Δεν πρόκειται για φήμη, για κάποιο rendering, ή για μια πληροφορία. Πιο επίσημο δε γίνεται! Η Lamborghini, με ένα post στο Facebook, σε ένα βίντεο 20 δευτερολέπτων, ανακοίνωσε τη μεγάλη επιστροφή. Με φωτογραφίες της κλασικής Countach και μια εικόνα της καινούριας, επερχόμενης, σκεπασμένη να περιμένει στο γκαράζ τη μεγάλη αποκάλυψη, το μήνυμα της Lamborghini ήταν σαφέστατο: “Η κλασική Countach ήταν το υλικό των ονείρων. Τώρα, 50 χρόνια αργότερα, η νέα Lamborghini Countach έρχεται”.
Εντάξει, ακόμα δεν την έχουμε δει, αφού η Lamborghini κυκλοφόρησε μόνο αυτό το teaser στο οποίο η νέα Countach είναι σκεπασμένη. Αλλά έστω και έτσι, μπορούμε να δούμε ότι η νέα Countach θα διατηρεί το σχήμα της “ιταλικής σφήνας” που δίδαξε ο Bertone στα 70s με τη Lancia Stratos Zero. Από εκεί και πέρα, έχουμε… ατέλειωτα ερωτήματα.
Θα είναι ένα ολοκαίνουριο μοντέλο, ή μια Aventador με νέο “κοστούμι” όπως “ακούγεται”; Θα είναι μοντέλο παραγωγής, ή concept; Θα είναι revival χωρίς τον V12, θα είναι “κλασικό”, θα είναι ηλεκτρικό, θα είναι υβριδικό μοντέλο; Κανείς δεν μπορεί να επιβεβαιώσει στ’ αλήθεια. Μπορούμε μόνο να κάνουμε υποθέσεις, με δεδομένο ότι η Lamborghini έχει προγραμματίσει για φέτος το λανσάρισμα δύο μοντέλων με V12 (έστω και με υβριδικό format). Το ένα εξ αυτών είναι η Aventador Ultimae, οπότε μένει “χώρος” για να είναι η Countach το τελευταίο της μοντέλο με V12.
Στο teaser μπορούμε να διακρίνουμε πάντως ότι λείπει η γιγαντιαία αεροτομή που χαρακτήριζε την κλασική Countach. Ενδεχομένως και δικαίως, εάν σκεφτεί κανείς ότι η θρυλική αεροτομή ήταν μη λειτουργική, απλά διακοσμητική και επειδή την… απαιτούσαν οι πελάτες, οι Countach που έβγαιναν από τη γραμμή παραγωγής, πήγαιναν σε ένα πάρκινγκ, στο πίσω μέρος του εργοστασίου στη Sant’ Agata, όπου μηχανικοί τους τοποθετούσαν τις αεροτομές. Η εργασία γινόταν με ένα τρυπάνι και διαρκούσε περίπου δέκα λεπτά.
Και μιας που κάναμε rewind: Η Countach ήταν το αυτοκίνητο που έσωσε τη Lamborghini Automobili από τη χρεοκοπία. Κι αυτό γιατί η Miura -το πρώτο κεντρομήχανο supercar- είχε γνωρίσει επιτυχία, όμως το 1970 οι νέοι ανταγωνιστές, όπως η Ferrari Daytona, την έκαναν να φαίνεται “παλιά” (είχε παρουσιαστεί το 1966). Έτσι, ο Ferruccio Lamborghini, έδωσε εντολή στον αρχιμηχανικό του, Paolo Stanzani, να ξεκινήσει το project LP112, για τον διάδοχο της Miura.
Στην εξέλιξη της Countach πήρε μέρος ο οδηγός δοκιμών Bob Wallace (ο πρώτος που έβαλε αεροτομή για αισθητικούς λόγους στο μοντέλο), ο βοηθός μηχανικός Massimo Parenti και ο σχεδιαστής Marcello Gandini της Bertone. Το μοντέλο που προέκυψε, ενσωμάτωνε πολλά στοιχεία της Miura, όπως η διάταξη κινητήρας στο κέντρο-κίνηση πίσω και από την παρουσίασή της, το 1971, χρειάστηκαν 3 χρόνια εξέλιξης ώσπου να κάνει ντεμπούτο η LP400 Countach.
Το μοντέλο είναι ένα από τα ελάχιστα της μάρκας που δε χρησιμοποιεί όνομα ταύρου. Προέρχεται από το αυθόρμητο επιφώνημα έκπληξης που χρησιμοποιούσε διαρκώς ο… κλειδαράς της Lamborghini στη γλώσσα του Πιεμόντε. Αυτό το “contacc” που έλεγε συνέχεια με θαυμασμό ο κλειδαράς, “κόλλησε” στο μυαλό των Gandini και Wallace, οι οποίοι σκέφτηκαν τη γραφή του ως “Countach” και… βουαλά! Η τελευταία έκδοση της Countach που είδε ο κόσμος, πριν τη διαδεχθεί η Diablo, ήταν η LP5000S QV, το 1985.