Έσπασε τα… κοντέρ το 2021 η Motor Oil καθώς πέτυχε κύκλο εργασιών άνω των 10 δισ. ευρώ, κάτι που καμιά άλλη ελληνική εταιρεία από οποιοδήποτε κλάδο, εισηγμένη ή μη, δεν έχει πετύχει ποτέ. Μια ιστορική επίδοση ασφαλώς, ενδεικτική των δυνατοτήτων των ελληνικών διυλιστηρίων που εδώ και χρόνια σημειώνουν τις υψηλότερες πωλήσεις.
Στην εκτίναξη των πωλήσεων συνέβαλε η αύξηση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε δολάρια Η.Π.Α.) κατά 72,89% και η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 13,80%. Σημαντικά επίσης συνέβαλε ο εξαγωγικός χαρακτήρας του ομίλου αλλά και ο κλάδος της Ναυτιλίας. Οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν σε 79,24% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2021, έναντι 76,65% το 2020.
Ο κύκλος εργασιών της Motor Oil το 2021 ανήλθε στα 10,26 δισ. ευρώ έναντι 6,12 δισ. ευρώ για τη χρήση 2020, που μεταφράζεται σε αύξηση 67,74%. Η περυσινή επίδοση λοιπόν ξεπέρασε και τις προ πανδημίας επιδόσεις του ομίλου, καθώς το 2019 η Motor Oil είχε πετύχει πωλήσεις 9,37 δισ. ευρώ, ενώ στη χρήση του 2018 είχε κύκλο εργασιών 9,51 δισ. ευρώ.
Συνάμα, η Motor Oil είναι και από τις πιο κερδοφόρες ελληνικές βιομηχανίες για το 2021, καθώς εμφάνισε ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους 202 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 113 εκατ. ευρώ το 2020. Τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 202,36 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 113,47 εκατ. ευρώ το 2020. Την ίδια στιγμή, τα EBITDA του ομίλου ανήλθαν σε 490 εκατ. ευρώ από 85 εκατ. ευρώ το 2020.
Η διοίκηση θα προτείνει τη διανομή συνολικού μερίσματος 99.704.682 ευρώ ή 0,90 ευρώ ανά μετοχή. Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2021 ποσό 22.156.596 ευρώ (ή 0,20 ανά μετοχή) από το Νοέμβριο του 2021, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 0,70 ευρώ ανά μετοχή θα αναγνωρισθεί στη χρήση 2022.
Οι προσδοκίες για το 2022 και η νέα μονάδα νάφθας
Το 2022 ο όμιλος Motor Oil αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ κερδοφορίας αλλά και κύκλου εργασιών, καθώς μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα μονάδα νάφθας. Πρόκειται για μια επένδυση 245 εκατ. ευρώ που βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης. Παράλληλα, μέσα στο 2022 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή που δημιουργεί από κοινού (50-50) με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο λόγος για το νέο υπερσύγχρονο Αεριοστροβιλικό Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μεικτής ισχύος 877 MW, στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής. Ένα σημαντικό deal που η αξία του θα ανέλθει στα 375 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής και 100 κατά την περίοδο λειτουργίας.
Μια σύμπραξη δύο εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων της χώρας η συνεργασία των οποίων είναι κορυφαίας ουσιαστικής αλλά και σημειολογικής αξίας, σε μια συγκυρία που ο ενεργειακός χάρτης στην Ελλάδα μεταβάλλεται και «χτίζεται» το νέο status quo που θα οδηγήσει τη χώρα τις επόμενες δεκαετίες.
Στόχος είναι η εμπορική λειτουργία της μονάδας να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ τις εργασίες κατασκευής θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ. Η τεχνολογία του κύριου εξοπλισμού που έχει επιλεγεί για το Σταθμό είναι η πλέον σύγχρονη και θα οδηγήσει σε πολύ υψηλούς βαθμούς συνολικής καθαρής απόδοσης.
Η μετοχή
Πολύ βελτιωμένη είναι η εικόνα της μετοχής της Motor Oil το τελευταίο διάστημα, ενώ χθες έκλεισε στα 15,35 ευρώ με άνοδο 3,72%. Από το ναδίρ του πολέμου και τα χαμηλά της 8ης Μαρτίου 2022 όταν ο Γ.Δ. είχε πέσει στις 789,66 μονάδες, η μετοχή της Motor Oil ενισχύεται σε ποσοστό 15,41%, ενώ πλέον από την αρχή του χρόνου κερδίζει 11,64%.