Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΤα σχήματα που διεκδικούν τα έξι σιδηροδρομικά έργα των 4 δισ. ευρώ

Τα σχήματα που διεκδικούν τα έξι σιδηροδρομικά έργα των 4 δισ. ευρώ

Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική αποσφράγιση των Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τα έξι προς ανάθεση εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα, με τη διαδικασία να συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς στα υποψήφια σχήματα περιλαμβάνονται σημαντικές εταιρίες του μελετητικού και κατασκευαστικού κλάδου  της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Για τα έργα:

– Ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών,

 – Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου,

– Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο,

– Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες,

– Αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής με διπλασιασμό, εγκατάσταση σημ/σης-ETCS και ηλεκτρ/σης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο,

φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν τρία υποψήφια σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε. – ALSTOM TransportS.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – INTRAKAT και ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. -ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.

Για το έργο που αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευήπροαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν τέσσερα υποψήφια σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε. – ALSTOM TransportS.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. –  ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. και INTRAKAT Α.Ε.

Στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού, θα ελέγξει σε κλειστές συνεδριάσεις της το περιεχόμενο των Φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος των υποψηφίων, και θα συντάξει σχετικά πρακτικά αξιολόγησης, με τα οποία θα εισηγείται την πρόκριση των υποψηφίων που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής στη Β’ φάση των διαγωνισμών.

Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.

Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο κάθε μίας σύμβασης.

Τα έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία έχουν επιλεγεί και τα οποία δημοπρατήθηκαν με Ανταγωνιστικό Διάλογο:

– αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής,

– είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη,

– αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Orient/East-med του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Με την ολοκλήρωσή τους αναμένεται να επιτευχθεί η αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου σε σχέση με τα οδικά μέσα.

Τα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ , αναβαθμίζουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμένων της χώρας, ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και αναβαθμίζουν το διεθνή ρόλο της Ελλάδας.

ΈργοΠροϋπολογισμόςΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
 ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ 
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ Σ.Γ. ΚΙΑΤΟ  – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ477.000.000,00ΕΝΩΣΗ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ALSTOM Transport S.A. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. INTRAKAT “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. –
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.” 
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ Σ.Γ. ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ391.000.000,00 
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ Σ.Γ. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ309.000.000,00 
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ Σ.Γ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ1.688.180.000,00 
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤ. Σ.Γ. ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜ/ΣΗΣ – ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡ/ΣΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΟΡΜΕΝΙΟ1.078.300.000,00 
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ουΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ53.500.000,00ΕΝΩΣΗ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ALSTOM Transport S.A. ΤΕΡΝΑ Α.Ε.  “ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. –
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.” INTRAKAT ΑΕ



spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ