Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon of the Seas, το οποίο βρίσκεται υπό ναυπήγηση στη Φινλανδία για την Royal Caribbean International, μεταφέρθηκε από την δεξαμενή κατασκευής σε προβλήτα όπου θα συνεχίζουν οι εργασίες το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου, επιπλέοντας στο νερό για πρώτη φορά.
Η συναρμολόγηση του πλοίου ξεκίνησε πριν από περισσότερους από οκτώ μήνες και θα περάσει άλλος ένα χρόνος για να εξοπλιστεί από τη Meyer Turku πριν τεθεί σε υπηρεσία. Το νερό ξεκίνησε να μπαίνει στη δεξαμενή κατά τη διάρκεια της νύχτας στις 8 Δεκεμβρίου με το πλοίο μήκους 365 μέτρων να επιπλέει πλήρως στις 9 Δεκεμβρίου. Νωρίς στις 10 Δεκεμβρίου, οι μπροστινές πύλες από την δεξαμενή αφαιρέθηκαν και με τη βοήθεια ρυμουλκών, το γιγάντιο κρουαζιερόπλοιο προχώρησε προς την προβλήτα.
Η συναρμολόγηση των μπλοκ που συνθέτουν την εξωτερική δομή του κρουαζιερόπλοιου ολοκληρώθηκε επιτρέποντάς της να εγκαταλείψει την δεξαμενή.
Το τεράστιο κρουαζιερόπλοιο θα είναι περίπου έξι τοις εκατό μεγαλύτερο σε όγκο από το σημερινό μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το πλοίο της Royal Caribbean, Wonder of the Seas που τέθηκε σε υπηρεσία την άνοιξη του 2022, ενώ η χωρητικότητα των επιβατών σε διπλές καμπίνες είναι ελαφρώς μικρότερη στους 5.610 επιβάτες, επειδή το Icon of the Seas έχει σχεδιαστεί για πιο οικογενειακές κρουαζιέρες και θα έχει τη μεγαλύτερη μέγιστη χωρητικότητα επιβατών με 7.600 άτομα με επιπλέον 2.350 πλήρωμα.
Ο εξοπλισμός του Icon of the Seas θα συνεχιστεί για περίπου ένα χρόνο πριν από την παράδοσή του στη Royal Caribbean που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2023. Ωστόσο, οι πρώτες θαλάσσιες δοκιμές προβλέπονται τον Μάιο του 2023. Το παρθενικό της ταξίδι έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2024 από το Μαϊάμι.
Μεταξύ των ανέσεων είναι 2.805 καμπίνες επιβατών καθώς και δημόσιοι χώροι που θα κατανεμηθούν σε οκτώ «γειτονιές», που θα κυμαίνονται από ζώνες ψυχαγωγίας έως έναν χώρο αφιερωμένο στα παιδιά και μια ζώνη σουίτας για τα πολυτελή καταλύματα. Η διασκέδαση για τους επιβάτες θα περιλαμβάνει έναν νέο μοναδικό χώρο με τρούλο στο μπροστινό μέρος του πλοίου καθώς και έξι νεροτσουλήθρες, επτά πισίνες και εννέα υδρομασάζ. Το κρουαζιερόπλοιο θα έχει το μεγαλύτερο υδάτινο πάρκο στη θάλασσα και συνολικά 40 μπαρ και εστιατόρια.
Εκτός από το μεγαλύτερο στον κόσμο, θα είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο της Royal Caribbean International που θα κινείται με LNG και θα ενσωματώνει νέα επίπεδα βιώσιμης τεχνολογίας. Οι έξι κινητήρες με LNG θα παρέχουν 67.500 KW ενέργειας για τη λειτουργία του πλοίου και θα υπάρχει επίσης ένα από τα πρώτα συστήματα κυψελών καυσίμου σε κρουαζιερόπλοιο.
Η γάστρα είναι επίσης εξοπλισμένη με σύστημα λίπανσης αέρα για τη μείωση της τριβής και τα συστήματα του πλοίου περιλαμβάνουν δυνατότητες δέσμευσης απορριμμάτων θερμότητας για την αξιοποίηση και την επαναχρησιμοποίηση της υπερβολικής θερμότητας του κινητήρα. Το πλοίο είναι έτοιμο να εκμεταλλευτεί την ξηρά και διαθέτει προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων, ενώ η Royal Caribbean δεσμεύεται είτε να επαναχρησιμοποιήσει τα απόβλητα είτε να τα στείλει σε εγκατάσταση ενέργειας με απόβλητα για μέγιστη λειτουργική απόδοση.