Τετάρτη, 3 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΒρέθηκε «κηδεμόνας» για το «ορφανό» χιλιόμετρο που συνδέει Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική

Βρέθηκε «κηδεμόνας» για το «ορφανό» χιλιόμετρο που συνδέει Θεσσαλονίκη – Χαλκιδική

Ξεκίνησε η κατασκευή του από το 2000 με τμηματικά έργα. Εικοσιδύο χρόνια αργότερα παρέμενε «ορφανό» ένα χιλιόμετρο του αυτοκινητοδρόμου του άξονα Θεσσαλονίκη – Κασσανδρεία το οποίο κόλλησε στις απαλλοτριώσεις. Μπορεί πέριξ του εν λόγω χιλιομέτρου η κίνηση να εξυπηρετείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας, στο σημείο αυτό ωστόσο παρατηρείται στένωση με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται σε μία λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας με το πλάτος του τμήματος να μετρά μόλις 9 μέτρα έναντι 14 που συναντώνται στον υπόλοιπο δρόμο.

Αποτέλεσμα ήταν ειδικά κατά τους θερινούς μήνες οι συνθήκες «λαιμού μπουκαλιού» να προκαλούν ουρές χιλιομέτρων. Το γεγονός ότι δεν υπήρχε, λόγω της γέφυρας της Ποτίδαιας, εναλλακτικό δίκτυο για τους χρήστες, καθιστούσε το πρόβλημα ανυπέρβλητο. Αν προσθέσει κανείς και τα έκτακτα περιστατικά όπως ατυχήματα, οι καθυστερήσεις ξεπερνούσαν κάθε όριο.

Το ζήτημα είχε απασχολήσει και τον υπουργό Υποδομών – Μεταφορών Κ. Καραμανλή ο οποίος είχε μεταβεί στην περιοχή και στην συνέχεια προχώρησε σε σχετική επικοινωνία με την διοίκηση της «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Τελικώς δημοπρατήθηκε το σύνολο των εκκρεμοτήτων του έργου, «Κάθετος Άξονας Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια: “Βελτίωση – διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια από Χ.Θ. 4+120 έως Χ.Θ. 5+240» και στις 14 Ιουλίου 2020 υπογράφηκε η σύμβαση με τον ανάδοχο, διάρκειας 18 μηνών και προϋπολογισμού 5,2 εκατ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο. 

Το ιδιαίτερο έργο

Το έργο εκτείνεται σε μήκος 5,1 χιλιομέτρων με πληθώρα κατασκευαστικών υποδομών και διαχειριστικών προκλήσεων. Ο δρόμος κατασκευάζεται ανάμεσα από πλήθος παρακείμενων ιδιοκτησιών, παραθεριστικών κατοικιών, ξενοδοχειακών μονάδων, βιοτεχνικών μονάδων, καταστήματα τροφίμων, πρατηρίων βενζίνης κ.α.. Η ασφαλής εκτέλεσης των εργασιών απαιτεί συνεχείς εναλλαγές των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, για τη μικρότερη δυνατή όχληση της τουριστικής περιοχής και μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ (ρεύματος, τηλεπικοινωνίες, οπτικές ίνες) σε μήκος πλέον των 3 χλμ. σε μη χαρτογραφημένα δημοτικά και ιδιωτικά δίκτυα ύδρευσης με απαίτηση συνολικής διευθέτησής τους.

Απαλλοτριώσεις και πανδημία

Απαιτήθηκε η απαλλοτρίωση 134 ιδιοκτησιών με μεταφορές μετρητών της Δ.Ε.Η., καθαιρέσεις περιφράξεων και ιδιωτικών αποχετευτικών συστημάτων, κοπής και εκρίζωσης δένδρων και σε ορισμένες περιπτώσεις κατεδάφισης τμήματος των οικιών. Η Εγνατία Οδός κλήθηκε να διαχειριστεί πλήθος αντιδράσεων από ιδιοκτήτες των οικοπέδων που βρίσκονται εκατέρωθεν του δρόμου κυρίως λόγω της τουριστικής φύσης της περιοχής. 

Παράλληλα προστέθηκε και η διαχειριστική δυσκολία της πανδημίας, αφού μετά την υπογραφή της σύμβασης έπρεπε να εκτελεστεί ένα έργο σε πρωτόγνωρες συνθήκες, με συνεργασία της υπηρεσίας της «Εγνατία Οδός ΑΕ», του αναδόχου και των ιδιοκτητών εκατέρωθεν της οδού, ενώ ταυτόχρονα οι μετακινήσεις λόγω πανδημίας είχαν περιοριστεί.

Το έργο περιλαμβάνει:

• Διαπλάτυνση, βελτίωση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανίων – Καλλιθέας, σε μήκος 1.2km περίπου.
• Κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου (SR) που αποτελείται από τον αριστερό παράπλευρο ~3.150m και τον δεξιό παράπλευρο ~800m, με κατάλληλες διευθετήσεις για την πρόσβαση σε πλήθος παρόδιων ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, «ανακουφίζοντας» την κύρια οδό από πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο.
• Κατασκευή 3 ισόπεδων κυκλικών κόμβων (roundaboutς) με ακτινικές συνδέσεις προς το τοπικό δίκτυο και την αρτηρία
• Κατασκευή κλάδων εισόδου προς την αρτηρία και εξόδου από αυτήν προς το παράπλευρο δίκτυο με διαμόρφωση αντίστοιχων λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.

Το έργο έχει αναλάβει η Μηχανική Περιβάλλοντος.

Στις εργασίες του έργου εκτός από χωματουργικά, οδοστρωσία και ασφαλτικά περιλαμβάνονται:

• Μικρά τεχνικά έργα (οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης).
• Δύο πεζογέφυρες καθώς και η επέκταση της υφιστάμενης με κλιμακοστάσια και εκατέρωθεν ανελκυστήρες σύμφωνα με προδιαγραφές ΑΜΕΑ, εξασφαλίζοντας ασφαλή πρόσβαση των χρηστών προς τη θάλασσα
• Εφαρμογή πρωτοποριακού για την Ελλάδα συστήματος διήθησης ομβρίων υδάτων τύπου STORMBOX ωφέλιμης χωρητικότητας 1.520m3
• Κατασκευή αντλιοστασίου ξηρού τύπου ομβρίων, ονομαστικής παροχής 55m3/h, μανομετρικού ύψους 18,5m
• Κατασκευή 2 μονάδων ελέγχου ρύπανσης Μ.Ε.Ρ. κατηγορίας Δ
• Εργασίες  σήμανσης ασφάλισης (τοποθέτηση 6.800m Σ.Α.Ο. διαφόρων τύπων στην αρτηρία και στις παράπλευρες οδούς και ενός Σ.Α.Ε.Π. κλάσης 110R)
• Εργασίες ηλεκτροφωτισμού κλάδων εισόδου-εξόδου και 3 κυκλικών κόμβων του έργου (56 ιστοί οδοφωτισμού συνολικά)

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ