Σάββατο, 25 Μαΐου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΗ χρονιά “κλείνει” με το βλέμμα στο… μέλλον

Η χρονιά “κλείνει” με το βλέμμα στο… μέλλον

Λίγες ημέρες πριν “κλείσουμε” το 2022 και εισέλθουμε στη νέα χρονιά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ολοκληρώνουν τα σχέδιά τους με το βλέμμα στραμμένο στο… μέλλον. Κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί (και) από τις τελευταίες κινήσεις τους.

Ειδικότερα, στα δεξαμενόπλοια προχωρούν σε αγορές πλοίων, ενώ παράλληλα και στο ξηρό φορτίο, μετά από καιρό, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποφασίζουν να λάβουν θέση στην αγορά ενισχύοντας τον στόλο τους με πλοία μεγαλύτερων κυρίως μεγεθών. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως οι “Greeks” προχωρούν και σε νέες παραγγελίες για νεότευκτα.

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Η αγορά για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου συνέχισε την πτωτική της πορεία και για το μήνα που πέρασε με εξαίρεση τις τελευταίες ημέρες, όπου το κομμάτι των Capesize, έχει τηρήσει ανοδική πορεία χωρίς όμως το ίδιο να συμβαίνει και για τα υπόλοιπα μεγέθη. Μετά από καιρό είδαμε Έλληνες πλοιοκτήτες να αποφασίζουν να λάβουν θέση στην αγορά προσθέτοντας πλοία κατά κύριο λόγο μεγαλύτερων μεγεθών, κλάδος στον οποίο παρατηρούνται και οι μεγαλύτερες ποσοστιαίες μειώσεις στις τιμές.

Ενδεικτικά:

Πελάτες της εταιρείας Alberta αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Newcastlemax “China Steel Entrepreneur” (2007, CSBC, Ταϊβάν, SS 01/2027 DD 10/2024) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Newcastlemax “China Steel Team” (2006, CSBC, Ταϊβάν, SS 08/2026 DD 08/2024) προς 17.75 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Aquataine” (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 08/2025 DD 11/2023) προς 24.75 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Kamsarmax “Nord Pollux” (2016, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 01/2026 DD 12/2023) προς 25.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Velos αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS και Scrubber Eco Panamax “Nord Libra” (2014, Imabari, Ιαπωνία, SS 11/2024 DD 03/2023) προς 22 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Blue Planet πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Ultramax “Achilleas” (2012, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 03/2027 DD 06/2025) προς 22.3 εκατ. δολάρια. Σε Έλληνες φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Handysize “TS Bravo” (2015, Shanhaiguan, Κίνα, SS 10/2025 DD 08/2023) προς 16 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Anthony Giavridis πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Gant Grace” (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 01/2025) προς 12.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Dalomar πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Melina” (2009, Imabari, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD passed) προς 10.9 εκατ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Τον μήνα που μας πέρασε η αγορά τον δεξαμενόπλοιων συνέχισε να κινείται σε εξαιρετικά κερδοφόρα επίπεδα με ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις για τα πλοία μεγέθους Suezmax και Aframax, τα οποία για ναυλώσεις που περιλαμβάνουν την Μαύρη Θάλασσα, πλέον λαμβάνουν ναύλα που ξεπερνούν τα 150,000 δολάρια ημερησίως. Αυτό προφανώς έχει ισχυρό αντίκτυπο στις τιμές των πλοίων, όπου παρατηρούμε τους Έλληνες πλοιοκτήτες κατά κύριο λόγο να αγοράζουν και όχι να πουλάνε τα πλοία τους.

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Aeolos Management πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα Scrubber VLCC “Syfnos” (2006, Universal, Ιαπωνία, SS 06/2026 DD 12/2023) προς 56 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας New Shipping πούλησαν το Suezmax “Naviga” (1998, NKK, Ιαπωνία, SS 07/2024 DD due) προς 18.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Marla Tankers πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Lr2 “Fos Athens” (2015, HHI, Κορέα, SS/DD 09/2023) προς 50 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Lr2 “Fos Hamilton” (2013, HHI, Κορέα, SS 02/2025 DD 02/2023) προς 44 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Capital Maritime πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Antaios” (2006, Hyundai Samho, Κορέα, SS 01/2026 DD 04/2024) προς 33.5 εκατ. δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Mr2“Athlos” (2016, Samsung, Κορέα, SS 01/2026 DD 04/2024) προς 41 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Westport Tankers πούλησαν το Eco Aframax “Sifis” (2007, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD due) προς 32 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Signal Maritime πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “S Puma” (2005, SWS, Κίνα, SS 04/2025 DD due) προς 23.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Eletson πούλησαν το Lr1 “Strofades” (2006, Daewoo-Mangalia, Ρουμανία, SS 11/2025 DD 02/2024) προς 17.3 εκατ. δολάρια και το Lr1 “Antikeros” (2004, Daewoo, Κορέα, SS 10/2024 DD 01/2023) προς 13 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πούλησαν το Mr2 “Seabreeze” (2007, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD passed) προς 19.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios πούλησαν το Mr1 “Star N” (2009, HMD, Κορέα, SS 01/2024 DD 09/2024) προς 18.1 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα

Κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα, είδαμε αρκετά μεγαλύτερη δραστηριότητα στις παραγγελίες για νεότευκτα από τους Έλληνες πλοιοκτήτες συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Μεταξύ άλλων, ξεχωρίζει η παραγγελία πελατών της εταιρείας Latsco για 4 πλοία μεταφοράς LPG στο Κορεάτικο ναυπηγείο της Hyundai με παράδοση από τον Αύγουστο του 2025 έως τον Αύγουστο του 2026 προς 98,8 εκατ. δολάρια το κάθε ένα. Στο κομμάτι του ξηρού φορτίου, ξεχωρίζει η παραγγελία πελατών της εταιρείας Evalend για 4 Handysizes στο Κινέζικο ναυπηγείο YZJ με παραδόσεις από τον Ιούλιο έως τον Δεκέμβριο του 2024. Στα δεξαμενόπλοια, πελάτες της εταιρείας Capital Shim Management παρήγγειλαν 4 Lr2 στο Κινέζικο ναυπηγείο New Times προς παράδοση από τον Φεβρουάριο έως τον Νοέμβριο του 2025.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά της Ινδίας ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα στην αγορά προσφέροντας 520 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 530$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 540$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 510 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 520$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 530$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το  Μπαγκλαντές κυμάνθηκε σε επίπεδα 500 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 510$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 520$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ