don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Το σερί της ΤΕΡΝΑ, ο Enria προειδοποιεί, ”frontrunner” ο ΔΡΟΜΕΑΣ, κουνάμε μαντήλι στο ΔΝΤ και placement για Εθνική;

*Τέλος… εποχής. Η Ελλάδα προχωρά μέσα στις επόμενες εβδομάδες στην αποπληρωμή και του τελευταίου ευρώ που οφείλει στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και κλείνει το δάνειο που εκταμίευσε η Ελλάδα πριν από 11 χρόνια. Και όχι μόνο αυτό: νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε χθες στη Βουλή (εν μέσω καταιγίδας) ανοίγει τον δρόμο, ώστε η Ελλάδα να γίνει «μέτοχος» σε χρηματοδοτικό εργαλείο του ΔΝΤ, το οποίο ενεργοποιείται σε περίπτωση σοβαρής οικονομικής κρίσης. Η συνεισφορά της χώρας στον «κουμπαρά» θα φτάσει περίπου στα 1,6-1,7 δις. ευρώ, καθώς αυτό είναι το «μερίδιο» της χώρας στο ΔΝΤ. Στην πράξη, θα δανειστεί λεφτά από την Τράπεζα της Ελλάδας προκειμένου να τα δανείσει στο ΔΝΤ. Γι’ αυτό τα χρήματα που θα διαθέσει, θα εισπράττει τόκο γι’ αυτό και η έκθεση του γενικού λογιστηρίου κάνει λόγο για πιθανά έσοδα. Το ποσό δεν είναι σημαντικό. Το ουσιαστικό είναι το μήνυμα που θα σταλεί στις διεθνείς αγορές με αυτή την κίνηση. Πρακτικά, με το που θα πέσουν οι υπογραφές και θα γίνουν οι εκταμιεύσεις, η Ελλάδα θα κλείνει μια από τις πιο επώδυνες πληγές της σύγχρονης ιστορίας της: το δάνειο του ΔΝΤ που έφερε εδώ τους τεχνοκράτες (Τόμσεν και σία) να τρομοκρατούν επί χρόνια έναν ολόκληρο λαό.

*Σε δυναμική τροχιά ο ΔΡΟΜΕΑΣ και με προοπτικές που προοιωνίζονται για ακόμη πιο θετικές εξελίξεις. Με τον αέρα των 25 εκατομμυρίων της συμφωνίας για την αποκλειστική προμήθεια επίπλων γραφείου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των 5 εκατομμυρίων με τον Γερμανικό στρατό και με ρήτρα απορρόφησης των όποιων ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες, η εισηγμένη που επιμένει στην ποιότητα και τις άριστες προδιαγραφές των προϊόντων της, σχεδιάζει νέα διείσδυση στην εγχώρια αγορά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι στις υψηλές της προτεραιότητες. Ο ΔΡΟΜΕΑΣ έχει συμβόλαια εκτέλεσης συμφωνιών που ξεπερνούν κατά πολύ τα 100 εκατομμύρια. Η εικόνα της εταιρείας, λογικό είναι, λένε άνθρωποι της αγοράς, να αποτυπωθεί και στο επενδυτικό κοινό.

*Επειδή τα (παρά)πολιτικά τα διαβάζετε και επειδή δεν αποκλείεται να τα βρούμε μπροστά μας. ΣΥΡΙΖΑ: Ο Κ. Μητσοτάκης εκχωρεί επ’ αόριστον στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Κατηγορεί την κυβέρνηση, το κόμμα που ως (προηγούμενη) κυβέρνηση εκχώρησε για 99 χρόνια τον “εθνικό πλούτο” και δια παντός “ταυτότητα” και “γλώσσα” στους Σκοπιανούς. Εν τέλει, είμαστε μία ωραία ατμόσφαιρα, που θα έλεγε και ο αξέχαστος Ντίνος Ηλιόπουλος (στον “Ατσίδα”).

*Διημερίδα προώθησης λογικών συγκυβέρνησης η εκδήλωση του “Κύκλου Ιδεών”. Έχουμε να δούμε…

*Προειδοποίηση Andrea Enria για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και την ποιότητα στοιχείων ενεργητικού των τραπεζών. Υπεραισιόδοξες βρίσκει ο επικεφαλής του SSM τις προβλέψεις των Ελλήνων τραπεζιτών για νέα NPLs λόγω πανδημίας. Προσωπικά, θεωρώ πιο αξιόπιστες τις εκτιμήσεις του έμπιστου της Christin Lagarde, από των “δικών” μας. Ουσιαστικά, για το συγκεκριμένο θέμα ο SSM, δηλαδή, η ECB εκφράζει τις επιφυλάξεις, που εδώ και μήνες εκφράζει ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος. ΄Η κάνω λάθος.

*Εάν μπει το CVC Capital με 300 εκατ. στην αμκ της ΔΕΗ (που έχει αναγγελθεί για 750 εκατ.), τα άλλα funds τι θα μοιραστούν, peanuts; δεν νομίζω. Σαν να λέμε, πως Helicon Investments, The Vanguard Group, BlackRock, AzValor, Fiera Capital (υφιστάμενοι μέτοχοι μειοψηφίας) και ένας σωρός άλλοι θα “στριμωχτούν” για 450 εκατ. Δεν τους τόχω. Οπερ, η αμκ “ανεβαίνει” στο δισ. και βλέπουμε.

*Μόλις 30,4 εκατ. η αξία συναλλαγών στην χθεσινή συνεδρίαση. Σταθερά χαμηλότερη των 50 εκατ. (κατά μέσο όρο) εδώ και 2 μήνες. Εν τέλει, 2 και πλέον χρόνια κυβέρνησης, “φιλοεπενδυτικής” (όπως αυτοπροσδιορίζονταν) και το Χρηματιστήριο Αθηνών “βουλιάζει” στην απαξία, περιθωριοποιείται.

*Επιτέλους, τα αυτονόητα στην ΤΙΤΑΝ. Η διοίκηση (Παπαλεξόπουλου- Κανελλόπουλου) αποφάσισε την εφαρμογή προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών, μέχρι ανώτατου ποσού 10 εκατ. (στο Euronext και το ΧΑ). Το πρόγραμμα θα έχει ισχύ 6 μηνών, ξεκινά ήδη.

*Στη συνεδρίαση της Τετάρτης 6 Οκτωβρίου ήταν η τελευταία συνεδρίαση με αρνητικό πρόσημο, για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Έκτοτε διαγράφει ένα ανοδικό σερί, έως τα 9,57 ευρώ (0,63%).

*Όσοι πίεζαν (ασφυκτικά είναι αλήθεια) για αμκ στην Εθνική θα απογοητευτούν. Εντός και εκτός banking sector μέχρι και Μαξίμου. Μαθαίνω, από Φρανκφούρτη, πως το σχέδιο για την πλήρη αναμόρφωση του ρόλου του ΤΧΣ θα ψηφιστεί, από την Βουλή, όπως ακριβώς όριζε η ΕΚΤ. Πρακτικά, στο “νέο ΤΧΣ” θα δίνεται η ευχέρεια να προχωρήσει λ.χ σε ιδιωτική τοποθέτηση της συμμετοχής, που κατέχει σε μία συστημική τράπεζα. Τι σημαίνει αυτό για την Εθνική; μα “λύνει τα χέρια” των Παύλου Μυλωνά και Γκίκα Χαρδούβελη να πραγματοποιήσουν placement αντί για αμκ (όπως διαπρυσίως σχεδίαζαν ορισμένοι). Για το πρώτο τρίμηνο του 2022 και εάν και εφ’ όσον βοηθά η διεθνής συγκυρία.

*Πως το είπε η Christine Lagarde: Προσωρινός ο ανοδικός πληθωρισμός στην Ευρώπη. Δηλαδή προς Βερολίνο: ξεχάστε τα διάφορα για αυστηροποίηση του δημοσιονομικού πλαισίου, αγορές ομολόγων και επαναφορά της άτεγκτης πολιτικής. Και προς Ρώμη, Αθήνα, Μαδρίτη, Λισαβώνα συνεχίστε χαλαρά και ευέλικτα. Η Φρανκφούρτη είναι εδώ, stand by. Προφανή τα οφέλη και για την χώρα μας, από την διατήρηση (με μικρές επουσιώδεις διαφοροποιήσεις) της πολιτικής, που ακολουθεί από τον Απρίλιο 2020 και εντεύθεν η Γαλλίδα.          

*Σας λέγαμε την Τρίτη ότι ο big John της ναυτιλίας, κατά κόσμον John Fredriksen (77 ετών), Νορβηγός και με… χρυσό Κυπριακό διαβατήριο πήρε το 5,5% της Euronav, της μεγαλύτερης εισηγμένης στα τάνκερς. Δεν πέρασαν ούτε τρείς μέρες και… ξαναχτύπησε. Αύξησε το ποσοστό του στο 10% και είναι ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος με 202 εκατομμύρια δολάρια. Ο Νορβηγός κατέχει τη μεγαλύτερη εταιρεία τανκερς παγκοσμίως, την Frontline. Γιατί “αγοράζει” τον ανταγωνισμό είναι το ερώτημα. Εύκολη η απάντηση λέει η αγορά. Ίσως έχει στο μυαλό του τη συγχώνευση Euronav και Frontline, οπότε γίνεται ο κυρίαρχος των θαλασσών. Δεδομένου ότι η Κίνα θα χρειαστεί πετρέλαιο να κινηθεί, σύμφωνα με τις αναλύσεις, το επόμενο εξάμηνο έως εννεάμηνο, η αγορά στα δεξαμενόπλοια αναμένεται ανοδική. Και ο John θα είναι εκεί. Με την τελευταία του κίνηση στη Euronav άρχισαν ήδη οι νέοι χαρακτηρισμοί για το πρόσωπο του. ”Είναι ο Warren Buffet της ναυτιλίας. Οι κινήσεις του θα παρακινήσουν και άλλους να ακολουθήσουν”.

*Μου λένε ότι το Μαξίμου δεν θα ήταν καθόλου δυσαρεστημένο με τον Νίκο Ανδρουλάκη στο τιμόνι του ΚΙΝΑΛ. Εκτιμούν ότι ως νέος άνθρωπος και ευρωπαϊκό αέρα και με νεωτερικές αντιλήψεις θα ταίριαζε στο προφίλ του Κυριάκου, σε μία ενδεχόμενη συγκυβέρνηση, στην περίπτωση μη αυτοδυναμίας της ΝΔ στις ερχόμενες εκλογές, οψέποτε επισυμβούν, μου επισημαίνουν δε ότι ο Νίκος δεν ”κουβαλάει” βαρίδια του παρελθόντος, ούτε πολιτικά γραμμάτια έχει προς εξόφληση. Λογικά ακούγονται όλα αυτά, αλλά ως γνωστόν στην πολιτική ο χρόνος είναι τόσο πυκνός, ώστε δεν γνωρίζεις τι τέξεται η επιούσα.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask