Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΦουντώνει η μάχη του online delivery

Φουντώνει η μάχη του online delivery

Τα «όπλα» τους ενισχύουν το τελευταίο διάστημα, οι μεγάλοι παίκτες του online delivery που δραστηριοποιούνται στη χώρα, προσβλέποντας στον μοναδικό κλάδο του λιανεμπορίου που κινείται σταθερά ανοδικά όσο διαρκεί η πανδημία. Ο λόγος για τον κλάδο της διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ, στον οποίο ανακοίνωσε τελευταία ότι επενδύει και η φινλανδική Wolt.

H εταιρεία με έδρα το Ελσίνκι η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας ήδη από το 2019, ανακοίνωσε μόλις χθες ότι ολοκλήρωσε τον νέο γύρο χρηματοδότησής της ύψους 440 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό που έχει αντλήσει στα έξι χρόνια λειτουργίας της στα 707 εκατ. ευρώ. Τα πρόσθετα αυτά κεφάλαια μάλιστα, όπως διευκρίνισε η εταιρεία, θα χρησιμοποιηθούν για την ταχεία επέκταση της τόσο σε νέους τομείς λιανικής όσο και σε νέες αγορές, ενώ στην περίπτωση της χώρας μας θα χρησιμοποιηθούν και για να ενισχύσουν την τρέχουσα θέση της σε υπάρχουσες αγορές.

Να θυμίσουμε ότι η Wolt ξεκίνησε τη δραστηριότητα της το 2015 στο Ελσίνκι της Φινλανδίας με συνεργάτες 10 εστιατόρια. Σε μόλις πέντε χρόνια, επεκτάθηκε σε 23 χώρες και 129 πόλεις και σήμερα απασχολεί περισσότερα από 2.200 άτομα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους με αφορμή και τις νέες απαιτήσεις που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού, επέκτεινε τη δραστηριότητα της πέρα από τα εστιατόρια και τη διανομή φαγητού στον τομέα των ειδών παντοπωλείου και ευρύτερα στη λιανική: για παράδειγμα, είναι τώρα δυνατό ο καταναλωτής να αγοράσει τα πάντα, από καλλυντικά έως τροφές για κατοικίδια και φαρμακευτικά προϊόντα στην πλατφόρμα της. Κάπως έτσι έφτασε να συνεργάζεται με περισσότερα από 1500 καταστήματα λιανικής σε διαφορετικές αγορές.

Στην περίπτωση της Ελλάδας τώρα, έχει ήδη κάνει γνωστό ότι εντός των ημερών θα κάνει την είσοδό της στην διανομή των προϊόντων σούπερ μάρκετ ενώ θα διευρύνει και την γεωγραφική της εμβέλεια. Παρότι το ακριβές πλάνο της δεν έχει διευκρινιστεί-ούτε και κάποια συνεργασία με συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ – η υπηρεσία θα ξεκινήσει από το κέντρο της Αθήνας και θα επεκταθεί και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Η πολλά υποσχόμενη αγορά της Ελλάδας

Η απόφαση της Wolt δεν προκαλεί έκπληξη. Αντιθέτως ακολουθεί την τάση που καταγράφεται εν μέσω πανδημίας στον κλάδο, με αφορμή και την μαζική στροφή του καταναλωτικού κοινού στις διαδικτυακές αγορές.

Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Convert Group, ο κλάδος εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2020, με συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ, αριθμός διπλάσιος από τον αντίστοιχο του 2019, όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν τα 46,7 εκατ. ευρώ.

Η τάση των online παραγγελιών αναμένεται να συνεχιστεί και στην μετά covid19 εποχή, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, γεγονός που επισφραγίζουν και οι διαδικτυακές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο). Σύμφωνα με την Convert Group, το καλοκαίρι καταγράφηκε αύξηση 183%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, παρότι η καραντίνα και η απαγόρευση μετακινήσεων, δεν ήταν σε ισχύ.

Η αύξηση της πίτας βέβαια είναι ο ένας λόγος που οι εταιρείες διανομείς στρέφουν την προσοχή τους στα σούπερ μάρκετ. Ο άλλος είναι οι μέχρι χθες αργοί ρυθμοί ψηφιοποίησης του εν λόγω κλάδου.

Εξαιτίας αυτών και οι ανταγωνιστές της Wolt έχουν ήδη κάνει μεγάλα βήματα προς την ίδια κατεύθυνση. Να θυμίσουμε ότι στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ μπήκε, αρχής γενομένης της κρίσης του κορονοϊού η e-food συνεργαζόμενη με τον Σκλαβενίτη που δεν μέχρι τότε online παρουσία.

Ακολούθησε μετά το καλοκαίρι, η συγχώνευση του Skroutz Food με την Box του ΟΤΕ, κατά την οποία ανακοινώθηκε και συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ Κρητικό και Μασούτη. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του finupnews.gr το BOX, βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία τους τελευταίους μήνες, έχοντας διπλασιάσει τις παραγγελίες μέσω site/app από την περίοδο του δεύτερου lockdown και μετά. Με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς κινούνται και οι online παραγγελίες μέσω του ΒΟΧ στα σούπερ μάρκετ Μασούτης & Κρητικός, κερδίζοντας όλο και περισσότερο έδαφος λόγω της πανδημίας.

Τέλος και η ελληνική Delivery μπήκε στις διανομές προϊόντων σούπερ μάρκετ συνεργαζόμενη με τον ΑΒ Βασιλόπουλο.

Νίκη Παπάζογλου

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ