Ολοκληρώθηκε «η πρώτη φάση εργασιών αποκατάστασης των ρωγμών και ταυτόχρονα ενίσχυσης με οπλισμό στο προβληματικό σημείο των δύο τενόντων της γέφυρας Σερβίων», τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης.
Σύμφωνα με τον κ. Κασαπίδη, το επόμενο διάστημα, στο συγκεκριμένο σημείο θα «τοποθετηθεί ειδικός νάρθηκας που θα ελαχιστοποιεί την τοπική καταπόνηση που δέχονται σημειακά οι δύο προβληματικοί τένοντες», ενώ θα προχωρήσουν και τα έργα επί του καταστρώματος της γέφυρας ώστε τα νερά της βροχής να διευθετηθούν με τέτοιο τρόπο που «να μην διαβρώνουν τα σημεία των τενόντων». Εξήγησε δε, ότι αμέσως μετά, τα συνεργεία που πραγματοποιούν τις εργασίες, θα προχωρήσουν στον εξονυχιστικό έλεγχο των υπόλοιπων 48 τενόντων της γέφυρας και «όπου παρατηρηθούν προβλήματα, θα προχωρούμε στην αποκατάστασή τους».
Ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας εμφανίστηκε αισιόδοξος ως προς τον χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών, λέγοντας ότι «εάν δεν προκύψουν προβλήματα και σε άλλα σημεία των τενόντων της γέφυρας, οι εργασίες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν σε διάστημα δύο μηνών, όπως έχει διατυπωθεί στην αρχική μας εκτίμηση».
Ανέφερε ότι στην πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για τη συνολική μελέτη συντήρησης της γέφυρας και αφού επικαιροποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης θα δοθεί στη δημοσιότητα.
Δήλωσε ότι «η οικονομική ζημιά των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών και ομάδων παραγωγών του πρωτογενούς τομέα είναι σημαντική εξαιτίας του κλεισίματος της γέφυρας» και γι’ αυτό αποφασίστηκε να υπάρξει μια καταγραφή των επιχειρήσεων και επαγγελματιών που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία ώστε «να ζητήσουμε από την κεντρική κυβέρνηση την ενίσχυση έναντι των απωλειών που έχουν υποστεί». Εξήγησε, όμως, ότι για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να προβλέπει αυτή την κατηγορία οικονομικής ενίσχυσης.
Παράλληλα ανέφερε ότι προχωρά με πιο ταχύ ρυθμό η επικαιροποίηση της μελέτης για την ολοκλήρωση της κατασκευής του δρόμου Κοζάνη – Ρύμνιο, με χρηματοδοτήσεις που είναι εξασφαλισμένες από την προηγούμενη περιφερειακή διοίκηση, προκειμένου «να υπάρχει μια εναλλακτική διαδρομή, ακόμη κι όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης της Γέφυρας των Σερβίων».