Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, η τελετή παράδοσης του οδικού άξονα Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο, στον ισόπεδο κόμβο Δαφίων, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνου Μαγουλά.
Ο κ. Σταϊκούρας, κατά την τοποθέτησή του, επεσήμανε:
«Παραδίδουμε τον νέο οδικό άξονα που συνδέει την Καλλονή με το Σίγρι, μήκους 46,7 χλμ. Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού με αναβάθμιση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της, σε μήκος 21 χλμ, καθώς και την κατασκευή νέων τμημάτων, μήκους 25,7 χλμ. Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα επιτυγχάνεται αύξηση προσπελασιμότητας, καθώς μειώνεται το μήκος της συνολικής διαδρομής κατά περίπου 4 χλμ και ο συνολικός χρόνος διαδρομής για τα συμβατικά οχήματα σε περίπου 40 λεπτά, έναντι του υπερδιπλάσιου χρόνου που απαιτούνταν, με άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και την αύξηση του οικονομικού δυναμικού της περιοχής».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε ειδική μνεία στην αποκάλυψη μεγάλου αριθμού απολιθωμάτων κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα, τονίζοντας ότι: «Ο τεράστιος αριθμός και το μέγεθος των περισσοτέρων ευρημάτων εντυπωσίασαν ακόμα και τους ερευνητές του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, που διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στην έρευνα της περιοχής, ενώ έχουν προκαλέσει και το διεθνές δημοσιογραφικό ενδιαφέρον».
Σημειώνεται ότι η κατασκευή του έργου πραγματοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση, μέσα από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος ανάπτυξη, ΕΣΠΑ 2014 – 2020».
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε, επίσης και στα υπόλοιπα σημαντικά έργα υποδομών που υλοποιούνται στη Λέσβο. Όπως είπε:
– «Δρομολογείται το φράγμα Τσικνιά, ένα έργο πολύτιμο για την υδροδότηση των πολυπληθέστερων περιοχών της Λέσβου, όπως είναι η πόλη της Μυτιλήνης, η Καλλονή και η Αγία Παρασκευή, με το πρώτο σχέδιο υδροδότησης να προσφέρει 24.000 κυβικά τη μέρα.
– Ολοκληρώθηκε ο επιβατικός και εμπορικός Λιμένας του Σιγρίου. Το συγκεκριμένο έργο θα εξυπηρετήσει καλύτερα την ακτοπλοϊκή κίνηση, θα δώσει τη δυνατότητα αναβάθμισης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων αποτελώντας την ‘‘πύλη εισόδου’’ για ολόκληρη τη δυτική Λέσβο.
– Ολοκληρώνεται η μελέτη της Νότιας Παράκαμψης Μυτιλήνης. Αφορά την ολοκλήρωση απαραίτητων μελετών του οδικού άξονα, μήκους 6,5 χλμ., με σκοπό να εκτρέψει από το κέντρο της πόλης τη διερχόμενη κυκλοφορία προς τις αυξημένες – τουριστικά – περιοχές του νησιού».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε και για τα έργα κατασκευής και αποκατάστασης σχολικών μονάδων, που πραγματοποιούνται στο νησί.
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος σημείωσε:
«Όταν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εμπιστεύτηκε στον Χρήστο Σταϊκούρα, την Χριστίνα Αλεξοπούλου κι εμένα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, βρήκαμε ένα πάρα πολύ πλούσιο χαρτοφυλάκιο έργων. Το χαρτοφυλάκιο αυτό είχε ωριμάσει τελικά και είχε φτάσει το καταληκτικό στάδιο στην περίοδο της διακυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το συνεχίσαμε και πρέπει να το συνεχίσουμε. Ο στόχος μας ήταν όλα να γίνουν πράξη. Αν υπάρχει ένα έργο, από τα λεγόμενα ‘‘μικρά έργα’’ το οποίο να αποτελεί απόδειξη του ότι τελικά ο διαχωρισμός ανάμεσα σε ‘‘μικρά’’ και ‘‘μεγάλα’’ έργα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα είναι το έργο στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα.
Ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι, έχει μήκος 46,7χλμ και παραπάνω από τα μισά αφορούν σε νέα χάραξη. Μάλιστα, κατά την κατασκευή του έργου, κατά την προηγούμενη ηγεσία, ανακαλύφθηκαν και νέα ευρήματα του Απολιθωμένου Δάσους, γεγονός που θα δώσει ακόμα μεγαλύτερο βήμα στην πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη του τόπου και θα δώσει παράλληλα και νέα, οικονομική προοπτική στην ευρύτερη περιοχή. Επιπλέον, με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα, βελτιώνεται η πρόσβαση στον λιμένα του Σιγρίου, έργο που αναβαθμίστηκε τα τελευταία χρόνια από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και πάνω από όλα, βελτιώνεται η καθημερινότητα των κατοίκων του νησιού, αφού μειώνεται ο χρόνος μετακίνησης και μεταφορών, αναβαθμίζεται η οδική ασφάλεια στην περιοχή και γίνεται αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας σε οικισμούς με τη δημιουργία παρακάμψεων και παραλλαγών. Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν, βλέπουμε πώς αυτό το ‘‘μικρό’’ έργο είναι στην πραγματικότητα ‘‘μεγάλο’’».