Σάββατο, 25 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΜε το βλέμμα στραμμένο στο 2022

Με το βλέμμα στραμμένο στο 2022

Με το βλέμμα στο νέο έτος ολοκληρώνουν τις κινήσεις του για το 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Ειδικότερα, οι «Greeks» στον τελευταίο μήνα του έτους προχώρησαν σε κινήσεις επέκτασης στα δεξαμενόπλοια με σκοπό να τοποθετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τη νέα χρονιά, ενώ στο ξηρό φορτίο επικεντρώθηκαν στην ανανέωση των στόλων τους. Τέλος, δεν υπήρξε κινητικότητα σε παραγγελίες για νεότευκτα.

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Κατά τη διάρκεια του μήνα που πέρασε, η αγορά κατέγραψε κάποιες τάσεις ανοδικής διόρθωσης επιδίδοντας έτσι ένα κλίμα σταθεροποίησης. Σε ότι έχει να κάνει με τις αγοραπωλησίες, οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών, μπορούμε να πούμε, ότι είχαν στόχο ανανέωσης και μείωσης των μέσων όρων ηλικίας των στόλων τους. Επίσης, δεν έλλειψαν οι κινήσεις εκείνες που στόχο είχαν να εκμεταλλευτούν τις γενικά υψηλές τιμές και να καταφέρουν κερδοφόρες πωλήσεις.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Carras Hellas πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Aquaprincess” (2009, Odense, Δανία, SS 11/2024 DD 10/2022) σε πελάτες της εταιρείας Primebulk προς 24.7 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας NGM αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Post-Panamax “Mayfair Spirit” (2011, YZJ, Κίνα, SS 05/2026 DD 08/2024) προς 19 εκ. δολάρια.

Πελάτες της εταιρείας Costamare αγοράσαν το Kamsarmax “George P” (2012, Guangzhou Lonxue, Κίνα, SS/DD 08/2022) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Egyptian Mike” (2011, Guangzhou Lonxue, Κίνα, SS 09/2026 DD 10/2024) προς 39 εκ. δολάρια enbloc. Επίσης, αγόρασαν το Surpamax “Belnor” (2010, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 05/2025 DD 05/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Surpamax “Belstar” (2009, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 08/2024 DD 07/2022) προς 30.5 εκ. δολάρια enbloc. Επίσης, αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Surpamax “Universal Bremen” (2010, Qingshan, Κίνα, SS 12/2025 DD 01/2024) προς 16.5 εκ. δολάρια.

Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Silver Star” (2011, Cosco Dalian, Κίνα, SS/DD passed, 4X 35T Cranes) προς 18 εκατ. δολάρια και το Handysize “Crimson Princess” (2012, Naikai, Ιαπωνία, SS/DD passed) προς 19.2 εκ. δολάρια. Επίσης, σε Έλληνες κατέληξε και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Royal Justice” (2012, Saiki, Ιαπωνία, SS/DD 12/2022) προς 18,5 εκ. δολάρια.

Πελάτες της εταιρείας Golden Union αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS TIER II Ultramax “STAR Artemis” (2015, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 05/2025 DD 05/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS TIER II Ultramax “STAR Eos” (2015, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 10/2025 DD 09/2023)  προς 26.5 εκ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας ΑΜ Nomikos πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS TIER II Ultramax “Noni” (2015, NACKS, Κίνα, SS 06/2025 DD 01/2024) προς 27.6 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Meadway Shipping πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Targa” (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 05/2024) προς 14.2 εκ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Παρά το γεγονός πως αυτή, η εδώ και πολύ καιρό αναμενόμενη, άνοδος των ναυλαγορών στα δεξαμενόπλοια δεν ήρθε ούτε και κατά την διάρκεια του Δεκεμβρίου, σε αντίθεση με τους προηγούμενους μήνες, είδαμε μια αρκετά αυξημένη κινητικότητα από τους Έλληνες πλοιοκτήτες που στην ευρεία τους πλειοψηφία προχώρησαν σε αγορές, προφανώς για να μπορέσουν να έχουν καλύτερη τοποθέτηση σε περίπτωση απρόσμενης χρονικά ανόδου των αγορών.

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Athenian Sea Carriers πουλήσαν το VLCC “Athenian Harmony” (2010, HHI, Κορέα, SS 02/2025 DD 02/2023) προς 43 εκ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Altomare. Πελάτες της εταιρείας Anbros αγοράσαν το VLCC “New Coral” (2010, Shanghai Jiangnan, Κίνα, SS 01/2025 DD 05/2023) προς 38.5 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Metrostar πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS LR2 “Prosky” (2019, Daehan, Κορέα, SS 01/2025 DD 01/2022) προς 52 εκ. δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Neda.

Στην συμφωνία περιλαμβάνεται και χρονοναύλωση 6+6 μηνών στην Shell που προβλέπει διαμοιρασμό των κερδών. Πελάτες της εταιρείας Enesel πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Antonis” (2017, Daehan, Κορέα, SS/DD 06/2022) προς 43.5 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Seaworld αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Silver” (2010, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 07/2025 DD 07/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Gold” (2010, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 09/2025 DD 09/2023)  προς 49 εκ. δολάρια enbloc.

Πελάτες της εταιρείας Castor Maritime αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS LR2 “Agneta Pallas” (2006, Samsung, Κορέα, SS 04/2026 DD 05/2024) προς 18.15 εκ. δολάρια και το Aframax “Guanabara” (2007, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 06/2022) προς 16.25 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Spring Marine αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS MR2 “Grazia” (2010, GSI, Κίνα, SS 11/2025 DD 02/2024) προς 14.75 εκ. δολάρια.

Νεότευκτα

Κατά τη διάρκεια του μήνα που μας πέρασε, δεν υπήρξε κινητικότητα από τους Έλληνες πλοιοκτήτες στο κομμάτι των παραγγελιών για νεότευκτα, ενώ και σε παγκόσμια κλίμακα, δεν καταγράφηκαν περισσότερες από δέκα παραγγελίας σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα προσφέροντας 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 580 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 550 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 560$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 570$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ