Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχοκέρδειας και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
Όπως είπε, η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια, γι αυτό και η μάχη θα είναι συνεχής. “Οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν επίμονες σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, με αποτέλεσμα η ελληνική οικογένεια να πιέζεται” σημείωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι οι παρεμβάσεις που γίνονται στόχο έχουν:
-Την εντατικοποίηση ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας
-Την τόνωση του ανταγωνισμού
-Την σταθεροποίηση αλλα και μείωση των τιμών στο ράφι σε αναγκαία για τη διαβίωση
Ειδικότερα, ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε τα τέσσερα μέτρα βάσει των οποίων θα κινηθεί το υπουργείο για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας:
1. Μόνιμη μείωση τιμής: Θα υπάρχει ειδική σήμανση και ειδική πινακίδα στα ράφια των σουπερμάρκετ, στις εταιρείες και στα προϊόντα που θα προχωρήσουν σε μόνιμη μείωση τιμής τουλάχιστον 5% και για διάστημα έως 6 μήνες το λιγότερο. Η μείωση αυτή θα είναι ανεξάρτητη από τις προωθητικές ενέργειες που διενεργούν ήδη οι εταιρείες. Η τιμή αναφοράς για τον καθορισμό της έκπτωσης θα είναι η 20/09/2023. Σε περίπτωση παράβασης θα επιβάλλονται πρόστιμα 20.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Στόχος της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι η μόνιμη και ορατή μείωση των τιμών στο ράφι. Η σήμανση είναι υποχρεωτική όταν ισχύει η μείωση της τιμής.
2. Αυστηρούς ελέγχους στους προμηθευτές και στην εφοδιαστική αλυσίδα: Τα σουπερμάρκετ με τζίρο έως 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τούς τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους. Όπου εντοπίζονται ανατιμήσεις θα πραγματοποιούνται άμεσα έλεγχοι από ΔΙΜΕΑ. Όποτε αλλάζουν οι τιμοκατάλογοι των προϊόντων θα πρέπει να κοινοποιούνται οι τιμές αγορών των προϊόντων στο υπουργείο. Θα πρέπει το υπουργείο να ξέρει την καθαρή τιμή αγοράς του κάθε προϊόντος.
3. Διαφάνεια στις τιμές των οπωροκηπευτικών: Τα σουπερμάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν τις τιμές λιανικής σε φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον στην ιστοσελίδα e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το υπουργείο Ανάπτυξης ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής τις τιμές.
4. Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών: Ο καταναλωτής θα γίνει σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας. Αναβαθμίζεται το σύστημα καταγγελιών, τόσο το τηλεφωνικό κέντρο του 1520 όσο και ο ιστότοπος που υποδέχεται τις καταγγελίες. Σχεδιάζεται και ενεργοποιείται σύστημα για υποβολή καταγγελιών μέσω μιας ειδικής εφαρμογής για τα κινητά τηλέφωνα. Θα δίνεται η δυνατότητα να παρέχεται οπτικό και βίντεοληπτικό υλικό που θα επισημαίνονται χρονικά και θα εντοπίζεται μέσω GPS.