Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤα ουκρανικά σιτηρά και οι περιορισμένες κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών

Τα ουκρανικά σιτηρά και οι περιορισμένες κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών

Αναφορικά με τη ναυλαγορά των bulk carriers, το αρνητικό προαισθημα για το οποίο έγραφε η στήλη τον Ιούλιο, πήρε σάρκα και οστά τον μήνα Αύγουστο. Ο δείκτης BDI την ώρα που γραφόταν το άρθρο αυτό ήταν κάτω από τις 1400 μονάδες, περίπου 600 λιγότερες από τα μέσα Ιουλίου.

Το γεγονός πως μέσω της τριμερούς συμφωνίας ανάμεσα σε Ουκρανία, Ρωσία και Ηνωμένα Έθνη, έχουν ήδη αρχίσει οι εξαγωγές σιτηρών από την Ουκρανία – και με Έλληνες πλοιοκτήτες ήδη να λαμβάνουν μέρος – δεν έχει αποτελέσει ακόμη, όχι μόνο θετικό, αλλά ούτε και ανασταλτικό παράγοντα στην πτωτική πορεία της ναυλαγοράς. Πάντως, η σημαντικότητα αυτών των φορτίων είναι βαρύνουσα ειδικά φέτος που τόσο η Ευρώπη, αλλά και ο Καναδάς έχουν περάσει από σημαντική ξηρασία.

Στο κομμάτι των αγοραπωλησιών, σε αντίθεση με τη ναυλαγορά, οι τιμές των πλοίων δεν έχουν καταγράψει κάθοδο τέτοια ώστε να κεντρίσει το αγοραστικό ενδιαφέρον αφού οι περισσότεροι πωλητές έχοντας δημιουργήσει σημαντικά κέρδη από τις ναυλώσεις το προηγούμενο διάστημα δεν δείχνουν διατεθειμένοι να πουλήσουν χαμηλά. Έτσι, έως ότου καταγραφεί η πρώτη αγοραπωλησία σε επίπεδα αντίστοιχα της τρέχουσας κερδοφορίας των πλοίων, οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών ειδικά στο κομμάτι των αγορών θα είναι περιορισμένες.

Αντίθετη είναι η εικόνα στην αγορά των tankers όπου οι τιμές των πλοίων τείνουν να διπλασιαστούν σε σχέση με αυτές που ίσχυαν το προηγούμενο εξάμηνο ενώ ακόμη πιο αυξητική πορεία καταγράφει η ναυλαγορά. Βέβαια με το 2020 και το 2021 να είναι ακόμη φρέσκα στις μνήμες των πλοιοκτητών, οι αγοραπωλησίες που γίνονται παρά τον αυξημένο τους αριθμό δεν είναι όσες θα περίμενε κάποιος.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ