Ενισχυμένες καταγράφονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυρίως λόγω της χαμηλής βάσης υπολογισμού που καταγράφηκε ένα χρόνο νωρίτερα. Ειδικότερα τον Ιανουάριο του 2023 σημειώθηκε άνοδος 11,3% με τις ταξινομήσεις να φτάνουν τις 760.041 μονάδες, σύμφωνα με την ACEA (European Automobile Manufacturers Association). Είναι όμως χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2022 καταγράφηκε ο χαμηλότερος όγκος ταξινομήσεων που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ευρώπη.
Σε επίπεδο χώρας, οι θετικές επιδόσεις της ΕΕ αντικατοπτρίστηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές. Τα ισχυρότερα κέρδη σημειώθηκαν στην Ισπανία (+51,4%) και την Ιταλία (+19%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία, με πιο μέτρια αλλά σταθερή ανάπτυξη (+8,8%). Εξαίρεση σε αυτή την τάση ήταν η Γερμανία, η οποία κατέγραψε πτώση 2,6% τον περασμένο Ιανουάριο.
Αυξάνεται η ζήτηση για ηλεκτρικά και υβριδικά
Κατά τον πρώτο μήνα του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26% της αγοράς, αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 37,9%.
Ανοδική τάση και για τα αμιγώς ηλεκτρικά
Ειδικά για τα ηλεκτρικά, οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου των BEVs αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 αυτοκίνητα ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ με ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 9,5%, έναντι 8,6% τον Ιανουάριο του 2022.
Οι περισσότερες από τις αγορές της περιοχής συνέβαλαν σημαντικά σε αυτήν την ανάπτυξη, με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές όγκου της ΕΕ για αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης: Γερμανία (-13,2%), Σουηδία (-18,5%) και Ιταλία (‑8,7%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα. Οι όγκοι τους αυξήθηκαν κατά 22,1% στις 197.982 μονάδες, υποστηριζόμενοι από διψήφια κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 26%, βελτίωση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις κατέγραψαν πτώση πάνω από 50% στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά κατ’ όγκο για τέτοια αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς για τα PHEVs συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% εφέτος.
Οι πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον περασμένο Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην αύξηση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων πετρελαίου της ΕΕ συνέχισε να δυσκολεύεται -με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα- παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%.