήματα θα περάσουν στην Β` φάση για να δοθεί μάχη μέχρι και την υποβολή των προσφορών.

Το έργο είναι κόστους 350 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση του θα καλυφθεί από την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Οι τρεις σταθμοί που θα προστεθούν στο δίκτυο θα είναι οι: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.

Το Μετρό σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Αττικό Μετρό, τα επόμενα χρόνια ετοιμάζεται να επεκταθεί περαιτέρω σε Καλλιθέα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (γραμμή 1), στη Γλυφάδα (γραμμή 2), στην Πετρούπολη και τη Λυκόβρυση (γραμμή 4). Ο στόχος είναι το δίκτυο να φτάσει τους 120 σταθμούς τουλάχιστον μέχρι το 2040 και να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της μητροπολιτικής Αθήνας.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ