Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΌλο και περισσότερους «πιστούς» κερδίζουν οι neobanks

Όλο και περισσότερους «πιστούς» κερδίζουν οι neobanks

Όλο και πιο δημοφιλείς στους καταναλωτές παγκοσμίως γίνονται οι neobanks, ελληνιστί νεοτράπεζες, με τον κλάδο της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (fintech) να δημιουργεί νέα δεδομένα και να εντείνει τον ανταγωνισμό στον χρηματοπιστωτικό τομέα.

Μετά και την δεύτερη πανδημική χρονιά που εξοικείωσε όλα τα ηλικιακά γκρουπ καταναλωτών με την τεχνολογία, ένας στους τέσσερις καταναλωτές παγκοσμίως (27%) συνεργάζεται πλέον με νεοτράπεζες, ενώ ένας στους τρεις πελάτες των εν λόγω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι πλέον άνω των 55 ετών.

Τα παραπάνω προκύπτουν από πρόσφατη έκθεση «NextWave Global Consumer Banking Survey» της EY η οποία καταγράφει τις απόψεις 12.000 καταναλωτών από 14 ανεπτυγμένες και αναδυόμενες οικονομίες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το ποσοστό ποσοστό διείσδυσης των neobanks φτάνει στο 35% στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού, ωστόσο περιορίζεται στο 19% στην περίπτωση της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Από άποψη ρυθμού υιοθέτησης τέτοιων εναλλακτικών, την πρωτοκαθεδρία, βάσει της έκθεσης, έχουν η Γερμανία (ο ρυθμός υιοθέτησης φτάνει το 20%) η Κίνα (17%) και το Χονγκ Κονγκ (14%). Οι ρυθμοί βέβαια είναι πολύ πιο αυξημένοι όταν πρόκειται για αναπτυσσόμενες αγορές, με τον ρυθμό υιοθέτησης να φτάνει για παράδειγμα σε Ινδονησία και Βιετνάμ στο 45% και στο 36% αντίστοιχα.

Το ισχυρό «χαρτί» των εν λόγω τραπεζών αποτελούν τα καταθετικά προϊόντα και οι ψηφιακές πληρωμές, υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται σε ποσοστό 69% και 65% από τους πελάτες των neobanks. Στον αντίποδα, λιγότερο δημοφιλή, αποδεικνύονται τα επενδυτικά προϊόντα/προϊόντα διαχείρισης πλούτου (30%), τα ασφαλιστικά προϊόντα (20%) και τα δανειακά προϊόντα (19%).

Οι νεοτράπεζες κερδίζουν σήμερα μερίδιο αγοράς, κυρίως χάρη στην ποιότητα των προϊόντων τους και την εξατομικευμένη εμπειρία που προσφέρουν. Παρόλα αυτά βέβαια, η εμπιστοσύνη εξακολουθεί να αποτελεί κρίσιμο παράγοντα και στο πεδίο αυτό, με τις παραδοσιακές τράπεζες να κερδίζουν σε αυτό το πεδίο. Για την ακρίβεια το 82% των καταναλωτών παγκοσμίως εμπιστεύονται τον οργανισμό με τον οποίο διατηρούν τη βασική χρηματοοικονομική τους σχέση, με την προσωπική σχέση (74%) και την αξιοπιστία (73%) να αποτελούν τις δύο βασικές πηγές εμπιστοσύνης των παραδοσιακών τραπεζών.

«Η στροφή στις νεοτράπεζες και η ταχύτητα με την οποια αυτή πραγματοποιείται, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και γεωγραφικές περιοχές, θα έπρεπε να προβληματίζει τις παραδοσιακές τράπεζες», αναφέρει η έρευνα ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι οι παραδοσιακές τράπεζες εξακολουθούν να κυριαρχούν ως προς τη διατήρηση της βασικής χρηματοοικονομικής σχέσης με τους καταναλωτές.

«Για να αντιμετωπίσουν τον αναδυόμενο ανταγωνισμό, οι παραδοσιακές τράπεζες θα πρέπει να αντιδράσουν άμεσα, δημιουργώντας νέα δυναμικά επιχειρηματικά μοντέλα, που θα ανταποκρίνονται στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες των καταναλωτών» τονίζει αντίστοιχα η έρευνα της ΕΥ.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ