don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Φρεγατών ανάγνωσμα, ο νεαρός κομιστής, ο φίλτατος Prem και ο “επιθετικός” George

*Επειδή οι Γαλλικές φρεγάτες ιντριγκάρουν καλό είναι να ξέρουμε το παρασκήνιο αυτής της συμφωνίας. Μια φορά και έναν καιρό… λοιπόν στη Μασσαλία σε μια σύνοδο για την βιοποικιλότητα, ο Εμανουέλ Μακρόν γνωστοποίησε στον Κυριάκο Μητσοτάκη το έντονο ενδιαφέρον του να πουλήσει στην Ελλάδα φρεγάτες και κορβέτες, μετά τα Rafale. Εξάλλου μια συμφωνία-πακέτο πάντα συμφέρει. Ο Έλληνας πρωθυπουργός ποτέ δεν κλείνει πόρτες σε τέτοια ενδιαφέροντα ζητήματα. Έγινε η πρώτη κουβέντα και η συνέχεια δόθηκε στην Αθήνα, στη γνωστή σύνοδο, όπου ο Γάλλος πρόεδρος ήλθε μπαρουτοκαπνισμένος μετά από το Βατερλώ της AUKUS. Οι συζητήσεις των δύο εντάθηκαν-συνετέλεσε σ αυτό και το πνεύμα του ιερού βράχου της Ακροπόλεως- και αποφασίστηκε, αφού ενημερώθηκε αρμοδίως και η Ουάσιγκτον, να προχωρήσει η διαδικασία. Φεύγει ο πρωθυπουργός για τη Νέα Υόρκη, όπου πραγματικά υπήρξε καταιγισμός τηλεφωνικών επικοινωνιών. Ο Γάλλος πρόεδρος είχε και μακρά τηλεφωνική συνομιλία με τον Μπάιντεν, οπότε τα πράγματα ήταν απείρως πιο ξεκάθαρα. Η συνέχεια δόθηκε στο Παρίσι. Μετέβη απευθείας ο Κυριάκος Μητσοτάκης- βοηθούντος και του πνεύματος της επανάστασης του ’21 στο Λούβρο- και επισημοποιήθηκε το deal. Στο μεταξύ στο Μαξίμου επικρατούσε πυρετός προετοιμασιών. Έγγραφα για το draft της συμφωνίας ετοιμάζονταν με επιμέλεια και ταχύτητα. Όταν συγκροτήθηκε το πακέτο, συνεργάτης νεαράς ηλικίας του πρωθυπουργικού γραφείου επιφορτίστηκε με την αποστολή να το μεταφέρει, με άκρα μυστικότητα στο Παρίσι, επτασφράγιστο. Οπερ και εγένετο. Ακολούθησαν όσα είδαμε επί της οθόνης, όπως και το γεύμα των δύο ηγετών. Το κλίμα που μεταφέρθηκε στη στήλη από την πόλη του Φωτός ήταν εξαιρετικό μεταξύ των δύο ηγετών, πολλώ δε μάλλον των συζύγων τους. Οι αυτόπτες και αυτήκοοι μιλούν για μία δυνατή φιλική σχέση που έχει σφυρηλατηθεί. Βέβαια υπήρξε και μία δημοσιογραφική απορία και το θέτουμε ως υποσημείωση. Η παρουσία στο προεδρικό των Παρισίων του Νίκου. Ποιου Νίκου; Ένας είναι ο Νίκος στη Γαλλία.

*Και οι Αμερικανοί; Έτσι εύκολα έδωσαν το ΟΚ; Στη διπλωματία και δη στην στρατιωτική είναι… πανάρχαιο, από την εποχή του Πάλμερστον, το δόγμα, ότι δεν υπάρχουν σταθεροί φίλοι, αλλά σταθερά συμφέροντα. Πηγή μας, που μιλάει άνετα με την Ουάσιγκτον, ερμηνεύοντας την αντίδραση του Στέητ Ντιπάρτμεντ, μας λέει ότι οι ΗΠΑ επιθυμούν την πενταετή τουλάχιστον κατ΄αρχάς ανανέωση της MDCA και μετά την πάροδο διετίας να μην καταγγελθεί από την Αθήνα, ούτως ώστε να καταστεί επί της ουσίας ενεργή επ’ αόριστον. Ο ίδιος άνθρωπος επιμένει ότι τα F35 κάθε άλλο παρά όνειρο απατηλό είναι. Όλοι ικανοποιημένοι και αγαπημένοι.

*Όλα… τακτοποιημένα όσον αφορά στο κόστος κάλυψης των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Ουδείς λόγος ανησυχίας λένε από το οικονομικό επιτελείο. Διότι οι δαπάνες για τα πολεμικά αεροσκάφη έχουν ήδη «προβλεφθεί» στο μεσοπρόθεσμο. Ξοδεύουμε 2,5 δις. ευρώ φέτος, περίπου 2,2 δις. ευρώ του χρόνου, ενώ από το 2023 και μετά «πέφτει» ο λογαριασμός. Όσον αφορά στις φρεγάτες, το είπε χθες ο Χρήστος Σταϊκούρας και ας πέρασε… απαρατήρητο. Το κονδύλι θα εγγραφεί στους προϋπολογισμούς των ετών 2025-2028 και αφού προηγηθεί η φυσική παραλαβή. Μέχρι τότε, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο μείωσης των φορολογικών συντελεστών και ότι θα έχει καταγραφεί ισχυρή ανάπτυξη για να καλύψει τον απαιτούμενο δημοσιονομικό χώρο. Όσο για το… ταμειακό ζήτημα, εκεί και αν δεν υπάρχει ανησυχία. Με 40 δις. ευρώ «cash» δεν χρειαζόμαστε καν ευκολίες πληρωμής. Πληρωτέες επί τη εμφανίσει οι belhara.

*Τι δεν σας λένε. Για το δείπνο Πατέλη, Στουρνάρα, Άδωνι με τον Prem Watsa, θα διαβάσατε δεξιά και αριστερά. Φρόντισαν, άλλωστε κάποιοι εκ των παρισταμένων να δώσουν υπερπροβολή στην συνάντηση. Όμως, μόνο στο Don’t even ask θα ενημερωθείτε για “ακηδεμόνευτο” παρασκήνιο. Για αυτό και σας δίνω την πληροφορία της κατ’ ιδίαν συνάντησης Prem Watsa- Γιώργου Χρυσικού, CEO της Grivalia. Το δια ταύτα: πέραν της άριστης σχέσης των δύο, υπάρχει σκέψη για επαν-εισαγωγή της Grivalia στο Χρηματιστήριο Αθηνών, απ’ όπου εξήλθε τον Μάϊο του 2019. Η προοπτική εισαγωγής συνδυάζεται με το project των πρώην “Αστεριών” Γλυφάδας και την πιθανολογώ για το 2023. Όταν θα έχει ενισχυθεί η “καθαρή θέση” του χαρτοφυλακίου της μη εισηγμένης.

*Μου είπαν αλλά δεν το (πολύ)πιστεύω, ωστόσο, επειδή η πηγή είναι σοβαρή το ψάχνω. Κορυφαίος παράγων της χρηματιστηριακής κοινότητας με πολυετή θητεία σε θέσεις “κλειδιά” φέρεται να συζητά την αποχώρηση του αντί συμμετοχής του στο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας, οψέποτε διεξαχθούν οι εκλογές. Το παράδοξο; ο εν λόγω παράγων ήταν “χρεωμένος” στο ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ, θα σας γελάσω) λόγω της πολυετούς δε παραμονής στην νευραλγική θέση είχε χαρακτηρισθεί και ως “ο άνθρωπος όλων των προέδρων”. Ο οποίος και εκ της θέσεως του, προφανώς και γνωρίζει πολλά. Θα επανέλθω, εφ’ όσον επιβεβαιώσω 100% την πληροφορία.

*Συχνά θα μαθαίνουμε τι γίνεται στα πελάγη. Ένας από τους πιο… «επιθετικούς» παίκτες της ναυτιλίας, ο Γιώργος Οικονόμου προχώρησε στην αγορά ενός σύγχρονου 6χρονου Γιαπωνέζικου panamax, 77αρι, με 29 εκατομμύρια δολάρια. Δυνατό deal. Το προηγούμενο ήταν αρχές Αυγούστου, όταν έδωσε 75 εκ. για δύο capes. Τα όπλα του, στα 45 bulkers που διαθέτει, είναι η TMS Dry, η Dryships, η Cardiff Marine και η Classic Maritime. O George, όπως λένε παλιοί του συνεργάτες, είναι ένα εξαιρετικό μυαλό, ένας εξαιρετικός φίλος, πολυκύμαντος άνθρωπος, αλλά δύσκολα κάνει κάποιος δουλειά μαζί του γιατί η φύση του είναι συνυφασμένη με το ρίσκο. Γι΄αυτό και ο χαρακτηρισμός του, ως ένας από τους πιο «επιθετικούς» παίκτες της ναυτιλίας.

*Ελπίζω να μην βάζω ιδέες. Η United Airlines έχει έτοιμες 600 απολύσεις προσωπικού γιατί δεν δέχονται να εμβολιαστούν. Μάλιστα προκήρυξε δύο χιλιάδες νέες θέσεις-ήδη διαθέτει 67 χιλιάδες εργαζόμενους εν συνόλω- για πληρώματα καμπίνας. Έλαβε αμέσως είκοσι χιλιάδες αιτήσεις. Η Delta από την πλευρά της επέλεξε να μην προχωρήσει προς το παρόν σε απολύσεις αλλά, στους αρνητές εμβολιασμού παρακρατεί μηνιαίως από τους μισθούς των υπαλλήλων της 200 δολάρια, ως ασφάλεια υγείας.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask