Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΧρ. Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ): Να καταστεί η Ελλάδα "hub" στον τομέα των logistics

Χρ. Βίνης (ΕΡΓΟΣΕ): Να καταστεί η Ελλάδα “hub” στον τομέα των logistics

Ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας είναι στόχοι που θα επιτευχθούν μέσα από το “ξεμπλοκάρισμα” των δημοπρατήσεων και συμβασιοποιήσεων των έργων, την αύξηση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων και την ενίσχυση της αποδοτικότητας της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό τόνισε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης.

«Η αποστολή μας στην ΕΡΓΟΣΕ είναι σαφής. Να φροντίσουμε ώστε το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας να εκσυγχρονιστεί και να επεκταθεί για να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στις μεταφορές. Ωστόσο, για να φέρουμε εις πέρας αυτή την δύσκολη και συνάμα στρατηγικής σημασίας αποστολή, έπρεπε εξ αρχής να θέσουμε σαφείς στόχους και να προχωρήσουμε αποφασιστικά στην υλοποίησή τους, κάτι που κάνουμε σταθερά από την ανάληψη των καθηκόντων μας τον Οκτώβριο του 2019. Μεταξύ αυτών των στόχων ήταν η επίλυση διαχρονικών προβλημάτων που καθυστερούσαν επί χρόνια την υλοποίηση του σιδηροδρομικού έργου, το ξεμπλοκάρισμα των δημοπρατήσεων και συμβασιοποιήσεων έργων, η αύξηση της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων και βεβαίως, η ενίσχυση της αποδοτικότητας της ΕΡΓΟΣΕ ώστε να πετύχουμε τα προαναφερθέντα», ανέφερε ο κ. Βίνης.

«Μέχρι στιγμής, πετυχαίνουμε τους στόχους που θέσαμε, κάτι που αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα: Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα μας, προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. Ευρώ . Υποδομές που θα ευθυγραμμίσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο με την επόμενη μέρα της ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Μάλιστα, για την υλοποίηση αυτών των νέων έργων η ΕΡΓΟΣΕ έχει επιλέξει τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Πρόκειται για μια ευρέως διαδεδομένη μέθοδο στην Ευρώπη για τη δημοπράτηση μεγάλων και σύνθετων έργων, η οποία εκτός του ότι συμβάλει στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις, διασφαλίζει μέγιστη διαφάνεια και απόλυτο έλεγχο σε κάθε φάση του έργου. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζουμε την αρτιότερη και ταχύτερη δυνατή υλοποίηση τους, ξεπερνώντας προβλήματα του παρελθόντος. Παράλληλα, καταφέραμε να θέσουμε σε κίνηση έργα συνολικού προϋπολογισμού 513,5 εκατ. Ευρώ που αναβαθμίζουν και εκσυγχρονίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν δημοπρατηθεί με μειοδοτικούς διαγωνισμούς», πρόσθεσε.

Μιλώντας για τον στρατηγικό στόχο που έχουν θέσει Κυβέρνηση και υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε πως αυτό είναι να καταστεί η Ελλάδα “hub” στον τομέα των logistics και των συνδυασμένων μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«Είναι προφανές το πολλαπλό όφελος που θα προκύψει για την Ελλάδα αν επιτύχουμε αυτόν τον στόχο. Ανάπτυξη για την οικονομία, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, νέες επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας. Ένα συνολικό αποτύπωμα προόδου. Αρκεί να σκεφτούμε πόσο ενισχύεται ο ρόλος των λιμανιών και των ΒΙΠΕ με τη διασύνδεσή τους με ένα σύγχρονο, υψηλών προδιαγραφών σιδηροδρομικό δίκτυο, που τα διασυνδέει άμεσα με τις αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ας αναλογιστούμε πόσο σημαντικό είναι ότι ο καθένας μας μπορεί να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά πλέον με το τρένο», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Τέλος, αναφορικά με το σχέδιο δράσης της ΕΡΓΟΣΕ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, επεσήμανε πως: «με στόχο τη μετάβαση σε μια «πράσινη» οικονομία, ο κλάδος των μεταφορών πρέπει να κινηθεί προς πιο βιώσιμες λύσεις. Αυτό σε συνδυασμό με την προαναφερθείσα στρατηγική επιδίωξη της Κυβέρνησης για δημιουργία κόμβου συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και με την Ευρωπαϊκή «γραμμή» ενίσχυσης του ρόλου του σιδηρόδρομου, γεννούν μια στρατηγική προτεραιότητα. Να αποκτήσει η Ελλάδα, το συντομότερο δυνατό, ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αυτό σημαίνει ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει μπροστά της μια πολύ σημαντική αποστολή. Έχοντας πλήρη επίγνωση αυτής της αποστολής και του ρόλου μας, σχεδιάσαμε και έχουμε σε πλήρη εξέλιξη ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης, η υλοποίηση του οποίου θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας που θα είναι αντάξιο της κοινωνίας και των σύγχρονων αναγκών στον τομέα των μεταφορών. Ένα δίκτυο που όταν ολοκληρωθεί θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο και θα ενώνει ακόμη και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές τις χώρας.

Πρόκειται για έργα νέας γενιάς που έχει βάλει σε ράγες η ΕΡΓΟΣΕ, με σαφές και διακριτό θετικό αποτύπωμα για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη που δημιουργούν προστιθέμενη αξία για την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον. Μεγαλόπνοα έργα με τα οποία ολοκληρώνεται η αναβάθμιση του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας και γίνεται ένα αποφασιστικό βήμα προς την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων που αφορούν στη βιώσιμη κινητικότητα και τις πράσινες μεταφορές».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ